וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך עימותים: בת 9 נפגעה מרימון הלם משטרתי במאה שערים, 3 שוטרים נפצעו

עשרות מתושבי השכונה בי-ם הפגינו בשל האיסור להתפלל במרחב הפתוח עם התפשטות הקורונה, מה שגרר עימותים עם כוחות משטרה במקום. רימון הלם שהושלך לפיזור ההפגנה פגע בפניה של ילדה ופצע אותה קל, שוטרים נפצעו ו-12 מפגינים נעצרו. "השוטרים לא הבחינו בילדה בעין הסערה"

בווידאו: רימון הלם משטרתי פגע ופצע ילדה במאה שערים/צילום:יאיר לוי פלורליסט, חיים גולדברג, כיכר השבת, עריכה: עמית שמחה

עימותים בין עשרות מתושבי שכונת מאה שערים בירושלים ובין המשטרה אמש (חמישי), בתגובה לאיסור עריכת תפילות במרחב הפתוח בשל התפשטות הקורונה. המפגינים השליכו אבנים וביצים לעבר הכוחות, והביאו לפציעתם של שלושה שוטרים. בתגובה, זרקו השוטרים רימון הלם לפיזור ההפגנה, שפגע בפניה של ילדה בת 9 ופצע אותה קל. היא פונתה לבית החולים. בתום ההפגנה, עצרה המשטרה 12 מפגינים.

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע אמש כי ההפגנה בשכונה הייתה אלימה וקשה. "נטלו בה חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים". לדבריה, "השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה. במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו שלושה שוטרים, שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי".

"במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום". עוד הוסיפו, "ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את התקיפה החמורה נגד השוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

רימון הלם משטרתי פצע ילדה במאה שערים במהלך מחאה עם התושבים - ה-16 באפריל 2020. צילום מסך, צילום מסך
תיעוד פגיעת הרימון בילדה, אתמול במאה שערים/צילום מסך, צילום מסך

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לאירוע אמש ואמר כי "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים. תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי".

עוד הוסיף ליצמן, "על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסיה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שגרה ושקט".

גם ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר בתגובה כי "יש לנקוט ביד הקשה נגד מפרי סדר הנוהגים באלימות בכלל וכלפי כוחות הביטחון בפרט. אך לראות סרטונים מחרידים כאלו בהם מוטח רימון הלם לפרצופה של ילדה קטנה זה לא בא בחשבון בשום קונסטלציה. נדרשת משנה זהירות במקומות צפופים".

סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה) הגיב גם הוא ואמר כי "שום אירוע לא מצדיק שימוש בהטלת רימונים לעבר ילדים וסיכון חייהם. אני דורש מהמשטרה להשעות מיידית את השוטר ואת הקצין שנתן את ההוראה להשליך את הרימון ולהעמידם לדין. קהלים אחרים היו מגיבים להתנהלות משטרתית כזו בהפגנות ענק חריפות. העובדה שהציבור החרדי עדין נפש לא אמורה להתיר את דמו ולסכן את חיי ילדיו".

עוד בוואלה!

במהלך הסגר: מאות חסידים חגגו מחוץ לבית האדמו"ר במאה שערים

לכתבה המלאה
זיסל הילדה ממאה שערים שנפצעה מרימון הלם בהפגנה מול שוטרים - ה-16 לאפריל 2020. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
זיסל, הילדה שנפצעה קל מרימון ההלם המשטרתי/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

בחודש שעבר הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על שורת הנחיות כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, שכללו צמצום התקהלויות ציבוריות, ביניהן איסור תפילות במרחב הפתוח. ההנחיה גררה ביקורת מצד הציבור החרדי, שזעם על הפגיעה בעיקרון התפילה במניין. זרמים קיצוניים קראו שלא להישמע להנחיות, וחלקים מהם התקהלו לתפילות ולאירועי חג בניגוד להוראות משרד הבריאות.

ביום שלישי השבוע תועדו חסידי תולדות אברהם חוגגים בשיאו של חג שביעי של פסח בשירה ובתפילה מחוץ לביתו של האדמו"ר, רבי שמואל יעקב קאהן, בשכונת מאה שערים בירושלים. האדמו"ר יצא למרפסת בליל חג שביעי של פסח, שבו נהוג לערוך לפי המסורת בשעת לילה טיש שבו מתפללים, שרים ומציינים את קריעת ים סוף. על פי ההערכה, מתחת למרפסת של האדמו"ר עמדו מאות מחסידיו תוך צפיפות גדולה והפרה חריגה של ההנחיות והוראות הממשלה ומשרד הבריאות.

חסידי תולדות אברהם חוגגים בשכונת מאה שערים בירושלים בערב שביעי של פסח בניגוד להנחיות משרד הבריאות, 14 באפריל 2020. צילום מסך, צילום מסך
חסידי תולדות אברהם חוגגים בשכונת מאה שערים בירושלים, השבוע/צילום מסך, צילום מסך

אירוע נוסף של התקהלות אסורה התרחש במהלך החג בירושלים. שוטרים איתרו אמש ברית מילה בהשתתפותם של 200 בני אדם בשכונת גאולה בעיר. לעבר השוטרים, שניסו לפזר את ההתקהלות, הושלכו ביצים. בעקבות זאת, נעצר אחד הנוכחים במקום בחשד לתקיפת שוטרים, ונרשמו ארבעה דוחות בגין הפרת תקנות החירום למאבק בקורונה.

ילמדו דרך הטלפון

בתוך כך, הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי ליטאי קרא לקדם דרך מול הממשלה במסגרתה ישובו תלמידי הישיבות ללימודים בתקופה הקרובה, למרות הקורונה. "התורה ציוותה עלינו לשמור על עצמנו עוד לפני שהם (מנהיגי המדינה - י.א.) המציאו את החוקים שלהם", אמר הרב. "אבל אם הם היו יודעים כמה התורה והתפילות בציבור מגנא ומצלא, היו מוצאים פתרון שנצליח לעשות את זה בלי להיכנס לסכנה".

הרב גרשון אדלשטיין, נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הסיעה של הזרם הליטאי חרדי, שוחח אמש עם מנהלי מוסדות חינוך, ואמר כי "המצב הוא כעת שאי אפשר ללמוד בישיבות ובתלמודי תורה. יש תקווה שימצא פתרון אך בינתיים אין וצריך ללמוד בבית". לדבריו, הצוות החינוכי ילמד דרך הטלפון עם התלמידים ויהיה בקשר עם ההורים", מתוך תקווה שתמצא הדרך לשוב למסלול הלימודים.

(עדכון ראשון: 08:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully