וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערים אדומות: זו רשימת הערים שנשארות בסגר

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 19:42

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המליץ וועדת השרים לאזורים מוגבלים אישרה להמשיך בהטלת הסגר לפי המתכונת הנוכחית בערים האדומות. אבל מיהן אותן ערים אדומות? בואו לגלות אם העיר שלכם אדומה

בווידאו: נתניהו אומר שהסגר הוא הצלחה והיציאה צריכה להיות מדורגת/צילום: לע"מ

ועדת החוקה של הכנסת אישרה שלשום (רביעי) את הארכת תקנות הסגר עד יום ראשון. ההחלטה התקבלה בתום דיון בהגבלות השהייה במרחב הציבורי ופעילות מקומות העבודה, שהוטלו כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה.

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, המליץ השבוע לשרים בקבינט הקורונה להמשיך בהטלת הסגר לפי המתכונת הנוכחית בערים האדומות, כולל הפעלת הגבלות כניסה ויציאה מהיישובים האלה. במשרד הבריאות כבר אמרו כי גם לאחר סיומו של הסגר, הוא יימשך ביישובים אדומים.

בשישי בצהריים אישרה ועדת השרים לאזורים מוגבלים את המשך הסגר בערים האדומות עד ליום רביעי. עם זאת - אושרה פתיחת מוסדות החינוך לגיל הרך באותן ערים ביום ראשון בדומה לשאר חלקי המדינה.

אבל מיהן אותן ערים אדומות?

כבר יותר מחודש שציוני הרמזור לא פורסמו באתר משרד הבריאות. גמזו ציין כי לפי הנתונים העדכניים, יש להמשיך בסגר בשורה של יישובים אדומים - גם לאחר שיבוצעו הקלות ביתר חלקי הארץ. עם זאת, הסגר בערים האדומות הוגבל בזמן, והיה אמור להסתיים ביום רביעי בחצות, אולם בחלק מהן הוא הוסר אף קודם לכן.

אלה הערים האדומות

לאחר שלושה ימים של סגר הוא הוסר מעל בני ברק, רכבים, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונות מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים. זאת, לאור השיפור בנתוני התחלואה בקורונה בערים ושכונות אלו. בכך, רק שכונת רמה שלמה בבירה תיוותר תחת סגר.

ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. מוקדם יותר במהלך תדרוך לתקשורת הוא הציג את נתוני התחלואה העדכניים בנגיף. לדבריו, "אנחנו נמצאים בירידה בכל המגזרים. במוצאי שבת ראינו ירידה משמעותית בערים האדומות, כולל ערים מהמגזר החרדי. הערכנו שהן יגיעו בשלב הזה להיות כתומות ולכן הארכנו את הסגר במקומות האלו. היום גם בני ברק וגם אלעד יורדות לצבע הכתום".

"נכנסנו לסגר עם 9,000 מאומתים ו-140 ערים אדומות, אנחנו במצב יותר טוב, אבל צריך להמשיך להוריד את התחלואה. אנחנו מסתכלים על כל עיר ומצב התחלואה שלה וקצב ההדבקה", אמר פרופ' גמזו.

בפילוח תמותה מקורונה בישראל שערך משרד הבריאות עולה כי ב-27 יישובים בישראל נמנו יותר מ-15 מתים מהנגיף, ובראשם ירושלים עם 256, המובילה בפער נרחב על כל יישוב אחר בארץ - כ-11% מסך כל המתים בקורונה ברחבי הארץ. בנוסף לכך, מספר גבוה של מתים נמנה גם בתל אביב (144 בני אדם), בני ברק (125 בני אדם), בת ים (96 בני אדם), חיפה (89 בני אדם) ואשדוד (85 בני אדם).

ההקלות שנכנסו לתוקף:

  • מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו
  • מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש ייפתחו
  • תתאפשר רכישת מזון ממסעדות בטייק אווי
  • תוסר מגבלת אלף המטרים מהבית
  • תוסר המגבלה שאוסרת ביקור בבתים של אנשים אחרים
  • חופי הים ושמורות הטבע ייפתחו
  • התקהלויות בשטח פתוח: עד 20 איש, בשטח סגור: עד 10
  • פתיחת הר הבית, רחבת הכותל המערבי וכנסיית הקבר לתפילות במתווה ייעודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully