וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מחקר למציאת חיסון לקורונה נעצר בשל משתתף שחלה באופן בלתי מוסבר

מחקר של חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון" האמריקנית הופסק בשל תסמינים שבהם לקה אחד מ-60 אלף הנסיינים המשתתפים בניסוי הקליני. בחברה הבהירו כי מדובר בהפסקה זמנית בניסויים, וכי תופעות לוואי הן חלק ידוע במחקרים מסוג זה

בווידאו: חברת אסטרהזניקה השהתה את הניסוי בקורונה/צילום: רויטרס

מחקר של חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון" האמריקנית, שנועד למצוא חיסון לנגיף הקורונה, הושהה בגלל מחלה בלתי מוסברת אצל משתתף בניסוי - כך דווח הלילה (שלישי) באתר חדשות הבריאות הבינלאומי "סטט". לפי הדיווח, מסמך שנשלח לחוקרים חיצוניים המשתתפים בניסוי הקליני, שנערך בקרב כ-60 אלף מטופלים, קבע כי הוחלט להשהות את הניסוי, והמערכת המקוונת המשמשת לרישום חולים למחקר נסגרה.

בנוסף לכך, נמסר כי מועצת ניטור הנתונים והבטיחות - ועדה עצמאית שמופקדת על בטיחות המשתתפים בניסוי הקליני, כונסה כדי לבדוק את המקרה. מקורות בחברה אישרו את הדיווח ומסרו כי השהיית המחקר נובעת מ"מחלה בלתי מוסברת אצל אחד המשתתפים במחקר".

ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה, 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון" סירבה למסור פרטים נוספים לגבי האירוע. "עלינו לכבד את פרטיותו של המשתתף. אנו לומדים את הפרטים על מחלתו של משתתף זה, וחשוב שיהיו לנו את כל העובדות לפני שנשתף מידע נוסף", נכתב בהצהרה מטעמה.

בחברה אף הדגישו כי התרחשות של תופעות לוואי היא חלק צפוי במחקר קליני, והוסיפו גם כי קיים ההבדל בין הפסקה במחקר להשהייה קלינית, שהיא פעולה רגולטורית רשמית שנותרת בעינה הרבה יותר זמן. הם ניסו להרגיע את החששות, והבהירו כי המחקר אינו נמצא כרגע במצב השהייה שכזה.

ב"ג'ונסון אנד ג'ונסון" אף הוסיפו כי בניגוד להשהייה קלינית - בדרך כלל הם אינם מדווחים על הפסקות במחקר.

עוד בוואלה!

ניסוי ראשון בעוד כשבוע: הדרך הארוכה של המכון הביולוגי לחיסון לקורונה

לכתבה המלאה
שלט רחוב של חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון" בארצות הברית. 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
שלט רחוב של חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון"/רויטרס, רויטרס

מועצת ניטור הנתונים והבטיחות התכנסה כדי לבדוק את המקרה. למרות שהפסקות בניסויים קליניים אינן נדירות, ובמקרים מסוימים נמשכות רק כמה ימים, הן מושכות תשומת לב רבה כשהמרוץ לבדיקת חיסונים נגד הנגיף ברקע. בהתחשב בגודל הניסוי של "ג'ונסון אנד ג'ונסון", הפסקת המחקר אינה מפתיעה.

"אם נעשה מחקר של 60 אלף איש, זה כמו כפר", אמר מקור בחברה. "בכפר כזה ישנם הרבה אירועים רפואיים שקורים". ב-8 בספטמבר נעצר מחקר גדול אחר שנועד למצוא חיסון לקורונה, שבוצע על ידי חברת AstraZeneca ואוניברסיטת אוקספורד, בשל חשד לתגובה שלילית של חולה בבריטניה. המחקר התחדש כשבוע לאחר שהושהה , ומאז הוחזר לפעילות גם במדינות אחרות. עם זאת, הניסוי נשאר בהמתנה בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully