וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך הסגר: מאות חסידים חגגו מחוץ לבית האדמו"ר במאה שערים

בשיאו של החג השני של פסח, בניגוד להנחיות משרד הבריאות, חסידי תולדות אברהם פתחו בשירה ובתפילה. בתיעוד נראים המשתתפים עומדים בצפיפות גדולה מתחת למרפסת האדמו"ר. המשטרה מתחקרת את האירוע כדי להגיע למארגנים שעברו על הצו

צילום: מחאת החרדים הקיצוניים

חסידי תולדות אברהם תועדו שלשום (שלישי) חוגגים בשיאו של החג השני של פסח בשירה ובתפילה מחוץ לביתו של האדמו"ר, רבי שמואל יעקב קאהן, בשכונת מאה שערים בירושלים. האדמו"ר יצא למרפסת בליל חג שביעי של פסח, שבו נהוג לערוך לפי המסורת בשעת לילה טיש שבו מתפללים, שרים ומציינים את קריעת ים סוף. על פי ההערכה, מתחת למרפסת של האדמו"ר עמדו מאות מחסידיו תוך צפיפות גדולה והפרה חריגה של ההנחיות והוראות הממשלה ומשרד הבריאות.

חסידות תולדות אברהם יצחק היא חצר אנטי ציונית במאה שערים שחלק מחסידיה מתגוררים בשכונה, ואחרים בבית שמש. המשטרה מתחקרת את האירוע על מנת להגיע למארגנים שעברו על הצו.

אירוע נוסף של התקהלות אסורה התרחש במהלך החג בירושלים. שוטרים איתרו אמש ברית מילה בהשתתפותם של 200 בני אדם בשכונת גאולה בעיר. לעבר השוטרים, שניסו לפזר את ההתקהלות, הושלכו ביצים. בעקבות זאת, נעצר אחד הנוכחים במקום בחשד לתקיפת שוטרים, ונרשמו ארבעה דוחות בגין הפרת תקנות החירום למאבק בקורונה.

חסידי תולדות אברהם חוגגים בשכונת מאה שערים בירושלים בערב שביעי של פסח בניגוד להנחיות משרד הבריאות, 14 באפריל 2020. צילום מסך, צילום מסך
החסידים מחוץ לביתו של האדמו"ר, אמש/צילום מסך, צילום מסך

בתחילת השבוע נכנס לתוקפו הסגר על רובעים בירושלים שהוכרזו כאזורים מוגבלים. יותר מאלף שוטרים וכ-200 חיילים נפרסו ברחבי העיר, המקומות שסומנו כבעייתיים חולקו לעשרה אזורים, כשבכניסות וביציאות הראשיות שלהם הוצבו מחסומים. במהלך הסגר הוגבלה תנועת התושבים, למעט במקרים חיוניים. אתמול בבוקר הסתיים הסגר.

מאה שערים היא אחת מהשכונות עליהן הוטל סגר, כמו גם רמות, רמת שלמה, נווה יעקב, הר נוף, גבעת שאול, קרית משה, רחביה - בין הרחובות קרן קיימת לישראל עד רחוב רמב"ן כולל, נחלאות, מקור ברוך, רוממה (רבתי), עזרת תורה, גאולה, בית ישראל, מוסררה, בית וגן וגבעת מרדכי.


(עדכון ראשון: 23:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully