וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות בדיון בכנסת: לא יהיו קפסולות בכיתות א'-ב'

עודכן לאחרונה: 14.10.2020 / 15:29

בדיון בוועדה לביקורת המדינה על היערכות מערכת החינוך ליציאה מהסגר הבהירה נציגת המשרד כי כיתות ה' ומעלה יחזרו רק אם יאובחנו פחות מ-250 חולים חדשים מדי יום. מזכ"לית הסתדרות המורים מתחה ביקורת על אנשי המשרד החינוך והאשימה כי הם "מנותקים מהשטח"

בווידאו: נציגת משרד הבריאות מתייחסת בוועדה לביקורת המדינה למתווה החזרה ללימודים/צילום: ערוץ הכנסת

הוועדה לענייני ביקורת המדינה, בראשות ח"כ עפר שלח (יש עתיד), דנה היום (רביעי) בתכנית משרד הבריאות ליציאה מהסגר, תוך התמקדות בהיערכות משרד החינוך לחזרה ללימודים.

נציגת משרד הבריאות בדיון, אפרת אפללו, הבהירה בדיון את תנאי המשרד לחזרה למוסדות החינוך. "אין מחלוקות בין בכירי המשרד", אמרה מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד, "כולם מסכימים שרק כשנגיע לתחלואה ברמה כפי שנקבע באסטרטגיה מראש - א'-ד' יחזרו כשיהיה עד 1,000 חולים ביום, וכיתות ה' ומעלה יחזרו רק שנגיע ל-250 חולים ליום. החזרה תהיה באותה דרך כמו שנפתחה שנת הלימודים - בלי קפסולות עד כיתה ג'. השינויים יהיו באופרציה היומיומית - לא יהיה יותר מעבר של מורים ומפעילים חיצוניים בין קבוצות. יהיה חידוד של הנהלים לצוותות המורים והגננות על כך שבהתנהלות היומיומית יהיו עם מסכות". עוד אמרה כי המשרד שוקל להמליץ להרכיב משקף פנים מעל המסכה.

על פי התכנית, כיתות א'-ד' צפויות לשוב לפעילות בשלב השני של תכנית היציאה לבתי הספר, ואילו כיתות ה'-י"ב - רק בשלב השישי. גנים וחינוך לגיל הרך אמורים לחזור לפעילות כבר בשלב הראשון של התכנית, אך נכון להיום עדיין לא ברור אם הדבר יתאפשר כבר ביום ראשון הקרוב, בהתחשב בנתוני התחלואה.

לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית הספר פסגות על שם חיים גורי, ראש העין, 31 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
כיתה ריקה בראש העין/ראובן קסטרו

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, האשימה בדיון בוועדה כי הפקידות של משרד החינוך, והמתווים שהיא הציגה, "מנותקים מהשטח". לדבריה, "אף מתווה לא יכול להיות טוב יותר מאנשי שטח שיכולים להכין אותם. לצערי אין שיתוף פעולה, ולכן המתווים מתפוצצים".

"אנחנו תומכים בשיטת הקפסולות", הבהירה בן דוד את עמדות הסתדרות המורים, "כשהייתה שיטת קפסולות אז הייתה פחות הדבקה. מעבר לכך, אי אפשר לפתוח מערכות בערים אדומות, גננות משלימות מסתובבות בין כמה גנים". לדבריה, "חייבים להיות צוותים קבועים, חייבות להיות בדיקות לעובדי הוראה והדבר הרביעי הוא מיגון. לצערי לא כל הרשויות נתנו מיגון לעובדי הוראה, צריכה להיות אכיפה".

תחלואה נמוכה ברוב מכריע של מערכת החינוך

הדיון התקיים ברקע דרישת מנהלי בתי הספר לצמצם עוד יותר את מספר בחינות הבגרות לשלוש בלבד (מתמטיקה, אנגלית ושפת אם), וטענות של מורים וגננות כי הלמידה מרחוק יעילה פחות, ופוגעת בתלמידים חלשים.

משרד החינוך פרסם אתמול את התפלגות מספר החולים במוסדות החינוך על פי שלבי הגיל. הנתונים מצביעים כי ברוב מכריע של מוסדות החינוך - גנים ובתי ספר - נמצאה תחלואה נמוכה, וברובם לא נמצאה כלל תחלואה.

ברוב מכריע של גני הילדים - 94%, שהם 18,698 גנים - נמצאו עם אפס חולים. כמו כן, במחציתם של בתי הספר היסודיים, כ-53%, שהם 1,572 בתי ספר - נמצאו אפס חולים. ובבתי הספר העל יסודיים נמצא כי בקרוב ל-45% - 968 בתי ספר - אין חולים בקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully