וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש בטיחותי: גם הניסוי של "אלי לילי" בחיסון לקורונה הופסק

14.10.2020 / 7:58

החברה האמריקנית הודיעה על השהיית הניסוי לחיסון לנגיף, שטראמפ טען כי הוא שקול לתרופה. הצעד, שאינו מצביע בהכרח על בעיה משמעותית, מגיע יום לאחר הודעה של תאגיד נוסף על עצירת הניסוי שלו, לאחר שאחד המתנדבים חש ברע

בווידאו: חברת אסטרהזניקה השהתה את הניסוי בקורונה/צילום: רויטרס

חברת "אלי לילי" הודיעה הלילה (רביעי) כי היא השהתה את הניסוי הקליני שהיא עורכת בתמיכת ממשלת ארצות הברית לחיסון לקורונה, בשל "חשש בטיחותי".

החיסון דומה לטיפול שהוענק לנשיא האמריקני דונלד טראמפ, לאחר שנדבק בנגיף. בסרטון שפרסם בשבוע שעבר, טראמפ טען כי החיסון של "אלי לילי", כמו גם טיפול הנוגדנים של חברת רגנרון שקיבל כשאושפז, שקול לתרופה.

עצירת ניסויים בתרופות לטובת בדיקת חשש בטיחותי אינה עניין יוצא דופן, ופעולה שכזאת לא בהכרח מצביעה על בעיה משמעותית. בגלל הצורך הבהול בתרופות וחיסונים למאבק במגיפה שגבתה את חייהם של יותר ממיליון בני אדם ברחבי העולם - והמהירות שבה הם מפותחים - ניסויים אלה נתונים תחת בדיקה קפדנית.

מטה חברת אלי לילי בקליפורניה, ארצות הברית, 17 בספטמבר 2020. רויטרס
מטה חברת אלי לילי בקליפורניה, בחודש שעבר/רויטרס

הצעד מגיע יום לאחר שתאגיד נוסף, "ג'ונסון אנד ג'ונסון", עדכן אף הוא כי אולץ לעצור ניסוי רחב היקף בחיסון ניסיוני לקורונה לאחר שאחד המתנדבים חלה. החברה טענה כי היא אינה יודעת אם אותו אדם קיבל את החיסון או את חיסון-הדמה (הפלצבו).

ניסוי נוסף של חברת אסטרזנקה הופסק לפני יותר מחודש, לאחר שאחד המתנדבים, אזרח בריטניה, חש ברע. אחרי השהיה קצרה, הניסוי המשיך באזורים אחרים.

עוד בוואלה!

דיווח: מחקר למציאת חיסון לקורונה נעצר בשל משתתף שחלה באופן בלתי מוסבר

לכתבה המלאה
מעבדת חיסון לקורונה בפלורידה, ארצות הברית, 24 בספטמבר 2020. רויטרס
מעבדת ניסוי בחיסון לקורונה בפלורידה, בחודש שעבר/רויטרס

מוקדם יותר החודש, הודיעה "אלי לילי" כי הגישה בקשה לאישור לשימוש חירום לתרופת הנוגדנים, "LY-CoV555", עבור חולי קורונה במצב קל עד בינוני בהתבסס על המידע שהתקבל מניסוי קליני נוסף.

החברה החלה את השלב השלישי בניסוי באוגוסט ומתכננת לגייס לטובתו עשרת אלפים חולים, מרביתם בארצות הברית. הניסוי משווה בין חולים שמקבלים את תרופת הנוגדנים יחד עם התרופה האנטי-ויראלית רמדסיביר לבין חולים שמקבלים רמדסיביר בלבד.

היא ביקשה לקבל את האישור לשימוש בחירום מהרגולטורים בארצות הברית אחרי שפרסמה בחודש שעבר מידע המראה כי התרופה עזרה להורדת האשפוזים והביקורים במיון של חולי קורונה. פיתוח הטיפול נעשה עם חברת הביוטכנולוגיה הקנדית "AbCellera".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully