וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים מחדדים הנחיות מחשש להתרופפות משמעת: "מי שמפר - פושע"

17.4.2020 / 16:01

ההפגנה ההמונית שנערכה בת"א עוררה זעם בציבור הדתי והחרדי, שנדרש עד כה להתפלל ביחידות. מחשש להתפרצות נוספת, רבנים בכירים הוציאו פרסומים מחודשים וביקשו להמשיך להתפלל בבתים בלבד: "חובה להמשיך להישמע להוראות ללא יוצא מן הכלל"

עריכה: ניר חן

גדולי הרבנים פרסמו היום (שישי) מחדש את הוראותיהם לציבור החרדי, מחשש להתרופפות במשמעת לקיום מנייני תפילה במרחב הציבורי. זאת, בשל התקופה הארוכה בה חל איסור לקיימם בשל הקורונה, וכן בעקבות ההפגנה שנערכה אתמול בכיכר הבימה בתל אביב. המחאה עוררה זעם בקרב הציבור הדתי והחרדי שנאסר עליו לערוך תפילות, בעוד שאת ההפגנות התירו.

נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב גרשון אדלשטיין, אמר כי "יש להקפיד לא להתפלל מחוץ לבתים והמרפסות בשום פנים ואופן". הרב חזר והדגיש את ההוראה לפיה "אין לקיים את הלימודים בתלמודי התורה".

מתפללים בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"יתפללו כל איש בביתו". בית כנסת בבני ברק/ראובן קסטרו

גם נשיא מועצת החכמים של ש"ס, הרב שלום כהן, חזר על ההוראות לא לערוך מנייני תפילה. "כל זמן שאין שינוי בהוראות - חובה להמשיך להישמע להן ללא יוצא מן הכלל", מסר לציבור החרדי. "חובה להישמע להוראות משרד הבריאות, וכל המפר את ההוראות - הוא בגדר פושע".

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, שוחח שר הפנים אריה דרעי בנושא זה. "הודיתי לו על הצעתו בממשלה בנוגע לאפשרות להתיר את מנייני התפילה בתנאים מסויימים, בפרט שתפילות הציבור היא הצלת עם ישראל ממש", אמר הרב יוסף. "בהתאם להצעה פועלים גורמי הבריאות להסדיר את התנאים שימנעו פיקוח נפש ויבטיחו את שלום הציבו. עד אז - חובה הלכתית על כל אחד ואחד להקפיד במשנה תוקף שלא לקיים מנייני תפילה בשבת הקרובה, ויתפללו כל איש בביתו עד להסדרת העניין".

עוד בוואלה!

ירושלים ובני ברק יציבות בשיעור התחלואה מקורונה, עלייה ביישובים חרדיים אחרים

לכתבה המלאה
הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות. 13 בינואר 2016.. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"לא לקיים מנייני תפילה - חובה הלכתית". הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

נושא קיום מנייני התפילות עלה אתמול במהלך הדיונים שערכו שרי הממשלה בנושא אסטרטגיית היציאה, בנוכחות נציגי משרדי הממשלה. השר דרעי הציע לאפשר קיום מנייני תפילה של 10-15 איש, בשטח הפתוח בלבד ותוך הקפדה על כל הכללים. לדבריו, "מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין".

בדומה לדרעי, גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן הציע לאפשר תפילה במניין בשטח פתוח. "חייבים לכבד את הדת וגם לתת אוורור לאזרחים", אמר. "לא סביר לאפשר הפגנות וספורט - ולא לאפשר תפילות בשטח פתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully