וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: לא נפתח את הלימודים באופן מידי לאחר הסגר

עודכן לאחרונה: 30.9.2020 / 13:31

פרופ' לוי אמר כי פעילות מוסדות החינוך הובילה לעלייה בתחלואה בקורונה ולכן, ככל הנראה, המערכת תמשיך בלמידה מקוונת. המנכ"ל הציג את תחזית התפשטות הנגיף, והזהיר שבימים הקרובים נגיע לאלף חולים קשים. הוא הדגיש את התחלואה בחברה החרדית, שם 1 מכל 3 נבדקים - חיובי

בווידאו: נתניהו מתייחס למדדים לסיום הסגר/צילום: דוברות רה"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר היום (רביעי) כי מערכת החינוך לא תיפתח באופן מיידי לאחר הסגר, ותמשיך בלמידה מרחוק. בתדרוך לתקשורת החרדית, הסביר לוי כי קיים קושי לפתוח את בתי הספר, לאור ההשלכות של הפתיחה הקודמת של מערכת החינוך, שהביאה לגידול בתחלואה בקורונה.

"ראינו עלייה בתחלואה כתוצאה מפעילות של מערכת החינוך", אמר. "ברור לנו שמערכת הלימודים לא תוכל להיפתח כפי שהיא נפתחה, לא בטוח שנפתח אותה בכלל". עם זאת, הוא הבהיר כי ייתכנו הקלות לגיל הרך.

לגבי הלימודים בחברה החרדית, ציין לוי כי "יש לנו דסק שעובד עם המגזר החרדי. ייתכן שנתיר את הישיבות במתווה הקפסולות, למרות שראינו שזה לא כל כך עבד".

מוסדות הלימוד מושבתים מאז ה-17 בספטמבר, פרט לחינוך המיוחד, כפרי נוער, ומוסדות לילדים ונוער בסיכון שנשארו פתוחים. במהלך הסגר, כיתות ה' ומעלה לומדים באופן מקוון. חידוש הלימודים צפוי להיבחן לאחר חג הסוכות בהערכת מצב מיוחדת.

לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית הספר פסגות על שם חיים גורי, ראש העין, 31 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
החזרה ללימודים נמצאת שוב בסימן שאלה/ראובן קסטרו

לוי פירט את התחזית לעלייה במצב החולים הקשים ומקרי התמותה, והזהיר כי בתוך ארבעה או חמישה ימים, יגיע מספר חולי הקורונה הקשים לאלף.

לדבריו, "אנחנו נמצאים היום על סדר גודל של כ-850 חולים קשים, 200 מתוכם מונשמים. זהו מצב שמאתגר מאוד את מערכת הבריאות". בעוד מספר המאובחנים החיוביים מכלל הבדיקות הגיע היום ל-15%, אמר המנכ"ל כי אחד מכל שישה נבדקים נמצא מאומת לקורונה.

מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי בהצהרה לתקשורת, 17 בספטמבר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
"מצב שמאתגר מאוד את מערכת הבריאות". פרופ' לוי/לשכת העיתונות הממשלתית

לוי התייחס בהרחבה להדבקה בחברה החרדית, שלדבריו אחראית על 34% מסך התחלואה. נכון להיום, 1,687 חולים חדשים מגיעים מהציבור החרדי - מתוך 4,950 חולים סך הכול. אחוז הבדיקות החיוביות בחברה החרדית עומד על 28.5%.

אחד מתוך כל שלושה נבדקים בחברה החרדית נגוע בקורונה - זה כפול מהמגזר הכללי", אמר מנכ"ל משרד הבריאות. אולם, עם זאת, הוא הוסיף כי "החברה החרדית עושה המון בדיקות, לא נמנעים מהבדיקות"
.
למרות שיעור התחלואה הגבוה בחברה החרדית, שיעור התמותה מהנגיף בה נמוך ביחס לאוכלוסייה הכללית. לדברי לוי, "התמותה הממוצעת היא 2.5 לכל מיליון נפש. התמותה במגזר הכללי היא 2.8 למיליון ובמגזר הערבי היא ארבעה למיליון. שיעור הנמוך במגזר החרדי נובע מאחוז גבוה של חולים צעירים, שהם פחות מתים".

חרדים עושים את דרכם לתפילות במרחב הפתוח בתל אביב 26 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
חשש מחג הסוכות. חרדים עוטים מסיכות בתל אביב/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הבריאות הביע חשש מהמשך התפשטות הנגיף במהלך חג הסוכות. "יש שם פוטנציאל לאירועים גדולים בעלי השלכה להידבקות: מכירת ארבעת המינים, בניית סוכות, תפילות ועוד", הסביר.

לוי הבהיר כי האירועים ההמוניים בחגים - בשילוב עם המגורים הצפופים - מובילים "לתחלואה עצומה" במגזר החרדי. "זה חייב להיות בטיפול וחייבים למצוא לו פתרון כי זה משליך גם על התחלואה בכלל ועל בתי החולים בפרט", הדגיש.

במהלך התדרוך, הוא התייחס גם להפרת ההנחיות בחברה החרדית. "מאוד מצטער לראות את ההפרות האלה, את הטישים אצל האדמו"רים, כאילו אין כאן קורונה. ההתנהגות הזו היא פסולה בעיני. זה חוסר ערבות הדדית. אנחנו מסכנים את ילדינו, הורינו", אמר.

עוד הוסיף, כי "אנשים מקרבנו נפגשים עם רבנים מובילי דעה במגזר החרדי, ובעקבות כך יצאו קריאות מסוימות. אנחנו משוחחים עם מנהיגי הציבור גם בדרג הפוליטי. אנחנו מנסים את המיטב כי מרבית הציבור שומר על ההנחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully