וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים דורשים מגלנט צמצום נוסף בבגרויות: "אין סיכוי להכין את התלמידים"

4.10.2020 / 21:24

ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים" שיגר מכתב בהול לשר החינוך ובו דרישה להפחתת מספר בחינות הבגרות החיצוניות משש לשלוש בלבד: מתמטיקה, אנגלית ושפה. לטענתם, נוכח הצפי להארכת הסגר הכללי והמשך הלמידה מרחוק, לא יספיקו ללמד את החומר: "נדרשת החלטה מידית"

בווידאו: מערכת החינוך סגורה במהלך הסגר/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים" שיגר היום (ראשון) מכתב בהול לשר החינוך יואב גלנט, ודרשו לצמצם את מספר בחינות הבגרות החיצוניות. זאת, לנוכח הצפי להארכת הסגר הכללי שהוטל לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, ואיתו גם המשך הלמידה מרחוק. בארגון דרשו לקיים שלוש בחינות בגרות בלבד - במתמטיקה, אנגלית ושפת אם, עברית או ערבית. זאת, תוך צמצום היקף החומר הנלמד במקצועות אלו, כשיתר הבגרויות יבוצעו בבחינות פנימיות.

"לנוכח נסיבות החירום, מספר בחינות הבגרות החיצוניות אינו אפשרי. לא נוכל לערוב להכנה ראויה למערך הנתון", נכתב במכתב. "כמנהיגי בתי החינוך ואנשי המקצוע בשטח, הגענו למסקנה הבלתי נמנעת כי נדרש להעמיד את מספר בחינות הבגרות על שלוש: מתמטיקה אנגלית ושפה".

באשר ליתר מקצועות הלימוד, בארגון ביקשו כי "שאר הבחינות יתקיימו במתכונת בית ספרית, תוך הבטחת אוטונומיה ניהולית למוסדות". המנהלים התריעו כי "בגרויות החורף בפתח, ומתחייבת הכרעה דחופה ומידית".

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מספר בחינות הבגרות החיצוניות אינו אפשרי". תיכון בפתח תקווה, מאי/ראובן קסטרו

מנהל תיכון עירוני ד' בתל אביב, נתי שטרן, כי ישנה סכנה של ממש שלא ניתן יהיה לקיים את מבחני הבגרות הקרובים. "המתווה שגיבש משרד החינוך לצמצום מערך הבגרויות, שהוא חיובי מאוד ביסודו, הפך להיות לבלתי רלוונטי עם הכניסה לסגר שסופו אינו נראה באופק", אמר בשיחה לוואלה! NEWS. לדבריו, "יש סכנה מוחשית שלא ניתן יהיה לקיים את מועדי החורף, מה שישליך על בחינות הבגרות כולן, ולכן נדרשת החלטה מידית".

שטרן הוסיף כי "מאות אלפי תלמידים ומורים נמצאים בלחץ לא מידתי ולא הוגן. בנוסף ללחצי התקופה והמצב הקשה, מתווספת חרדה מפני הבחינות הצפויות, מספרן והיקפן. בפועל, ברור לכולם שההוראה מרחוק אינה שקולה בכלל להוראה מקרוב. אין סיכוי להכין את התלמידים לבחינות המתוכננות לא בקיץ ולא בחורף, כשהמועד הקרוב ביותר האפשרי לחזרה לשגרה חלקית הוא אמצע דצמבר".

עוד בוואלה!

"העולם לא יחכה לתלמידים": הדור האבוד של 2021

לכתבה המלאה
נתי שטרן, מנהל תיכון בתל אביב. -, אתר רשמי
"אין סיכוי להכין את התלמידים לבחינות - לא בקיץ ולא בחורף". שטרן/אתר רשמי, -

על פי התכנית הפדגוגית שפרסם משרד החינוך לשנת הלימודים תשפ"א, על רקע מגיפת הקורונה, בחינות הבגרות החיצוניות יתקיימו בשישה מקצועות בלבד. שלוש מתוך בחינות הבגרות החיצוניות אמורות להתקיים במקצועות מתמטיקה, אנגלית ושפת אם.

שני מקצועות נוספים הן לבחירת התלמיד מתוך האשכול ההומני: ספרות, תנ"ך, היסטוריה או אזרחות. בחינה נוספת תהיה באחד מהמקצועות המוגברים: פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מדעי המחשב, אומנות, גיאוגרפיה, מחול, תקשורת, שפות, תיאטרון, חינוך גופני ועוד.

באשר למועדי בגרויות נוספים עבור תלמידים חולים או כאלו השוהים בבידוד, משרד החינוך החליט כי בכל מקצוע יתקיימו שני מועדים: מועד רגיל ומועד השלמה.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
חומר הלימוד צומצם בעשרות אחוזים. תלמידי תיכון עוטים מסיכות, מאי/ראובן קסטרו

על פי תכנית משרד החינוך, מעבר להפחתת מספר בחינות הבגרות החיצוניות, גם חומר הלימוד צומצם בעשרות אחוזים. כך, הוחלט כי חומר הלימוד לתלמידי ארבע וחמש יחידות במתמטיקה יצומצם בכ-10%. כמו כן, תהיה בחירה מבין שאלות בבחינה עצמה. תלמידי כיתות י"א יוכלו לבחור חמש מתוך שמונה שאלות, בעוד כיתות י"ב יבחרו שלוש מתוך חמש שאלות. לתלמידי שלוש יחידות מתמטיקה הבחינה תיערך בשיטת צבירת ניקוד, על מנת להגדיל את סיכוי ההצלחה.

במקצועות העברית, הערבית, האנגלית, והאשכול ההומני, יצומצם חומר הלימוד ב-30%. כמו כן, במקצועות מוגברים בתחומים עיוניים וטכנולוגיים של חמש יחידות, חומר הלימוד יצומצם ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully