וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה: משרד החינוך לא יקיים השנה את מבחני המיצ"ב החדשים

7.10.2020 / 18:00

מבחני ההערכה החיצוניים, שאמורים היו להוות מודל חדש להערכת מצב מערכת החינוך, יבוטלו. משרד החינוך הבהיר כי במקום זאת, המערכת תתמקד השנה בביסוס הלמידה מרחוק וצמצום פערי המחשוב. גלנט: "שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית, ובהתאם לכך אנחנו פועלים"

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: יותם רונן, שי מכלוף, רוני כנפו, יואב איתיאל ולע"מ

מבחני ההערכה החיצוניים, שאמורים היו להחליף השנה את מבחני המיצ"ב, לא יתקיימו בשנת הלימודים הקרובה במערכת החינוך, בשל משבר הקורונה - כך הודיע היום (רביעי) משרד החינוך.

בין היתר, יבוטלו מבחני שפת אם בכיתות ד' וח', שהיו אמורים להיערך בדצמבר, ומבחנים במתמטיקה, אנגלית, מדעים ושפת אם שתוכננו להיערך בכיתות ה', ו', ח' ו-ט' שהיו אמורים להיערך במאי. לעומת זאת, הודיעו במשרד כי כלי ההערכה שמערכת החינוך תיעזר בהם השנה יהיו אחרים, ובין היתר היא תפעל לצמצום פערי המחשוב והמשך ביסוס הלמידה מרחוק.

שר החינוך, יואב גלנט, הסביר כי הדבר נבע מהתנאים החריגים המלווים את מערכת החינוך כעת. "שנת לימודים לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית, ובהתאם לכך אנחנו פועלים. ההחלטה שלא לקיים את מבחני ההערכה החיצוניים הבית ספריים, וכן ההשקעה חסרת התקדים שאנו מבצעים בקפיצת המדרגה הדיגיטלית של מערכת החינוך תוך צמצום פערים רבי שנים בתחומי המחשוב - מהוות ביטוי מייצג למדיניותנו זאת", אמר גלנט.

כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
המבחנים החיצוניים יבוטלו/פלאש 90, נתי שוחט

"ברור לכל כי גם לאחר חזרת מוסדות החינוך לפעילות, נידרש לתת מענה לפערים שיווצרו הן בהיבט הפדגוגי והן בהיבט צורכי הפרט, ואנחנו נערכים לכך מבעוד מועד", הוסיף שר החינוך.

בשנה שעברה, בשל הטיות מצד מורים בבחינות המיצ"ב לשיפור הציונים בכיתות ה' באנגלית ובמתמטיקה, התפרסמו הנתונים באיחור. זאת, במקביל למחאה הולכת וגוברת מצד ארגוני ההורים והמורים בדרישה לבטל את המבחנים, בטענה שהם מעמידים אנשי חינוך ותלמידים תחת לחץ. גם הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה, והנהגת ההורים הארצית אף קראה להורים לא לשלוח את הילדים להשתתף במבחנים.

גם בפורום ה-15, המאגד את הערים בישראל שאינן נזקקות למענקי איזון, הביעו התנגדות להמשך קיום מבחני המיצ"ב, ובמכתב ששלחו לשר החינוך כתבו כי הם "מגבירים תחושת תסכול בין רשויות מקומיות ומעמידים אנשי חינוך ראויים תחת סד לחצים לא סביר לשם יצירת תמונה חינוכית מעוותת".

עוד בוואלה!

מבחן פנימי ושמירה על שגרת הלימודים: המודל שיחליף את המיצ"ב

לכתבה המלאה
בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
"שנה לא שגרתית מחייבת היערכות לא שגרתית". תיכון בפתח תקווה, מאי/ראובן קסטרו

"לפיכך כל עוד לא ייערך דיון משמעותי על תכלית מבחנים אלה, משמעות תוצאותיהם ביחס לדרכי פעולה נדרשות ועריכת מודל תקציבי מתאים לביצוע של אותן פעולות, אין כל תוחלת בהמשך קיומם של מבחנים אלה, והשלטון המקומי מתנגד נחרצות להמשך קיומם", נכתב.

כעבור כחצי שנה, משרד החינוך הציג את מודל ההערכה החדש למוסדות החינוך שנועד להחליף את בחינות המיצ"ב. המודל מבוסס על ארבעה אלמנטים - הערכה פנימית של בית הספר את התלמידים, הערכה חיצונית שתעשה בידי משרד החינוך לבית הספר, סקרי אקלים בית ספרי ומדדים שיילקחו בתקופות שונות.

על פי לוח הזמנים שקבע המשרד, המודל יוטמע באופן הדרגתי. כך, בשנת הלימודים הקודמת, בתי הספר קיימו הערכה פנימית בלבד ללא הערכה חיצונית של הישגים לימודיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully