וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצונים חגגו הקפות שניות בי-ם ובמודיעין עילית; עימותים התפתחו עם שוטרים

בבירה קיימו אלפי חסידים את אירועי שמחת תורה תוך שהם מסתגרים בבתי הכנסת ורוקדים, בניגוד להנחיות הקורונה. המשטרה ניסתה לפרוץ לאחד מבתי הכנסת ללא הצלחה, ובמהלך עימותים נעצר אדם אחד לפחות. במודיעין עילית חולקו בכמה בתי כנסת דוחות על התקהלות ואי-עטיית מסכות

בווידאו: פעילות אכיפת המשטרה במודיעין עילית/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

הקפות שמחת תורה נחגגו הלילה (שבת) בניגוד להנחיות הקורונה בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בהן בחסידויות הגדולות במאה שערים בירושלים וכן בכמה בתי כנסת במודיעין עילית. המשטרה הגיעה לבתי הכנסת ובתי המדרש בהם התקיימו האירועים, ובחלק מהמקומות התפתחו עימותים בין הנוכחים לשוטרים.

בבירה קיימו אלפי חסידים את ההקפות השניות בריקודים, בצפיפות וללא מסיכות, זאת תוך הפרת הנחיות משרד הבריאות והסגר. מדובר באירועים המתקיימים בתוך חללים סגורים, לרוב מבני בתי המדרש של החסידויות, שחלקן מגדירות עצמן כאנטי ציוניות. החסידים מצטופפים על טריבונות מיוחדות המכונות "פראנצ'ס", ורוקדים למשך שעות ארוכות עם ספרי תורה. החסידים המזוהים עמן הפרו הנחיות גם באירועים המוניים בימי החג, והמשטרה נמנעה מאכיפה נגדם.

ניידת משטרה מחוץ לבית כנסת שערך הקפות שניות בניגוד להנחיות בירושלים - 11 לאוקטובר 2020. מחאת החרדים הקיצונים, אתר רשמי
ניידת משטרה ליד בית כנסת שערך הקפות שניות בי-ם, הלילה/אתר רשמי, מחאת החרדים הקיצונים

בבית כנסת ברחוב "אוהלי יוסף" בירושלים נערכו הלילה הקפות שניות בהשתתפות מאות בני אדם. המשטרה הגיעה לאזור וניסתה לפרוץ למקום, תוך ששוטרים שוברים קיר גבס בתוך המבנה, אך הקהל המשיך להסתגר בתוך ההיכל המרכזי לאחר שהגבאים נעלו את כל הכניסות לתוכו. מחוץ למקום התפתחו עימותים קלים עם השוטרים, שבמהלכם נעצר לפחות אדם אחד. החגיגה בבית הכנסת נמשכה גם לאחר שהשוטרים עזבו את המקום.

במשטרה פעלו הערב גם במספר בתי כנסת בעיר מודיעין עילית שבהם על פי החשד שהו עשרות מתפללים, בהם ילדים, כשהם אינם עוטים מסכות ואינם שומרים על ריחוק חברתי. במשטרה חילקו דוחות בגין תפילה בבית כנסת בניגוד להנחיות ובגין אי-עטיית מסכה.

עוד בוואלה!

חגיגות הענק במאה שערים: המשטרה תשלח כוחות תגבור ומאיימת בקנסות

לכתבה המלאה
שוטרים מחוץ לבית כנסת שערך הקפות שניות בניגוד להנחיות בירושלים - 11 לאוקטובר 2020. ישי ירושלמי VIP, אתר רשמי
שוטרים מחוץ לבית כנסת בי-ם בו התקיימו הקפות שניות בניגוד להנחיות, הלילה/אתר רשמי, ישי ירושלמי VIP

עם זאת, למרות ההפרות המכוונות בחסידויות גדולות וכן בקהילות חרדיות ברחבי הארץ, רוב הציבור הדתי והחרדי הקפיד במהלך החג על ההנחיות, ואף רבים דיווחו על מניינים שהתקיימו במרחבים הפתוחים, למרות החום הכבד. בנוסף, בערב החג, יצאה קריאה של חלק מההנהגה החרדית, בתוכה גם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, והרבנים הראשיים הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, להקפיד על ההנחיות, ולא לקיים הקפות בתוך בתי כנסת או חללים סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully