וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אובחן כשלילי לקורונה וערך אירוע בחירות בפלורידה: "יכול לנשק את הקהל"

עודכן לאחרונה: 13.10.2020 / 9:38

נשיא ארה"ב ערך אירוע המוני בהשתתפות תומכיו - הראשון מאז שחלה בנגיף - בניסיון מאוחר לשוב למרוץ ולסגור את הפער מביידן בסקרים. שעות בודדות לפני האירוע, הודיע רופא הבית הלבן כי טראמפ אובחן כשלילי לנגיף, ואינו עלול להדביק יותר. "מרגיש מלא מרץ ועוצמתי"

בווידאו: טראמפ ערך עצרת ראשונה מאז שנדבק בקורונה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזר הלילה (שלישי) למסלול הקמפיין הרגיל שלו, והופיע לראשונה באירוע תומכים המוני מאז שנדבק בנגיף הקורונה. כשבוע בלבד לאחר שחרורו מבית החולים, הנשיא האמריקני מנסה לחזור מאוחר לתמונת הבחירות. באותו היום, הודיע רופא הבית הלבן כי טראמפ אובחן כשלילי לקורונה ואין חשש שידביק אחרים.

"זה נהדר לחזור למדינת הולדתי, פלורידה, ולחזור רשמית למסלול הקמפיין", הכריז הנשיא מול אלפי התומכים שהצטופפו בקהל, כשרובם ללא מסיכות, למרות המגיפה המתמשכת. "אני מלא מרץ כתוצאה מהתפילות והתמיכה שלכם בי", אמר , והוסיף כי "אני מרגיש כל כך עוצמתי, שאני יכול לצלול לקהל ולנשק את הגברים והנשים היפות".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במפגן תומכים ראשון מאז חלה בקורונה בשדה התעופה הבינלאומי אורלנדו סנפורד, בפלורידה. 13 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
"מלא מרץ". טראמפ נואם במפגן התומכים, הלילה/AP, אי-פי

טראמפ, שרופאו הודיע הלילה לראשונה שהוא אובחן כשלילי לקורונה, ינסה לתקן בשלושת השבועות שנותרו למרוץ את הפיגור העיקש בסקרים מיריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן. העצרת בשדה התעופה הבינלאומי אורלנדו סנפורד שבפלורידה היא התחנה הראשונה שלו בשבוע עמוס שיכלול אירועים בפנסילבניה, איווה, ויסקונסין וקרוליינה הצפונית.

לוח הזמנים העמוס מדגיש את העבודה הרבה שמצפה לטראמפ בתקופה הקרובה, מה שמחדד את השאלות שעדיין לא נענו בנוגע להשפעה של נסיעות כה רבות על בריאותו של הנשיא בן ה-74. ההתקדמות בהחלמה מנגיף הקורונה היא לעתים קרובות בלתי צפויה, ועלולים להתלוות אליה סיבוכים ארוכי טווח.

עוד בוואלה!

טראמפ רצה להשכיח את הקורונה, אך הנגיף הערים עליו פעם נוספת

לכתבה המלאה

ברקע החזרה של טרמאפ למירוץ, יריבו ביידן ערך אתמול שתי עצרות באוהיו, שם זכייתו נחשבה בעבר כ"מובטחת", אך כעת, הסקרים מצביעים על מירוץ צמוד. סגן הנשיא לשעבר מתח ביקורת על טראמפ על שזלזל בנגיף הקורונה, ועל הצהרותיו כי הוא לא רוצה להבהיל את האמריקנים.

"טראמפ הוא זה שנכנס לפאניקה. גם התנהלותו האישית הפזיזה מאז האבחנה שלו הייתה בלתי מתקבלת על הדעת. וככל שדונלד טראמפ הוא הנשיא זמן רב יותר, כך הוא נעשה יותר פזיז", אמר המועמד הדמורקרטי. מצוות הקמפיין של ביידן נמסר כי הוא נבדק ונמצא שלילי לנגיף באותו היום.

זוהי הנסיעה השנייה של ביידן לאוהיו בשבועות האחרונים במסגרת הקמפיין. טראמפ ניצח במדינה לפני ארבע שנים וכמעט בוודאות עליו לנצח בה שוב כדי לזכות בבחירות הנוכחיות. עד היום, אף רפובליקני לא נכנס לבית הלבן מבלי לנצח באוהיו.

הקהל במפגן התומכים בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כנס ראשון מאז חלה בקורונה בשדה התעופה הבינלאומי אורלנדו סנפורד, בפלורידה. 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
בלי ריחוק חברתי וכמעט ללא מסיכות. הקהל במפגן התומכים בטראמפ, הלילה/רויטרס, רויטרס

רופא הבית הלבן ד"ר שון קונלי הבהיר הלילה כי טראמפ אובחן כשלילי לנגיף במשך כמה ימים רצופים, ואינו עלול להדביק אנשים אחרים. זאת לאחר שבמשך ימים ארוכים התחמקו בבית הלבן מלענות על שאלות לגבי מצב בריאותו של טראמפ.

בסוף השבוע, אמר ד"ר קונלי כי הנשיא עומד בקריטריונים של המכון לבקרת מחלות ומניעתן להפסקת הבידוד באופן בטוח, וכי לפי "הסטנדרטים המוכרים כיום" - טראמפ כבר לא נחשב במדבק.

מדידת חום בכניסה לעצרת התמיכה בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בשדה התעופה הבינלאומי אורלנדו סנפורד, בפלורידה. 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
מדידת חום בכניסה לעצרת התמיכה בטראמפ/רויטרס, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במפגן תומכים ראשון מאז חלה בקורונה בשדה התעופה הבינלאומי אורלנדו סנפורד, בפלורידה. 13 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
טראמפ מודה לתומכיו בפתח העצרת, הלילה/AP, אי-פי

טראמפ, המשתוקק לחזור למערכה על המשך נשיאותו, אמר כי כעת הוא "חסין" מפני הנגיף - טענה שאי אפשר להוכיח, בהתחשב בידע שברשות המדענים בשלב זה.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה הבכיר ביותר למחלות זיהומיות במדינה, אמר בראיון לרשת CNN כי אנשים שמבריאים מקורונה עשויים להיות חסינים לתקופה מוגבלת, אך ישנם מקרים שבהם אנשים שהחלימו נדבקו מחדש בנגיף כמה שבועות או חודשים לאחר מכן.

פאוצ'י הטיל ספק בבטיחות האירוע שמקיים הלילה הנשיא, וציין כי שיעורי החיוביים בבדיקות בחלקים מפלורידה נמצא בעלייה מתמדת. "אנחנו יודעים שזה עלול להיות מסוכן לערוך אירועים כאלו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully