וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום טיולים: מורי דרך מובטלים ילמדו תנ"ך וגיאוגרפיה בבתי ספר

23.9.2020 / 17:13

משרד החינוך יכשיר מורי דרך שנותרו ללא עבודה בשל משבר הקורונה לתחום ההוראה במקצועות כמו מקרא, אנגלית ותיירות. מורי הדרך יקבלו דמי אבטלה משירות התעסוקה בזמן ההסבה, וצפויים להשתלב במערכת החינוך בשנה הבא. "יש אנשים שחולמים שנים לעסוק בתחום עם שליחות"

בווידאו: רה"מ מאשים את הציבור ואת הפוליטיקאים בעלייה בתחלואה/צילום: לע"מ

משרד החינוך, יחד עם משרד התיירות יכשיר 250 מורי דרך במשך שנה לטובת לימודי הוראה של מקצועות גיאוגרפיה, תנ"ך אנגלית ותיירות ומלונאות. זאת, בשל היותם מחוץ למעגל התעסוקה עקב משבר הקורונה. מורי הדרך יעברו הכשרה באוניברסיטאות ובמכללות להוראה, ולמרות המחסור בכוח אדם הם ישובצו במערכת החינוך רק בשנת הלימודים הבאה. לאורך כל הליך ההכשרה מורי הדרך יקבלו דמי אבטלה משירות התעסוקה, כשמשרד החינוך, משרד התיירות ומפעל הפיס יממנו את ההסבה.

איריס וולף, מנהלת אגף בכיר להכשרה והתמחות לעובדי הוראה, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS על הרעיון והליך ההכשרה. "בעת האחרונה, מאז שמשבר הקורונה טלטל את החברה הישראלית, מנסים למצוא את ההזדמנויות וחלק מהם לזהות אוכלוסיות שהפכו לדורשות עבודה מכל מיני סוגים מגוונים. יצרנו שיתופי פעולה עם שירות התעסוקה וגם עם משרדי ממשלה מקבילים כדי לאתר אוכלוסיות כאלה".

מדריך תיירים מורה דרך ירושלים. Shutterstock, ShutterStock
שיתוף פעולה ייחודי. מורה דרך בירושלים/ShutterStock, Shutterstock

לדברי וולף, "יש אנשים שחולמים שנים לעסוק בתחום עם שליחות ומשמעות, לפעמים צריך להגיד לאדם כי יש הזדמנות, והוא נזכר בחלום שקינן בו במשך שנים. המטרה לאתר את האוכלוסיות האלה שהן אקדמאיות עם תואר ראשון שני ושלישי".

במשרד החינוך פנו למשרד התיירות ואיתרו אוכלוסיית מורי דרך שמביאה עמה ניסיון מקצועי ואישי, "הם עוסקים בגיאוגרפיה ותנ"ך ועם כל הניסיון המצטבר והעמידה מול קהל והיכולות להנחות, ואנחנו מרוויחים אנשים מעולים. עשינו כנס מתעניינים וראינו שמתוך 1,200 מורי דרך הביעו עניין כ-650 איש, אחרי שבדקנו את התארים שלהם מצאנו ש-250 ממש מתאימים לנו לתוכנית. לכן בחרנו אנשים שיש להם תואר ראשון עם זיקה גדולה לנושא שהם הולכים ללמד".

וולף הוסיפה כי מורי הדרך לא יהיו עוזרי הוראה שיסתמו חורים או יסייעו לצוות ההוראה, אלא יהיו מורים לכל דבר.

אפיק מקצועי חדש

שר החינוך יואב גלנט, אמר על התוכנית כי "המיזם החשוב לגיוסם של 250 מורי דרך אקדמאיים למערכת החינוך מהווה זריקת מרץ איכותית המעשירה את מוסדות החינוך במורים חדשים - אך גם עתירי ידע וניסיון רלוונטיים בעולמות תוכן מגוונים, וכמובן בהדרכה ובהנחייה".

לדבריו, מדובר בתקופה מורכבת בה המשק הישראלי מתמודד עם אתגרים לא פשוטים. "מצאנו לנכון לעודד מיזם כזה שמהווה לא רק אמירה חינוכית אלא גם אמירה חברתית וכלכלית חשובה מאין כמוה".

שר התיירות, אסף זמיר, שגם לוקח חלק בתוכנית זו, אמר כי שילוב מורי הדרך במערכת החינוך מבורך הן עבורם והן עבור התלמידים. "פרנסתם של מורי הדרך נפגעה בצורה אנושה כתוצאה ממשבר הקורונה. שיתוף הפעולה עם משרד החינוך ושירות התעסוקה מייצר הזדמנות עבור אלו שמעוניינים באפיק מקצועי חדש. נמשיך לייצר פתרונות שיסייעו למורי הדרך ולכל עובדי ענף התיירות להחזיק את הראש מעל למים בתקופה זו".

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, שהוביל את התוכנית אמר כי "איכות ההוראה היא אחת מאבני הדרך החשובות בחיזוקה של מערכת החינוך. במלאכתם החינוכית קובעים המורים את פניה העתידיים של המערכת ואת דמותו של הבוגר, ולכן המדיניות החינוכית שלנו היא ברורה - השקעה במורים ובקידום מעמדם. לאור זאת, במהלך השנה הקרובה יוביל המשרד בראשות השר גלנט תכנית שתמקד פעולותיה בקידום מעמדו של המורה. בימים אלה מוקמים צוותי עבודה ששוקדים על פרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully