וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קנייבסקי הורה לפתוח מוסדות חינוך חרדיים מחר, בלחץ דרעי הוקפאה ההנחיה

עודכן לאחרונה: 11.10.2020 / 22:02

לוואלה! NEWS נודע שמנהיג הציבור החרדי, שנדבק בקורונה, הורה לבכירים במערכת החינוך החרדית-ליטאית לפתוח את המוסדות היסודיים לבנים בכמה ערים, למרות הסגר. ואולם עקב בקשת השר למצות הידברות מול הממשלה, ההנחיה הוקפאה. חלק מהזרמים הקיצוניים הודיעו על פתיחה מחודשת

בווידאו: עימותים עם המשטרה בבית כנסת במודיעין עילית/צילום: מחאות החרדים הקיצוניים, עריכה: שאול אדם

הרב חיים קנייבסקי, מנהיג הציבור החרדי, המליץ לפתוח את מוסדות החינוך היסודיים לבנים בכמה ערים כבר מחר, זאת למרות הסגר המחמיר בשל התחלואה בנגיף הקורונה - כך נודע הערב (ראשון) לוואלה! NEWS. בהמשך הערב, שיכנע שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) להקפיא את הנחיית הרב. דרעי הפעיל לחצים רבים מאוחרי הקלעים, והסביר כי יש למצות את ההידברות מול הממשלה "לפני ששוברים כלים".

הרב, שנדבק לאחרונה בקורונה בעצמו, אמר בהתייעצות שקיימו עמו בכירים במערכת החינוך החרדית כי "צריך לפתוח" את המוסדות המכונים "תלמודי תורה", כבר מחר, אך הבהיר כי עדיף לעשות זאת בהסכמה עם הממסד הרשמי. את הדברים אישרו מקורבים לרב.

גם הרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הציבור הליטאי, הורה לא לפתוח את המוסדות עד להסכמה עם הרשויות והממשלה, ובביתו פנו לאנשיו של הרב קנייבסקי כדי שיסכים להמתין עם פתיחת המוסדות עד להחלטה מסודרת. גורם חרדי בכיר אמר לוואלה! NEWS כי ההתייעצויות הן בעיקר בקרב מנהלי מוסדות המזוהים עם הזרם הליטאי, והן נעשות מול רבנים, מומחים רפואיים וגורמי מקצוע אך לא מול הממסד הרשמי. עם זאת, לדברי הגורם "עוד לא התקבלה החלטה סופית".

פתיחת שנת הלימודים החרדית בתלמוד תורה "דיברות משה" בשכונת הר נוף בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
דנים בפתיחתם כבר מחר. תלמודי תורה/נועם מושקוביץ

מדובר בשורה של מוסדות חינוך בירושלים, מודיעין עילית, בני ברק ובערים נוספות, וחלקם הפרו את ההנחיות גם בגל הראשון. עם זאת, לא מדובר בכל המוסדות החרדים לבנים, וחלק גדול מהם יישארו סגורים עד שתתקבל החלטה אחרת.

כך למשל, הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל רשת החינוך העצמאי, מרשתות החינוך החרדיות הגדולות לבנים ולבנות, הודיע היום כי הרשת תחדש את הלימודים באמצעות למידה מרחוק "בהתאם להחלטות גורמי הרפואה והפרסומים הרשמיים".

מנגד, בתלמודי תורה המזוהים עם הזרמים הקיצוניים במאה שערים, בהם תולדות אהרון וסאטמר, הודיעו כי הלימודים יתקיימו ממחר כרגיל.

עוד בוואלה!

האדמו"ר מבעלזא לחסידיו: להמשיך בחיי שגרה למרות ההנחיות והסגר

לכתבה המלאה

ההתייעצויות בקרב בכירים במערכת החינוך החרדית, מגיעות בשעה שבה רבות מהשכונות והערים החרדיות נמצאות במצב תחלואה חמור, ומוגדרות כערים ושכונות "אדומות". כך למשל, שכונות רמת שלמה, נווה יעקב, שמואל הנביא והר נוף, כמו גם שכונות חרדיות אחרות בעיר, מופיעות בראש רשימת מוקדי התחלואה בבירה. בנוסף לכך, גם בבני ברק, בית שמש ומודיעין עילית ישנם נתוני תחלואה מדאיגים.

חשש במערכת מפתיחה מחדש של הישיבות החרדיות

מוסדות החינוך החרדיים לבנים אמורים היו לחדש את לימודיהם כבר מחר, יממה בלבד לאחר החג, אך המגבלות המחמירות הציפו מחדש את השאלה - האם לפתוח למרות ההנחיות. מוסדות החרדים לבנות פותחים לרוב מחדש את הלימודים בראש חודש חשוון שחל בשבוע הבא, ורובם לא צפויים לחדש את הלימודים.

מעבר לחשש הגדול במערכת הבריאות לפתיחה של "תלמודי תורה" כבר ממחר, קיים חשש גדול יותר של פתיחה מחדש של הישיבות החרדיות, זאת לאחר שמתווה הקפסולות קרס והוביל להדבקה המונית ברוב הישיבות.

נתוני תחלואה בקורונה בשכונות העיר ירושלים. 11 באוקטובר 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
נתוני התחלואה בקורונה בשכונות העיר ירושלים - השכונות החרדיות מובילות את הרשימה/אתר רשמי, משרד הבריאות

ברקע חשש זה, אלוף במילואים רוני נומה, פרויקטור הקורונה החרדי במשרד הבריאות פרסם היום הודעה חריגה לפיה "הסגר במתכונת הנוכחית הוא עד יום רביעי 14 באוקטובר ומתקיימים דיונים להארכתו עד ה-18.10, לפיכך חל איסור לפתוח מערכות חינוך עד להודעה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully