וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכד של האדמו"ר מגור נדבק בקורונה, 18 נכדים נוספים נכנסו לבידוד

24.9.2020 / 20:41

לאחרונה הונהג בבית המדרש של החסידות מתווה קפסולות קפדני בהוראת המנהיג, האדמו"ר רבי יעקב אריה אלתר, שמאז פרוץ המגיפה נוקט בקו מחמיר ונשמע להוראות משרד הבריאות. למרות זאת, בראש השנה אירעה שורת הדבקות בנגיף, כשלפחות 4 חסידים נוספים נדבקו

בווידאו: מאות הפגינו בבני ברק נגד הסגר בחגים/צילום: ניב אהרונסון

נכד של האדמו"ר מגור, מנהיג החסידות שנחשבת לגדולה והמשפיעה בישראל, חלה בקורונה - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. בעקבות זאת, 18 נכדים נוספים נכנסו לבידוד. הנכד שהה בתפילות ראש השנה בבית המדרש הגדול של החסידות בירושלים, במסגרת מתווה קפסולות שאושר על ידי משרד הבריאות, כשלצדו שהו בני משפחה רבים - חלקם אף חלו בעבר בקורונה ואינם נדרשים לבידוד. לפי מקור בחסידות, האדמו"ר לא שהה בקרבת נכדו ולא נדרש לבידוד או לבדיקת קורונה.

ידיעה זאת מגיעה בהמשך לדיווחים מהזמן האחרון על מקרי הדבקה שאירעו בראש השנה בחסידות. לאחרונה פורסם ב"חדשות הסקופים" כי לפחות ארבעה חסידים נוספים שהיו בקפסולות בחג האחרון חלו בקורונה, ובעקבות כך חסידים רבים נדרשו לבידוד. כדי להתמודד עם התפשטות הנגיף, חלק מבחורי הישיבות שהיו אמורים להישאר בבית המדרש עד אחרי יום כיפור חזרו לישיבות, ובנוסף הוקמה מלונית קורונה לטובת החסידים במבנה של החסידות בעיר.

חסידות גור הקפידה מאוד על הנחיות משרד הבריאות. כשבמהלך הגל ראשון של התפרצות הקורונה, הורה מנהיג החסידות, האדמו"ר רבי יעקב אריה אלתר, על סגירת מוסדות חינוך, זאת עוד בטרם החלטות הממשלה בנושא. למרות זאת, בימים האחרונים מתמודדת החסידות עם התפשטות של הנגיף כתוצאה ממתווה הקפסולות שיזמה בבית המדרש שלה.

האדמור מגור, רבי יעקב אריה אלתר בעצרת בחירות ליהדות התורה בספטמבר האחרון. שוקי לרר, בחדרי חרדים, אתר רשמי
מנהיג החסידות הורה על סגירת מוסדות עוד לפני הממשלה. האדמו"ר מגור/אתר רשמי, שוקי לרר, בחדרי חרדים

במסגרת המתווה, כ-2,000 אברכים ותלמידי ישיבות מתפללים, אוכלים וישנים בבניין בית המדרש. לצורך כך, במקום הוקמו שלושה מקוואות, נבנו כמאה מקלחונים ושתי קומות הוכשרו לשינה. המתפללים חולקו לקפסולות קשיחות וסומן להם בדיוק מאיזו כניסה בבית המדרש הם רשאים להיכנס ולצאת והיכן הם יכולים לשבת.

תלמידי הישיבות והאברכים שנוכחים במקום לא יצאו מהישיבות שלהם בשלושת השבועות שקדמו לראש השנה, והם עברו בדיקות קורונה קודם הגעתם כדי לשלול כניסת חולים לבית המדרש. מלבד קבוצה זו, כאלף מתפללים נוספים שהו במתחם ישן יותר של הבניין. האדמו"ר, שכאמור ידוע מאד בשמירה על ההנחיות, דרש כי המתווה יאושר על ידי משרד הבריאות, ללא הפרה של הכללים.

עוד בוואלה!

הפגנות עוקפות סגר: אלפי חרדים מוחים ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
תפילה בבית כנסת במאה שערים, 18 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
בחסידות החילו מתווה קפסולות מיוחד. תפילה בהפרדה בי-ם, שלשום/פלאש 90, יונתן זינדל

בית המדרש של חסידות גור משתרע על יותר מ-30 אלף מ"ר, ולכן השהייה בו - של 2,000 - 3,000 בני אדם - התאפשרה. כעת, החסידות נאלצת להתמודד לראשונה עם התפשטות הנגיף, ובינתיים שאר החסידים - למעלה מעשרת אלפים - התבקשו שלא להגיע לירושלים לקראת יום כיפור הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully