וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי חסידים השתתפו בחתונה בי-ם בניגוד להנחיות, המשטרה העלימה עין

עודכן לאחרונה: 5.8.2020 / 23:15

בכירים במחוז ירושלים ניהלו ביממה האחרונה שיחות עם מארגני חתונת נכדו של האדמו"ר מבעלז, אך לא מנעו את קיום האירוע ההמוני. משתתפי החתונה נבדקו כדי לוודא שאין ברשותם מכשיר נייד, כדי למנוע דליפת תיעוד לכלי התקשורת. המשטרה: "נרשמו קנסות במקום ונפתחה חקירה"

בווידאו: אלפי חרדים משתתפים בחתונה בירושלים/צילום: יעקב מלמד (חדשות JDN), אהרן רבינוביץ (הארץ), שחר גליק (גלצ) עריכה: איתי עמרם

בניגוד להנחיות, אלפי בני אדם השתתפו הערב (רביעי) בחתונת נכדו של האדמו"ר מבעלז, מנהיג אחת החסידויות הגדולות והחזקות בישראל, הנערכת במתחם סגור בירושלים. בכירים במחוז ירושלים של המשטרה ניהלו ביממה האחרונה שיחות עם מארגני האירוע, אך בינתיים החליטו להעלים עין מהפרת ההנחיות. עד כה לא נמסרה תגובה ממשטרת ישראל.

בכניסה לאירוע הוצבו מגנומטרים, וכל משתתפי החתונה נבדקו בקפידה כדי לוודא שאין ברשותם מכשירים סלולריים או מצלמות יד, זאת במטרה שתיעוד האירוע לא ידלוף החוצה לכלי התקשורת. האירוע מתנהל תחת מעטה חשאיות, ובחסידות מנצלים זאת כדי לטעון כי אנשיה שומרים על ההנחיות. בפועל, מאות חסידים שנכנסו מוקדם יותר למתחם היו ללא מסיכות על פניהם ולא שמרו על ריחוק כנדרש. עם זאת, חלק גדול מהנוכחים במקום עוטים מסיכות.

אלפי חסידים בחתונת נכד האדמו"ר מבעלז, 5 באוגוסט 2020. יעקב מלמד, חדשות JDN, צילום מסך
אלפי חסידים בחתונת נכד האדמו"ר מבעלז, הערב/צילום מסך, יעקב מלמד, חדשות JDN

חסידות בעלז היא חצר גדולה במגזר החרדי, ונציגה בכנסת הוא ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) שאף משתתף באירוע הערב. החסידות ספגה בשבועות האחרונים ביקורת חריפה על כך שאינה מקפידה על ההנחיות במשבר הקורונה.

מנהיגה הרוחני, האדמו"ר רבי יששכר דב רוקח, אף תועד בעצמו במספר אירועים כשהוא ללא מסיכה וצועד בצפיפות לצד עשרות חסידיו. במקרים אחרים האדמו"ר הוביל מנייני תפילה ואירועים גדולים נוספים בניגוד לחוק. עד כה המגיפה פגעה קשות בקהילה, והיו לא מעט חסידים שמתו בתקופה זו.

עוד בוואלה!

זעם החרדים מצטבר במשבר הקורונה, ואנו שבים לימים אפלים

לכתבה המלאה
אלפי חרדים משתתפים בחתונה בירושלים, 5 באוגוסט 2020. יעקב מלמד חדשות JDN, צילום מסך
אלפי חסידים בחתונת נכד האדמו"ר מבעלז, הערב/צילום מסך, יעקב מלמד חדשות JDN

הזלזול המופגן נובע מתפיסה אותה מוביל האדמו"ר לפיה הנזק הרוחני שנגרם בגלל ההגבלות וההנחיות גרוע יותר מהסכנה לבריאותם של חסידיו. בכירים בחסידות הסבירו כי ניתן להקפיד על ההנחיות באחריות אישית, בין היתר בשהייה בבידוד, וזאת מבלי לדווח לרשויות או לשבש את חיי השגרה בקהילה.

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות. הערב, לאחר שהפרו את התקנות, נרשמו קנסות במקום, בהם ארבע קנסות בסך 5,000 שקלים למארגנים". עוד הבהירו כי "בנוסף לכך, נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully