וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הפרדת החרדים: שר הכלכלה הבטיח - "יטופל בחומרה", ליצמן שוקל צעדים

שרים וח"כים מהמפלגות החרדיות הגיבו לפרסום בוואלה! NEWS על הפרדת העובדים החרדים במפעל למטושים בי-ם, וכינו את המהלך "שערורייה" ו"אפליה מכוערת". גפני פנה לשר אלי כהן שדרש מהחברה להחזיר את העובדים למתכונת סדירה. נתניהו: מגנה את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: עמית שמחה

שרים וח"כים חרדים התייחסו לפרסום היום (ראשון) בוואלה! NEWS על סערת הפרדת העובדים החרדים במפעל למטושים בירושלים, וכינו את המהלך "שערורייה" ו"אפליה מכוערת". חבר הכנסת משה גפני פנה לשר הכלכלה, אלי כהן, ושר הבריאות יעקב ליצמן, הורה למנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב לבדוק את המקרה. חלק מהעובדים החרדים הגיעו הערב לעבודה במשמרת הנפרדת שהוצעה להם והם נמצאים במפעל לבדם, זאת בעוד שאר העובדים עבדו היום כרגיל עד לשעה 17:00 אחר הצהריים.

ח"כ גפני (יהדות התורה) שוחח עם השר כהן ואמר לו כי "מדובר בשערורייה של ממש". כהן אמר לגפני כי נכנס כעת לעובי הקורה, לומד את הנושא ויטפל בו בהתאם בכל חומרת הדין. לאור זאת, השר כהן פנה הערב לחברת "נובה מד" ולמנכ"ל ד"ר אמיל כץ ואמר כי "החשש והדאגה מהתפרצות נגיף הקורונה בימים אלו מובן, ועל כן על הציבור כולו חייב להישמע להוראות משרד הבריאות ולהקפיד על הנהלים. ואולם, אין להבחין בין האזרחים והעובדים על רקע דת, גזע ומין. לשם כך ולאור האמור לעיל, אני קורא לך לפעול להחזרת העובדים למתכונת עבודה סדירה לאלתר, בטרם יינקטו צעדים מחמירים כנגד המפעל".

משה גפני ואריה דרעי בפתיחת מטה הבחירות לראשות עיר בית שמש. ראובן קסטרו
"הכללה בשל היותם חרדים". השר דרעי וח"כ גפני/ראובן קסטרו

שר הפנים אריה דרעי מתח ביקורת חריפה על החברה ואמר כי מדובר ב"אפלייה מכוערת שכל כולה נובעת מההסתה החמורה נגד החרדים". לדבריו, נעשתה הכללה רק בשל היותם חרדים. "זה עוול זועק לשמיים", הוסיף. "אני מתכוון לפעול, גם מול בעל המפעל וגם במשרד הכלכלה, כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו". בנוסף, ליצמן שוחח עם מנכ"ל משרד הבריאות והורה לבדוק את המקרה מקרוב, בסיומו יתייחס למקרה באופן פרטני.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס גם הוא לסערת ההסתה נגד החברה החרדית ואמר כי הוא "מגנה בתוקף את ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי, שהפנים את הסכנה ואת הוראות משרד הבריאות". נתניהו הוסיף כי "מגיפת הקורונה לא מבדילה בין חרדים לחילונים, בין ערבים ליהודים. גם אנחנו לא. המלחמה הזאת היא של כולנו. יחד ננצח אותה. אני מחזק אתכם".

ד"ר אמיל כ"ץ. אייל יצהר – גלובס, אתר רשמי
מנכ"ל "נובה מד", אמיל כץ/אתר רשמי, אייל יצהר – גלובס

גם סגן שר החינוך, מאיר פרוש, הגיב לפרסום ואמר כי מדובר ב"שנאה ובורות". לדבריו, "אני מצפה ממשרד הבריאות להפסיק את ההתקשרות עם המפעל. זו אפליה מקוממת ומרתיחה. מדינת ישראל כולה מתמודדת עם הנגיף, שלא מבדיל בין חרדים לחילונים". בנוסף, ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר כי "מדובר בשערורייה של ממש. השנאה והלעג לחרדים מתחילה להשפיע ולחלחל לשטח עד כדי הפרדת עובדים חרדים מחבריהם במפעל לייצור בדיקות קורונה".

"דרעי אמר שהשכונות בי-ם גרועות מבני ברק"

חברת "נובה מד", המייצרת מטושים הנדרשים לערכות הבדיקה לגילוי נגיף הקורונה, הודיעה לעובדים החרדים בחברה שהיא מוציאה אותם לחופשה ללא תשלום. זאת, בזמן ששאר העובדים במפעל ממשיכים לעבוד בו כרגיל. אחרי שהעובדים מהמגזר החרדי איימו כי יפרסמו את ההחלטה בתקשורת, הודיעה להם החברה כי הם יעבדו במשמרת ערב, אך בנפרד מכל שאר העובדים.

"נובה מד" מונה כ-70 עובדים, ורק ארבעה עד שישה מהם חרדים. לעובדים נאמר כי מדובר בהחלטה של המנכ"ל, ד"ר אמיל כץ, חרף העובדה כי שאר העובדים במפעל ממשיכים בעבודתם כרגיל. כץ לא הכחיש את הפרטים, ומסר בתגובה לוואלה! NEWS כי "בעקבות מה שקורה עם השכונות החרדיות, אנחנו צריכים לראות מה קורה. יש כאלה שאמורים להיות בסגר. יש לי אחריות כלפי העובדים, ואנשים שמפרים את הנחיות משרד הבריאות - אעשה איתם מה שאני חושב לנכון".

לדבריו, "השר אריה דרעי אמר שהשכונות החרדיות בירושלים יותר גרועות מבני ברק. לא אחכה שהם ידביקו לי את כל המפעל, יש לי אחראיות", אמר המנכ"ל. כץ גם נשאל על האפשרות ששאר העובדים, בדומה לחרדים, עשויים להדביק או להכניס לבידוד את עובדיו בנגיף הקורונה ללא ידיעה, גם ללא קשר להיותם חרדים. בתגובה, הוא חזר שוב ושוב על הטענה כי תושבי השכונות החרדיות הם בעלי סיכוי גבוה יותר להידבקות.

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully