וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהשעה 18:00: הממשלה אישרה הגבלות על בני ברק וירושלים

16.4.2020 / 15:17

בבני ברק תתאפשר כניסה ויציאה רק באוטובוסים, עקב התחייבות העירייה לפנות 700 חולים מהעיר. בבירה יתווסף רובע לרשימת אלה המופרדים אחד מהשני. בשתי הערים הוסרו המחסומים טרם הדיון בנושא

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

ועדת השרים להגבלת אזורים החליטה היום (חמישי) על המשך הצעדים והמגבלות על הערים בני ברק וירושלים, שבהן מספר חולים גדול בנגיף הקורונה.

בבני ברק, אישרה ועדת השרים לתחום את הכניסה והיציאה מהעיר אך ורק לתחבורה ציבורית ולהחריג מההגבלות את אזור התעשייה בחלקה הצפוני של העיר. זאת בעקבות לחצים שהפעילה העירייה והתחייבות שהיא תדאג לפנות 700 מהחולים משטחה למלונות המיועדים לבידוד חולים, וכי יהיה איש קשר לגבי כל בניין בעיר שיסייע בתיאום עזרה לחולים ולמבודדים המתגוררים באותו בניין. הצעדים יכנסו לפועל מהשעה 18:00.

בעיר יש 2,160 חולים, כששיעור העלייה בתחלואה עומד על 16% ושיעור התחלואה ל-100 אלף תושבים עומד על 1,100. שיעור החולים בירושלים עלה באחוז אחד מאז אתמול והוא עומד על 2,249 חולים. קודם לכן שקלה הממשלה הקלות בסגר אף שהיא עמדה בקריטריונים להכרזה על אזור מוגבל

בירושלים יתווסף אל החלוקה של העיר לרובעים, רובע נוסף שכולל את שכונות שמואל הנביא, סנהדריה, בית ישראל, ארזי הבירה, החומה השלישית ומעלות דפנה וראס אל עמוד. המעבר בין הרובעים השונים עדיין ייאסר, אך לא יוצבו מחסומים, אלא רק הגברת אכיפה.

שגרת קורונה בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
שוקלים הקלה בסגר. בני ברק, השבוע/ראובן קסטרו

כבר במהלך הלילה קיפלה המשטרה את רוב המחסומים שהוצבו בכניסות לעיר בני ברק בשבועיים האחרונים, בעקבות ההכרזה עליה כ"אזור מוגבל" בשל מספר החולים בקורונה. גם המחסומים בירושלים הוסרו לאחר ימים בודדים. הסרת המחסומים נעשתה כמה שעות לפני שנערך דיון בנושא, מאחר ותוקף ההחלטה על אזור מוגבל פג.

במהלך הדיון הודיע שר האוצר משה כחלון חד משמעית כי לא יוכל לתמוך בשחרור חלקי של בני ברק, אם הדבר יפגע בשחרור המשק כולול מהסגר. במהלך הדיון דרש השר כחלון ממנכ"ל משרד הבריאות ששחרור בני ברק לא יבוא על חשבון שחרור המשק. שר הביטחון נפתלי בנט הצטרף לעמדתו של שר האוצר.

עוד בוואלה!

מחדל בתי האבות: קשיש במעון ברמת אפעל מת; מניין המתים עלה ל-141

לכתבה המלאה

בתוך כך, מהדוח היומי של מרכז המידע הלאומי למערכה נגד הקורונה עולה תמונה דומה, לפיה המצב בבני ברק מוסיף להיות חמור ושיעור הבדיקות החיוביות בעיר ממשיך להיות גבוה. עוד עולה מהדוח כי המצב בערים החרדיות מודיעין עילית, אלעד, ביתר עלית כוכב יעקב ובני ברק, וכן בשכונות החרדיות בירושלים ובבית שמש מוסיף לעמוד בראש התעדוף של משרד הבריאות, לנוכח קצב ההכפלה ושיעור הנבדקים החיוביים הגבוה מאוד.

הדוח מציין כי נדרש לשפר את האכיפה של הבידוד ואת ההסברה, וכן נדרש להגדיל את מספר הבדיקות בערים הללו בדגש על בית שמש, מודיעין עילית וביתר עלית. עוד עולה מהדוח כי ברעננה, לוד, גדרה וחדרה - נדרש לשפר את האכיפה וההסברה, לאור קצב הדבקה גבוה. בכרמיאל, זיכרון יעקב, אופקים, קריית מלאכי וגבעת זאב - נדרש להגדיל את מספר הבדיקות, לאור שיעור חיוביים גבוה.

(עדכון ראשון 13:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully