וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שאשא-ביטון תחרים הצבעות במחאה על הסגר; בליכוד תקפו: "פופוליזם"

14.10.2020 / 11:46

יו"ר ועדת הקורונה כתבה לחבריה לסיעה כי "מי שמצביע בעד המשך ההגבלות האלה או תומך בהן, בסבירות גבוהה 'שבר' את הסגר, וכנראה לא מכיר משפחות שנמצאות על הקצה מבחינה כלכלית". סגן שר הבריאות השיב לה: "את פועלת לרווח פוליטי עתידי על חשבון הליכוד, בהצלחה בהמשך"

בווידאו: ועדת הקורונה דנה בסגר/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, הודיעה הבוקר (רביעי) למפלגתה כי לא תשתתף בהצבעות שיתקיימו בכנסת במחאה על ההגבלות המחמירות של הסגר שהוטל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. חברה למפלגה, סגן שר הבריאות יואב קיש, האשים אותה בתגובה ב"פופוליזם".

בהודעה שכתבה בקבוצת המפלגה היא אמרה כי הבוקר התעוררה "והדמעות זלגו". לדבריה, "פשוט בכיתי. אמיתי. לא בשביל התיאור. מאז שבת לפני ראש השנה לא פגשתי את הוריי ואת הבן שלי אני לא רואה, כי אני לא מרשה לו לבוא הביתה בגלל שאסור". היא אמרה לחבריה לסיעה כי "אנחנו מאבדים את האזרחים, ואז גם מעט האמון שנשאר לנו כדי להילחם בהתפשטות הנגיף כבר לא יהיה".

שאשא-ביטון ציינה כי "מי שמצביע בעד המשך ההגבלות האלה או תומך בהן, בסבירות גבוהה 'שבר' את הסגר", ולדבריה מי שעושה זאת "לא מבין מה מרגישים אלה שנשמרו עד כה וכנראה לא מכיר משפחות או מציאות של אנשים שנמצאים על הקצה מבחינה כלכלית".

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון במהלך כינוס ועדת הקורונה | תכנית היערכות המערכות ליום שאחרי הסגר 22 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
"אנחנו מאבדים את האזרחים". שאשא-ביטון/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

שאשא-ביטון אמרה עוד כי אם היא, "אישה חזקה ששברה בחייה חומות ברזל", מרגישה כך, "תחשבו מה מרגישים אותם אנשים שיושבים לבדם כבר תקופה ארוכה, מה מרגישים המבוגרים שכל מה שמחזיק אותם זה המשפחה והנכדים. תחשבו על בעלי העסקים הקטנים שכלואים לא רק בבית אלא גם בין ייצר ההישרדות לבין הרצון לשמור על החוק, באיזה מצב המדינה מעמידה אותם? כולם יודעים, גם אתם, שמדובר באיוולת".

ההודעה של שאשא ביטון גררה עליה מתקפה מצד חבריה למפלגה. "את לא היחידה שהמצב כואב להם ושותפים לאתגר של הקורונה והתחלואה אבל את היחידה שפועלת בפופוליזם ולרווח פוליטי עתידי על חשבון הליכוד", כתב לה בתגובה סגן שר הבריאות יואב קיש, והוסיף עקיצה: "שיהיה לך בהצלחה בהמשך הדרך".

ח"כ אסנת מארק הגיבה ברוח דומה. "היא צריכה לשרוד פוליטית, אין לה כל אחריות כלפי העם, כלפי המשפחות שאיבדו את יקיריהם או כלפי אלה שמתמודדים עם המחלה והשלכותיה", כתבה. "היא רק מחפשת את הפופוליסטיות ועוד חיבוק מהשמאל".

דיון ועדת החוקה, 11 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
האשים בפופוליזם את שאשא-ביטון. קיש/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ועדת החוקה אישרה הבוקר את הארכת התקנות הנוכחיות של הסגר, לרבות סגירת מקומות העבודה, עד ליום ראשון בחצות. פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הסביר בדיון מדוע הוחלט לדחות את הסרת המגבלות לתאריך זה.

"אנחנו במצב ירידה בתחלואה והסגר עושה עבודה טובה. יש היגיון אפידמיולוגי להחלטות שלנו כשברור שנפתח במדרגות לפי מדדי התחלואה. יש פה שיטת לבנים, כל פעם נוסיף לבנה עם רמת סיכון ונבחן את תגובתה וכמה היא משפיעה", אמר גרוטו. "הצלחנו לרדת מ-9,000 בשיא ל-2,500 אתמול ולאור כך שלא הגענו ל-2,000 הוחלט לחכות לראשון. זה צריך להיעשות בצורה זהירה מאוד. הדברים הראשונים שנכנסו פחות מעלים סיכון, למעט החינוך שבו לא מסתכלים רק על רמת הסיכון אלא על הצורך".

הוועדה גם אישרה את החלטה הממשלה לאפשר את חציית מגבלת הקילומטר לטובת חתונה של בן משפחה קרוב, בכפוף למגבלת ההתקהלות, ואת התרת האימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה בענפי כדור. נציגי הממשלה הבהירו בדיון כי ככל שלא תתקבל החלטה אחרת, מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוסרו החל מיום שישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully