וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לקפסולות בכיתות הנמוכות: מתווה השלטון המקומי לחזרה ללימודים

9.10.2020 / 23:31

בעקבות ההחלטה לבטל את הדיון בנושא, פרסם מרכז השלטון המקומי את תכנית מדורגת לחזרה ללימודים לאחר הסגר. לפי המתווה: הלימודים יתחדשו מיידית בגני הילדים ובכיתות א'-ב', למרבית ימי השבוע. מכיתה ג' תתחלק כל כיתה לשתיים ותלמידי התיכונים יחולקו לקבוצות קטנות

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: יותם רונן, שי מכלוף, רוני כנפו, יואב איתיאל ולע"מ

מרכז השלטון המקומי פרסם היום (שישי) מתווה משלו לחזרה ללימודים בתום הסגר, לאחר שהדיון שתוכנן להתקיים בנושא במהלך היום בוטל. המתווה כולל שלושה שלבים עיקריים, וכן התייחסות לנקיטת אמצעי זהירות נוספים בערים האדומות, התאמות מחשוביות וטכנולוגיות, הסעות, וטיפול בתלמידי מערכת החינוך המיוחד.

השלב הראשון בתכנית שהציע המרכז, כולל חזרה ללימודים באופן מידי, כשברשויות ירוקות, צהובות וכתומות יופעלו מחדש מוסדות החינוך. לפי המתווה המוצע, גני הילדים ייפתחו לשישה ימים בשבוע והצהרונים יפעלו בחמישה מימי השבוע, כהמשך של קבוצת הבוקר הקבועה.

בבתי הספר היסודיים ילמדו התלמידים בכיתות א'-ב' פיזית בכיתות, במשך חמישה ימים בשבוע. גם כאן הצהרונים יפעלו עד השעה 16:00 מידי יום, כהמשך של קבוצת הבוקר הקבועה. בכיתות ג'-ד', יחולקו הכיתות לשתי קבוצות, ותתקיים למידה פיזית בכיתות במשך ארבעה ימים לפחות, כשביתר הימים הלמידה תושלם מרחוק.

פתיחת שנת הלימודים בבית ספר שיפר בפתח תקוה 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
חזרה בשלבים. תלמידים בכיתה בפתיחת שנת הלימודים בביה"ס שיפר בפ"ת/ראובן קסטרו

בשלב השני יחזרו גם תלמידי כיתות ה'-ו' ללמידה פיזית בבתי הספר, אבל רק ליומיים בשבוע. בשאר הימים הלמידה תמשיך מרחוק. לגבי חטיבות הביניים והתיכונים הוצעה "למידה היברידית", כלומר לקיים לימודים פיזית בקבוצות קטנות, במשך יומיים בשבוע. התכנית מותאמת לכוח האדם ומקומות הלימוד האפשריים בכל רשות מקומית.

בשלב השלישי יורחב המודל של שני השלבים הראשונים, בהתאם לירידה בתחלואה. כל פרטי התכנית יישקלו מחדש, כולל הרחבת הלימוד הפיזי והגדלת קפסולות התלמידים.

עוד בוואלה!

מערכת החינוך צריכה לצאת מהזום

לכתבה המלאה

ברשויות האדומות יינקטו אמצעי זהירות נוספים. הלימודים לא יתקיימו כלל במתכונת רגילה, אלא בקפסולות או באופן מקוון, זאת למעט חינוך מיוחד וילדים ונוער בסיכון. בנוסף לכך, הוצע כי המדינה תציב עמדות לבדיקות קורונה מהירות לצוות החינוך, והוצע לשקול להרחיב את הבדיקות גם לתלמידים, בתנאי שהן ייעשו באמצעים לא פולשניים.

מעבר לשלבים שהציעו במרכז השלטון המקומי, הובהר כי הלימודים במערכת החינוך המיוחד ונוער בסיכון יימשכו כרגיל לפי המתווה הארצי. בנוסף לכך, ניתן מענה להצטיידות במחשוב וטכנולוגיה: נקבע כי נדרשת העברת כ-50% מהרכש של המדינה בנושא לרשויות המקומיות, והאצת הרכש הנוסף על ידי המדינה, בדגש על רשויות מוחלשות, מהמגזר הערבי והחרדי.

בנוסף לכך, הוצע להתאים את מערכות ההיסעים למתווה המוצע, וכן הובהר כי תתאפשר גמישות ואוטונומיה לכל רשות מקומית בהרחבת הלמידה הפיזית על בסיס קפסולות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully