וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: פתיחת הלימודים בחברה החרדית בניגוד להנחיות - סכנה

עודכן לאחרונה: 14.10.2020 / 17:39

פרופ' חזי לוי אמר בתדרוך לעיתונאים כי הוא מבקש מהחרדים לעשות מאמץ להורדת התחלואה, למרות שנושא הלימודים הוא רגיש בקרב אוכלוסייה זו. הממונה על הטיפול בקורונה במגזר החרדי: "אנחנו לא רואים את תלמודי התורה נפתחים בקרוב, לא נוכל לאפשר את זה"

בווידאו: לוי על הסכנה בפתיחת מערכת החינוך החרדית בניגוד להנחיות/מערכת וואלה! NEWS

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הזהיר היום (רביעי) כי "נושא הלימודים הוא נושא רגיש מאד במגזר החרדי, אך אני חייב לומר שפתיחת בתי ספר שלא לפי תכנית היציאה מהסגר - מסכנת". בתדרוך עיתונאים בנושא מגיפת הקורונה, יחד עם הממונה על הטיפול בקורונה במגזר החרדי, אלוף במיל' רוני נומה, שוחח לוי על כך שבחלק ממוסדות חינוך חרדיים בערים האדומות מתקיימים בימים האחרונים לימודים, בניגוד להנחיות.

"קבענו יציאה מדורגת מהסגר והתחלת לימודים בצורה מאוד מודרגת" הוסיף פרופ' לוי. "החלטנו שכשנגיע ליעדי התחלואה - 2,000 מאומתים - הלימודים ייפתחו לילדים עד גיל שמונה. לא קבענו את זה סתם, אלא כי אנחנו יודעים שהתחלואה בגילים אלה היא יחסית נמוכה".

לדבריו, "מגיל עשר ומעלה כושר ההדבקה משתווה למבוגרים ואולי אף יותר. אנחנו מבקשים מאוד לעשות מאמץ בהמשך להורדת התחלואה. אנחנו צריכים למצוא דרך שימתינו ויתאזרו בסבלנות, זה לא נגדם".

על רקע העלייה בתחלואה, תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי 13 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"פתיחת בתי ספר שלא לפי תכנית היציאה מהסגר - מסכנת". פרופ' לוי/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

הממונה על הטיפול בקורונה בחברה החרדית אמר כי "אנחנו רואים מגמת ירידה בתחלואה במגזר. זה בא לידי ביטוי בכמות החולים החדשים וגם באחוז החיוביים היומי". לדבריו, היום "שיעור החיוביים במגזר החרדי הוא 12.8%, אמנם זה בעיכוב ביחס לחברה הכללית, אך יש ירידה. זה עדיין לא מספיק רחוק מסוכות כדי להבין מה החג עשה לנו, ולכן אנחנו צריכים להבין האם לחג הייתה השפעה שלילית".

נומה הוסיף כי "ההיגיון שמוביל אותנו זה לעשות אבחנה בין החינוך שבתוך הקהילה, לחינוך שהוא מחוץ לקהילה כמו פנימיות. אם אנחנו רוצים לקחת סיכון, ניקח את הסיכון מחוץ לקהילה, אבל אנחנו צריכים לראות שהלקחים שהפקנו ממתווה הקפסולות בחודש אלול מקובלים על הרבנים וראשי הישיבות".

עוד אמר נומה כי "אנחנו לא רוצים שיהיה כאן מתווה שכל אחד ממציא לעצמו. לכן, יש דיונים, מתקיימות על כך שיחות ויש פערים כרגע בנוגע לתזמון הפתיחה. כרגע אין הסכמות על תאריכי הפתיחה ועל הצורה שבה המוסדות ייפתחו".

עוד בוואלה!

הוועדה לביקורת המדינה: הפערים בנתונים פוגעים בקבלת החלטות בסוגיית המובטלים

לכתבה המלאה

פרויקטור החרדים בקורונה נשאל על הצעת החרדים להטיל סגר בערים אדומות תמורת פתיחת הלימודים במערכת החינוך החרדית, והשיב כי "לצערי יש ערים שיצטרכו להיות בסגר לפחות בשבועות הקרובים כי מצב התחלואה לא מאפשר להוציא אותם מהסגר הזה. אנחנו לא רואים את תלמודי התורה נפתחים בימים הקרובים. מבקשים מאיתנו לפתוח - אבל אנחנו לא יכולים לאפשר את זה".

תלמידי ישיבת קמניץ בירושלים עוטים מסיכות בצל התפשטות הקורונה. 2 בספטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"לא רוצים שיהיה כאן מתווה שכל אחד ממציא לעצמו". ישיבה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

בתחילת השבוע הציעו נציגי החרדים לממשלה לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים בתחילת השבוע הבא. זאת, בתמורה לכך שהרשויות המקומיות בערים החרדיות שנחשבות אדומות יסכימו לסגר מקומי שיוטל עליהן הדד-ליין שקבעו החרדים למענה להצעה הוא היום. הם הבהירו כי אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יסרב, רבים מהמוסדות שבהם לומדים עשרות אלפי נערים וילדים יחדשו את הלימודים, בניגוד להנחיות.

גודי סילמן, ראש לשכת ראש עיריית בני ברק ובנו של הרב יהודה סילמן, מחשובי הרבנים הליטאיים בעיר, הסביר כי "החברה הישראלית מתוסכלת מבחינתה מאחוזי ההידבקות הגבוהים במגזר החרדי. היא מרגישה כאילו אנחנו מתנהלים בהפקרות, והם מוטרדים שאנחנו מדביקים אותם. ההצעה שלנו אומרת שאנחנו נשתף פעולה עם סגר על הערים האדומות שהן ברובן ערים חרדיות, אבל תאפשרו לנו ללמוד. נעשה מאמץ להישמר ולהיזהר בתנאים שיידרשו מאיתנו. כך אנחנו לא נזיק לחברה בישראל".

ההצעה הזו, שאביו של סילמן הוא אחד ממוביליה, קיבלה את הסכמת בכירי האדמו"רים והרבנים במגזר החרדי. כדי למצות את הליך ההידברות עם הממשלה, הסכימו לדחות את חידוש הלימודים עד תחילת שבוע הבא. כך, הרב חיים קנייבסקי, הרב גרשון אדלשטיין והאדמו"רים מבעלזא וויז'ניץ הורו בינתיים שלא לחדש את הלימודים.

בדיקת קורונה בירושלים 8 באוגוסט 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
שיעור החיוביים ירד ל-5.4%. בדיקות קורונה בירושלים, אוגוסט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

אמש אישר קבינט הקורונה את הארכת מגבלות הסגר עד ליום ראשון בחצות, בתום דיון שארך שעות ארוכות. מחר יתכנסו שוב שרי הקבינט וידונו בפתיחת עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים ואיסוף עצמי ממסעדות.

בישיבת הקבינט הציגו המומחים ופרויקטור הקורונה נתוני תחלואה שעומדים על כ-3,000 חולים מאומתים ביום. כמו כן, הוצג מצב התחלואה ומגמות התחלואה וכן דנו בתכנית היציאה. המומחים אמרו כי ההחלטה להקל על הסגר ולאפשר פתיחה הדרגתית הדבר מחייב ירידת תחלואה מתמשכת באופן מובהק. הם ציינו כי כדי להגיע לכך, נדרש זמן נוסף.

עם זאת, הקבינט החליט על שני שינויים: קרובי משפחה של חתן וכלה וכן רב יוכלו לצאת מתחום הקילומטר לטובת חתונות תחת מגבלות ההתקהלות. שינוי נוסף הוא הסרת ההגבלות על ספורט תחרותי בצורה שתאפשר לקבוצות להתאמן. כמו כן, השרים החליטו כי מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוארכו עד למחר.

2,255 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה החולפת

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,255 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-297,274. אתמול, התקבלו תוצאות עבור 44,369 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 5.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים כעת הוא 48,015, מהם 1,462 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 240 מונשמים ו-808 חולים קשה. נכון להיום, מתו 2,055 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול, נמצאו 3,097 בני אדם חיוביים לנגיף, כשמספר הבדיקות היה 44,105, ועבור 7% מהן נתקבלו תוצאות חיוביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully