וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים ובני ברק יציבות בשיעור התחלואה מקורונה, עלייה ביישובים חרדיים אחרים

מתמונת מוקדי החולי מהנגיף שפרסם משרד הבריאות עולה כי בכמה מהערים החרדיות נרשמה עלייה משמעותית מאז אתמול במספר החולים. העלייה הגדולה ביותר היא בביתר עילית - בשיעור של 7.6%. עלייה בחולים גם בבית שמש, אלעד ובמודיעין עילית

צילום: דוברות משרד הבריאות, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

התחלואה בקורונה בירושלים ובבני ברק נותרת יציבה, אולם ביתר הערים החרדיות חלה עלייה בשיעור החולים. נכון להבוקר (חמישי), שיעור החולים בירושלים עלה באחוז אחד מאז אתמול והוא עומד על 2,249 חולים. בבני ברק שיעור העלייה עומד על פחות מאחוז, כשמאתמול נוספו ארבעה חולים בלבד. סך החולים בשתי הערים מהווה 42% מכלל החולים בקורונה בישראל.

בתל אביב חלה ירידה של שלושה אחוזים בשיעור החולים, שמספרם עומד כעת על 294. באלעד חלה עלייה של 3.7% בשיעור החולים - שמספרם עומד על 276. במודיעין עילית נרשמה עלייה של 3.4% - ומספר החולים ביישוב עומד על 241.

בבית שמש חלה עלייה של 5.2%, ומספר החולים עומד כיום על 239. בביתר עילית נרשמה העלייה הגדולה ביותר בעשר הערים המובילות בתחלואה - 7.6%. מספר החולים ביישוב עומד הבוקר על 182. באשדוד המספר נותר דומה לאתמול - 171 חולים. בפתח תקווה נרשמה ירידה של 2.3% בשיעור החולים, והוא עומד על 170. באשקלון נצפתה עלייה של 7.2% - ובעיר מתגוררים 162 חולים.

בני זוג עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק 12 באפריל 2020. ראובן קסטרו
בני זוג עוטים מסכה להתגוננות מנגיף הקורונה בבני ברק/ראובן קסטרו

מהדוח היומי של מרכז המידע הלאומי למערכה נגד הקורונה עולה תמונה דומה, לפיה המצב בבני ברק מוסיף להיות חמור ושיעור הבדיקות החיוביות בעיר ממשיך להיות גבוה. עוד עולה מהדוח כי המצב בערים החרדיות מודיעין עילית, אלעד, ביתר עלית כוכב יעקב ובני ברק, וכן בשכונות החרדיות בירושלים ובבית שמש מוסיף לעמוד בראש התעדוף של משרד הבריאות, לנוכח קצב ההכפלה ושיעור הנבדקים החיוביים הגבוה מאוד.

עוד בוואלה!

ללא דיון: אחרי שבועיים של סגר - המשטרה הסירה את המחסומים בבני ברק

לכתבה המלאה

הדוח מציין כי נדרש לשפר את האכיפה של הבידוד ואת ההסברה, וכן נדרש להגדיל את מספר הבדיקות בערים הללו בדגש על בית שמש, מודיעין עילית וביתר עלית. עוד עולה מהדוח כי ברעננה, לוד, גדרה וחדרה - נדרש לשפר את האכיפה וההסברה, לאור קצב הדבקה גבוה. בכרמיאל, זיכרון יעקב, אופקים, קריית מלאכי וגבעת זאב - נדרש להגדיל את מספר הבדיקות, לאור שיעור חיוביים גבוה.

לגבי המגזר הערבי קובע הדוח כי יש לתעדף יישובים שהמצב בהם מטריד יותר. בין היתר צוין כי המצב באום אל-פחם, רהט, דיר אל-אסד, כפר קאסם, ג'סר א-זרקא ודבוריה מצדיק פעולות, כמו עידוד ביצוע בדיקות והגברת האכיפה וההסברה. תשומת לב נדרשת לפי הדוח גם למצב בדיר חנא, עילבון, אכסאל, באקה אלגרביה, ג'ת, נצרת וטמרה.

אדם עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בירושלים 13 באפריל 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, TPS
אדם עוטה מסכה בירושלים, השבוע/TPS, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בפילוח על פי יחס חולים לכל מאה אלף תושבים, בני ברק עומדת בראש הטבלה עם 2,150 חולים - 1,100 חולים בממוצע לכל מאה אלף תושבים.

ביישובים נוספים המונים מעל 5,000 תושבים, ובהם נמצא שיעור תחלואה גבוה, מספר החולים הממשי נמוך יותר. כך למשל בקריית יערים (39 חולים, שיעור של 682.65 חולים לכל מאה אלף תושבים); כוכב יעקב (58 חולים, שיעור של 674.26 לכל מאה אלף תושבים), כפר חב"ד (44 חולים, שיעור של 654.37 חולים לכל מאה אלף תושבים), אלעד, (301 חולים, שיעור של 643.71 לכל מאה אלף תושבים) ואפרת (64 חולים, שיעור של 599.48 לכל מאה אלף תושבים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully