וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הקפסולות קרס: 260 תלמידים נדבקו בקורונה בחסידות גור

26.9.2020 / 5:32

הקורונה ממשיכה להתפשט בבית המדרש הגדול בירושלים, על אף המתווה שהחיל האדמו"ר באישור משרד הבריאות. לאחר שנכדו חלה בנגיף, 800 בלבד מתוך 2,000 אברכים ונערים נותרו במקום, ומחצית מאלו שנבדקו התגלו כחיוביים

בווידאו: מאות הפגינו בבני ברק נגד הסגר בחגים/צילום: ניב אהרונסון

260 אברכים ונערים נדבקו בקורונה בחסידות גור, הנחשבת לגדולה והמשפיעה בישראל, על אף מתווה הקפסולות שהונהג בבית המדרש הגדול בירושלים. מתוך 2,000 שוהים במקום, כ-800 בלבד נותרו בו. 520 מהם עברו בדיקות לנגיף וכחצי מהתוצאות חזרו חיוביות.

כ-1,300 סך הכול חזרו לבתיהם, והיתר נשלחו לבידוד במלונית ייעודית שהקימה החסידות. בגור הודיעו כי היום (שבת) לא תתקיים תפילה בבית המדרש, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

הנתונים התגלו לאחר ששלשום נודע לוואלה! NEWS כי נכדו של האדמו"ר מגור, מנהיג החסידות, חלה בקורונה, ובעקבותיו נכנסו 18 נכדים נוספים לבידוד. הנכד שהה בתפילות ראש השנה בבית המדרש בירושלים, כשלצדו שהו בני משפחה רבים. לפי מקור בחסידות, האדמו"ר לא שהה בקרבת נכדו ולא נדרש לבידוד או לבדיקת קורונה.

תפילה בבית כנסת במאה שערים, 18 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מחצית מהבדיקות חיוביות. תפילה במאה שערים בשבוע שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת מתווה הקפסולות שהונהג בחסידות, כ-2,000 אברכים ותלמידי ישיבות התפללו, אכלו וישנו בבניין בית המדרש. לצורך כך, במקום הוקמו שלושה מקוואות, נבנו כמאה מקלחונים ושתי קומות הוכשרו לשינה. המתפללים חולקו לקפסולות קשיחות וסומן להם בדיוק מאיזו כניסה בבית המדרש הם רשאים להיכנס ולצאת והיכן הם יכולים לשבת. בנוסף, הוקמה מלונית קורונה לטובת החסידים במבנה של החסידות בעיר.

עוד בוואלה!

נכד של האדמו"ר מגור נדבק בקורונה, 18 נכדים נוספים נכנסו לבידוד

לכתבה המלאה

תלמידי הישיבות והאברכים שנוכחים במקום לא יצאו מהישיבות שלהם בשלושת השבועות שקדמו לראש השנה, והם עברו בדיקות קורונה קודם הגעתם כדי לשלול כניסת חולים לבית המדרש. מלבד קבוצה זו, כאלף מתפללים נוספים שהו במתחם ישן יותר של הבניין. האדמו"ר, שידוע בשמירה על ההנחיות, דרש כי המתווה יאושר על ידי משרד הבריאות לאחר כמה מקרי הדבקה בראש השנה, אך כעת נראה כי הניסיון לעצור את התחלואה לא צלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully