וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית התרופות השהתה את הניסוי בחיסון לקורונה בעקבות נבדק שחלה

9.9.2020 / 7:47

חברת אסטרהזניקה הודיעה כי היא עוצרת את הניסויים הקליניים בחיסון שפיתחה עם אוניברסיטת אוקספורד לאחר שאחד הנסיינים חלה בנגיף. החברה הייתה אחת המובילות בפיתוח הנגיף והודיעה בעבר כי תסיים את המחקר עד לסוף השנה

בווידאו: שר הביטחון הרוסי מקבל את החיסון נגד קורונה שפותח במדינה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חברת התרופות אסטרהזניקה הודיעה הלילה (רביעי) כי היא משהה את הניסויים המתקדמים בחיסון לנגיף הקורונה לאחר שאחד הנבדקים נדבק. החיסון שפיתחה החברה בשיתוף אוניברסיטת אוקספורד נחשב לאחד המבטיחים בעולם, ופיתוח צפוי היה להסתיים עד לסוף שנת 2020.

החברה הודיעה כי היא עוצרת את המשך הניסויים כדי לאפשר בחינה מחודשת של המידע בידי ועדה מקצועית חיצונית כדי לנסות ולבודד את מקרה ההדבקה היחיד. בחברה טענו כי "מדובר בהליך קבוע בכל פעם שמתגלה תחלואה בלתי מוסברת במהלך ניסוי".

אדם מקבל זריקה ניסיונית שכוללת חיסון לנגיף הקורונה באחד מבתי החולים בסיאטל 16 במרץ 2020. AP
ניסוי בחיסון נגד קורונה בסיאטל, בשבוע שעבר/AP

לפי דיווח בניו יורק טיימס, הנסיין, אזרח בריטי שחוסן במדינתו, לקה בדלקת במערכת העצבים ובכך עלה החשד כי נדבק בנגיף, שבדרך כלל מעודד תהליכים דלקתיים בגוף. לפי הדיווח, עדיין לא ברור אם קיים קשר ישיר בין החיסון של אסטרהזינקה לבין הידבקותו של הנסיין, אך גם חברות אחרות שמפתחות חיסונים לקורונה עוקבות אחר סימנים דומים שעלולים להעיד על כשל בחיסון.

החברה מסרה כי "בניסויים בסדר גודל משמעותי, יכולים להתקיים מקרים של תחלואה שאינם קשורים ישירות לחיסון, אך יש לבדוק זאת באופן עצמאי ובלתי תלוי". ניסויים בחיסון מתקיימים בשלבים שונים בבריטניה, בארצות הברית, בברזיל, בדרום אפריקה ובהודו.

מניותיה של החברה צנחו בתוך שעות ב-8%, בעוד המניות של החברות המתחרות, מודרנה ופייזר עלו. תשע חברות, ובהן אסטרהזניקה, הודיעו בתחילת השבוע כי יתחייבו לעמוד בתקנים לבטיחות הנבדקים ולאמינות השימוש בחיסונים. הודעת החברות הגיעה לאחר ביקורת שעלתה על הזמן הקצר שבו הבטיחו החברות להוציא לשוק את החיסונים, ברקע לחץ פוליטי שהופעל עליהן..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully