וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים למאות מפגינים נגד "רדיפת הדת" במודיעין עילית

29.9.2020 / 21:50

פשיטה של שוטרים על ביה"כ של הפלג הירושלמי בעיר הובילה להפגנה בהשתתפות מאות - ללא מסיכות וריחוק חברתי. ההתנגשויות הסלימו לאחר שבפלג הבטיחו: "לא נהפוך שעיר לעזאזל". מוקדם יותר, שוחח רה"מ עם האדמו"ר מויז'ניץ אחרי שחסידיו תועדו מקיימים טקס בניגוד להגבלות

בווידאו: הפגנת חרדים במודיעין עילית נוכח הגבלות הקורונה/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

עימותים אלימים פרצו הערב (שלישי) במודיעין עילית בין שוטרים למפגינים מהפלג הירושלמי בציבור הליטאי. עד כה נעצרו שני בני אדם. העימותים פרצו במחאה על פשיטה של המשטרה על בית כנסת בעיר, מוקדם יותר היום. עד כה, עצרו השוטרים במקום שניים מקרב המפגינים. עילת ההפגנה הרשמית היא מחאה על "רדיפת הדת".

המפגינים במקום מתקהלים ללא שמירה על ריחוק חברתי, כשרבים מהם לא עוטים מסיכות וקוראים לעבר השוטרים. האירוע מתרחש כאמור במחאה על פשיטה משטרתית היום על בית כנסת, שכללה עיכוב מתפללים ורישום קנסות.

לפי הודעת המשטרה, השוטרים הגיעו לבית הכנסת בעקבות דיווח על עשרות בני אדם שמתפללים ללא שמירת מרחק ועטיית מסיכות, ובניגוד למגבלות הסגר. הם עיכבו לחקירה חמישה מתפללים שסירבו להזדהות בפניהם ופיזרו את היתר.

הפגנת חרדים במודיעין עילית נוכח הגבלות הקורונה 29 בספטמבר 2020. מחאות החרדים הקיצוניים, אתר רשמי
שניים נעצרו. מודיעין עילית, הערב/אתר רשמי, מחאות החרדים הקיצוניים

בעקבות הפשיטה, הבהירו גורמים בפלג הירושלמי כי לא ישתקו על האכיפה המשטרתית, הבררנית לטענתם. "את ויז'ניץ ידעתם לכבד, מבעלזא התעלמתם לגמרי, למאה שערים אתם לא מעזים להיכנס, ובמוקדי הבדיקות בערים החרדיות אתם לא נוקפים אצבע כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע הדבקה", נמסר. "לא נהפוך לשעיר לעזעזאל של הציבור החרדי".

בפלג הבטיחו כי יצאו בהפגנות רבות משתתפים ברחבי הארץ ואף איימו כי "אם פניכם למלחמה, זכרו דבר אחד שרק אתם יודעים: ההפגנות בבלפור הם משחק ילדים. אם נידחק לפינה תיתקלו בהפגנות של ציבור בני התורה בכל פינה בארץ".

אירוע זה, והטענות לאכיפה בררנית כלפי הפלג, מגיעים לאחר שאמש, תועדו חסידי ויזנ'יץ מקיימים אירוע המוני (טיש) בבית מדרש של החסידות במרכז בני ברק, בהובלת המנהיג הרוחני החסידות ובניגוד להנחיות.

כרוז הקורא לאי-ציות להנחיות הסגר בכניסה לבית כנסת במודיעין עילית, 29 בספטמבר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
כרוז הקורא לאי ציות להנחיות במודיעין עילית, היום/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בתיעוד האירוע, שנערך על ידי האדמו"ר רבי ישראל הגר, נראים החסידים מתקהלים כשהם אינם עוטים מסיכות ולא מקפידים על כללי הריחוק החברתי. הפצתו הנרחבת ברשתות החברתיות עוררה תרעומת בחסידות, שלטענתה פעלה בהתאם למתווה הקפסולות שמונהג בישיבות החרדיות.

בעקבות פרסום התיעוד והסערה שעורר, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום בטלפון עם האדמו"ר, איחל לו גמר חתימה טובה, עדכן אותו על מצב התחלואה וביקש ממנו להורות לציבור תלמידיו ובאופן כללי להקפיד על ההנחיות של משרד הבריאות. בשיחה, הדגיש האדמו"ר גם שהישיבות "אצלנו נחשבים כחיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully