וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: בוחנים את קיצור הבידודים; אדלשטיין: יש הדבקות למרות הסגר

14.10.2020 / 13:34

ממונה הקורונה קרא לציבור ללכת להיבדק, וציין כי כבר היום יש מערכת קיטוע שעובדת טוב. לדבריו, שאלת קיצור הבידודים נמצאת בעבודת מטה של משרד הבריאות. אדלשטיין הפציר בציבור להקפיד על ההנחיות: "אנחנו מגלים קרוב ל-3,000 נדבקים בתנאי סגר"

בווידאו: גמזו אומר ששוקלים את קיצור הבידודים ואדלשטיין מתייחס להדבקה למרות הסגר/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר היום (רביעי) כי משרד הבריאות שוקל את קיצור הבידודים, לאור הירידה במספר הנדבקים ושיפור במערך הבדיקות וקטיעת שרשראות ההדבקה.

"נושא הבידודים נמצא על סדר היום שלנו. אנחנו בוחנים כרגע את קיצור הבידודים", אמר גמזו בסיור שערך במפקדת אלון של פיקוד העורף יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי. "יש לנו מספיק בדיקות כדי לעשות את זה. זה בעבודת מטה של משרד הבריאות".

בנוסף, הוא קרא לציבור ללכת להיבדק, וציין כי כבר היום יש מערכת קיטוע שעובדת טוב.

ביקור שר החוץ אשכנזי יחד עם פרויקטור הקורונה גמזו, והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' גרוטו במפקדת אלון, 14 באוקטובר 2020. ללא, אתר רשמי
"נושא הבידודים נמצא על סדר היום שלנו". גמזו ואשכנזי במפקדת אלון/אתר רשמי, ללא

אשכנזי ציין כי קיבל מכתב ממשרד הבריאות הגרמני, "המבטיח שישראל תוכל לקבל מנות חיסונים ברגע שהחיסונים יוכרו ויאושרו". לדבריו, הוא העלה את הנושא בביקורו בברלין בשבוע שעבר.

"המגמה החיובית בימים האחרונים מעודדת בהחלט ואני אמשיך לפעול לפתיחת המשק ולהקלות מדורגות בכפוף להמלצות הגורמים המקצועיים", הוסיף אשכנזי. "ביום חמישי נשב שוב עם הגורמים המקצועיים ונבחן את האפשרות לפתוח עסקים ואת מערכת החינוך לגיל הרך, כדי לאפשר קיום כלל ההיערכויות הן של מערכת החינוך והן של הרשויות המקומיות. זוהי חובתנו להעצים ולהגדיל את הסמכויות של הרשויות המקומיות. שיתוף הפעולה בין כלל הגופים והרשויות המקומיות הוא המרכיב הבסיסי להצלחת המאבק שלנו בנגיף".

אדלשטיין: מודאגים שמגיעות אלינו הזמנות לחתונות

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין הדגיש היום כי הסגר לא עצר את ההדבקה לגמרי. "הסגר מקשה מאוד על האנשים בכל התחומים, בעלי עסקים, אנשים שהוצאו לחל"ת, אנשים שיושבים עם ילדים קטנים בבית. אני מבין את כל הקשיים, אבל אתם רואים את התוצאות. במקום מספרים אסטרונומיים של חולים חדשים כל יום, אנחנו רואים ירידה. עצרנו את העלייה בחולים הקשים, יש קצת התמתנות", אמר אדלשטיין.

"הנתונים האלה מצד אחד משמחים, אנחנו לא סובלים לחינם. מצד שני צריך לשים לב בימים כמו היום, אנחנו מגלים קרוב ל-3,000 נדבקים בתנאי סגר. זאת אומרת שההדבקה איפשהו מתבצעת. לאחר שהאירועים ההמונים סגורים, מערכת החינוך סגורה. אבל עדיין ההדבקה מתבצעת, אפשר להסביר את זה כנראה רק בכך שגם במקומות המותרים לא כולם שומרים על הכללים עד הסוף", הוסיף.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. מירי שמעונוביץ', לעמ, אתר רשמי
"אנחנו לא סובלים לחינם". אדלשטיין/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ', לעמ

"אני מבין את הלחץ של האנשים לסיים את הסגר, המצב באמת קשה, אבל הנגיף לא רוכב אופניים, הוא לא מתקשה בעלייה. כפי שירד באלפים בימים ספורים, כך יעלה בחזרה, אם אנחנו לא נדע לשמוע על הכללים וגם לא נזכה לשיתוף פעולה מלא של הציבור. כל אזרח ואזרחית צריך לזכור שגם כשיהיה מותר לחצות 1,000 מטר זה לא סיבה ללכת לאירועים, גם אם יהיה מותר לבקר את המשפחה זה לא סיבה לחבק את גיל הזהב", הבהיר. "אם כל אחד ייקח את החוק לידיים נדרדר את המדינה לאסון בריאותי, כלכלי וחברתי. בואו ניקח דוגמה מאותן רשויות מקומיות שבמקום להסתכל על אחרים, אמרו לעצמן: מה אני יכולה לעשות על מנת לעזור למערכת הבריאות להתגבר על המחלה?".

שר הבריאות התייחס גם לפרסומים לפיהם שר הדתות השתתף בחתונה המונית אתמול. "כולנו צריכים להבין שמדובר בהתקהלויות - זאת הסכנה הגדולה", אמר אדלשטיין, "אני מבקש מכולם, לא לערוך אירועים המוניים וגם להימנע מהשתתפות באירועים המונים, אנחנו מודאגים שמגיעות אלינו הזמנות לחתונות, זה אסור. התרנו לקיים טקס נישואין בהשתתפות המשפחה הגרעינית שמוגבל ל-20 איש. כל ניסיון לערוך מסיבות בתקופה הזאת, הכי משמחות בעולם, ברית, חתונה או בר מצווה זאת עבירה חמורה על הנחיות משרד הבריאות וסכנה של ממש".

הוא ביקש גם להסביר כי פתיחת מערכת החינוך תהיה איטית. "אנחנו מבינים את הקושי שהילדים בגילאים הצעירים נמצאים בבית, אם זה מעונות גנים או בתי ספר. יחד עם זאת ברור לנו שאנחנו במצב מאוד שברירי, כפי שהנגיף ירד במהירות הוא יכול לעלות במהירות. פתיחת מערכת החינוך תהיה הדרגתית, לא תתבסס על תאריכים - לא שבוע הבא, לא ראשון - ותתבסס על מה מספר הנדבקים ומה אותו מקדם הדבקה שעוקבים אחריו. על הנתונים האלה תתבסס הפתיחה, לא יעזרו הלחצים. היא תהיה איטית והדרגתית וכל זאת על מנת לשמור על בריאות הציבור. אני מבקש הבנה מכל המשפחות הצעירות", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully