וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוקה אישרה את הארכת תקנות הסגר עד יום ראשון

עודכן לאחרונה: 14.10.2020 / 15:27

הוועדה דנה בהגבלות השהייה במרחב הציבורי ופעילות מקומות העבודה. ח"כ אלהרר קראה לפתוח את העסקים הקטנים שלא מקבלים קהל, וטענה כי התקנות המחמירות מביאות להפרת החוק. גרוטו התנגד לדבריה: "העידוד לפורעי חוק מאוד בעייתי"

בווידאו: גמזו מעריך שלא יתקבלו היום החלטות סופית בקבינט/מערכת וואלה! NEWS

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את הארכת תקנות הסגר עד יום ראשון. ההחלטה התקבלה בתום דיון בהגבלות השהייה במרחב הציבורי ופעילות מקומות העבודה, שהוטלו כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. במוקד הדיון עמדה הדרישה לפתוח בהקדם עסקים קטנים ללא קבלת קהל.

בין ההקלות שאושרו וייכנסו לתוקף בשעות הקרובות יהיו יציאה מעבר לקילומטר ממקום המגורים לטובת חתונה של בן משפחה קרוב או עורך החתונה והתרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה בענפי כדור. במהלך הדיון, נציגי הממשלה הבהירו כי אם לא יגובש מתווה חדש, החל מיום שישי מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוסרו.

אכיפת הסגר בשוק מחנה יהודה, 25 בספטמבר 2020. נתי שוחט, פלאש 90
"הגיעו מים עד נפש". אכיפה בשוק מחנה יהודה/פלאש 90, נתי שוחט

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הסביר מדוע הוחלט לדחות את הסרת המגבלות ליום ראשון. "אנחנו במצב ירידה בתחלואה והסגר עושה עבודה טובה. יש היגיון אפידמיולוגי להחלטות שלנו כשברור שנפתח במדרגות לפי מדדי התחלואה. יש פה שיטת לבנים, כל פעם נוסיף לבנה עם רמת סיכון ונבחן את תגובתה וכמה היא משפיעה", אמר.

"הצלחנו לרדת מ-9,000 בשיא ל-2,500 אתמול ולאור כך שלא הגענו ל-2,000 הוחלט לחכות לראשון. זה צריך להיעשות בצורה זהירה מאוד. הדברים הראשונים שנכנסו פחות מעלים סיכון, למעט החינוך שבו לא מסתכלים רק על רמת הסיכון אלא על הצורך", הוסיף.

אתמר גרוטו ועדת החוקה בדיון לאישור תקנות הסגר, 17 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
"הסגר עושה עבודה טובה". גרוטו בוועדת החוקה בחודש שעבר/אתר רשמי, דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

בפתח הדיון, אמרה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תל"ם) כי "הגיעו מים עד נפש". לדבריה, "ידוע שמנוע הצמיחה של המשק הוא העסקים הקטנים והבינוניים. הממשלה לא הייתה מספיק אמיצה לקבל את ההחלטה, ואני קוראת לחברי הוועדה לתת לעסקים הקטנים ללא קבלת קהל להיפתח מחר בבוקר. במציאות עסקים נפתחים וראשי ערים הודיעו שלא ייתנו לאכוף. בואו לא נהפוך נשים וגברים לפורעי חוק בעל כורחם".

בתגובה, גרוטו הבהיר כי "העידוד לפורעי חוק מאוד בעייתי", ואלהרר השיבה: "זה לא מה שאמרתי, לא עודדתי פורעי חוק".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) חיזק את דבריה של אלהרר. "(אני) מצטרף לדרישה לפתיחת העסקים במסגרת המגבלות ולהוסיף את תחום האמנות והתרבות - הופעות, סדנאות אמנים ועוד יכולים להיפתח בהדרגה על פי התו הסגול", אמר כסיף.

עמיתו למפלגה, ח"כ אוסאמה סעדי מתח אף הוא ביקורת על המדיניות בנושא, והזכיר את השלכות התכנית על ענף הספורט. "היה צפוי שיאריכו עד ראשון ובינתיים הלך על העסקים. מה ההבדל בין אימוני ליגת על לאימוני ספורטאים אחרים? כנראה שרק קבוצות לחץ עוזרות. למה לבדוק עסקים קטנים ללא קהל רק בראשון?", תהה סעדי, "הרשויות הערביות באמצעים דלים לקחו אחריות וכמעט כולן בצבע ירוק. יש לתמרץ את הרשויות - ובמקום זאת מתעלמים כאילו כל המאמץ שנעשה ירד לטמיון".

ח"כ קארין אלהרר במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
"בואו לא נהפוך גברים ונשים לפורעי חוק". אלהרר/ראובן קסטרו

ח"כ אסנת מארק (הליכוד) בירכה מצדה על החלטות הממשלה. היא פנתה לח"כ אשר ואמרה כי "מדינת ישראל ועם ישראל עוד יודו לך על הסגר הזה, כי התחלואה תרד, ועובדה שראש הממשלה עמד על סגר ושמערכת הבריאות אמרה שהפתרון צריך להתחיל בסגר. עוד יודו לך כיו"ר הוועדה שהצלת הרבה נפשות ודאגת שלא תהיה תמותה מיותרת", אמרה.

לסיום, יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), קרא למארגני ההפגנות להימנע מהפגנות בשבת. "השבוע לא זמן להפגנות אלא להתכנס בבית, כדי שנוכל לחזור לעבודה. עם ישראל יקבל בשבוע הבא חבילת הקלות גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully