וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ממשיך להשתלח במפגינים: "מסיימים להפגין והולכים למלונות יוקרה"

עודכן לאחרונה: 6.8.2020 / 0:04

רה"מ זומן למליאה לאחר שסיעת מרצ אספה 40 חתימות של ח"כים "נוכח המחדל הכלכלי". הוא תקף את האופוזיציה: "אנחנו נלחמים במחלה ואתם נלחמים בממשלה". בהמשך פנה נתניהו ללפיד: "הפכת לצייצן, יש לך עוד מה ללמוד". יו"ר האופוזיציה: "חבל שלא למדת לכבד"

בווידאו: נתניהו ולפיד בדיון על כישלון הממשלה בקורונה/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין השתלח היום (רביעי) במפגינים נגדו ונגד ממשלתו, והגדיר את המחאה נגדו "הפגנות שמאל המאורגנות במלונות פאר ומגדלי צמרת". נתניהו אמר את הדברים בדיון במליאה שיזמה מרצ לאחר שאספה 40 חתימות של חברי כנסת "נוכח המחדל הכלכלי", וטען כי המחאה נגדו אינה אותנטית וכי הדיווחים עליה מנופחים. בהמשך הוא התעמת עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וכינה אותו "צייצן".

בנאום שנשא בפני המליאה, השיב נתניהו למתקפות שהפנו נגדו ח"כים מהאופוזיציה סביב ניהול משבר הקורונה, והקדיש חלק ניכר ממנו להפגנות המתנהלות נגדו. בין השאר, על ההפגנות סמוך למעונו ברחוב בלפור בירושלים אמר כי הן "נופחו" על ידי התקשורת, וטען כי הן אינן ספונטניות. "אלה ההפגנות הכי מאורגנות שהיו אי פעם", אמר. "הן שמאורגנות ממלונות פאר ומגדלי צמרת. הם מסיימים לארגן את ההפגנה והולכים לאכול במלון וולדורף אסטוריה" .

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אצלכם בשמאל הכל פוליטי". נתניהו במליאת הכנסת, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הוא תקף את חברי הכנסת מהאופוזיציה בעקבות דבריהם על אופן ניהול משבר הקורונה. בין השאר, אמר על ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כי היא "אינה מבינה בכלכלת שוק", והאשים את חברי האופוזיציה בהפיכת המשבר סביב המגיפה לפוליטי. "במדינות רבות בעולם, האופוזיציה מתגייסת למאבק בקורונה לצד הממשלה אבל בישראל זה הפוך", אמר. "כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה".

"שמעתי את כל טענות הסרק שלכם", הטיח נתניהו באופוזיציה. "כפי שקורה במדינות רבות בעולם, גם אנחנו מתמודדים עם הגל השני של הקורונה. המשימה שלנו להוריד את רמת התחלואה כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. זה יאפשר לנו לפתוח את שנת הלימודים, לפתוח את הכלכלה ולחזור לשגרת החיים. גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה או שלום עולמי, הייתם אומרים 'למה רק עכשיו?', אני מבין את העקרון הזה".

נתניהו הזכיר את כינוס קבינט הקורונה הצפוי לצד היערכות להושטת סיוע לממשלת לבנון נוכח הפיצוץ בבירות, אך מיד שב להפגנות. "אפשר לנצח את המחלה רק כשעובדים יחד אבל אצלנו בהפגנות של השמאל, של אנרכיסטים, לא של אלה שנפגעו מהמגיפה, אין גבולות", אמר. "יש שם ביזוי סמלי מדינה, קריאות לרצח של ראש הממשלה ובני משפחתו בלי סוף, מיצגים מיניים, וולגריים ומבישים נגד רעייתי. שפל המדרגה. אף אחד מכם לא יצא נגד זה. מישהו מכם היה מקבל זאת אם היו עושים את זה לבני המשפחה שלכם?".

יאיר לפיד בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"הממשלה בנויה עקום ומוזר". לפיד במליאת הכנסת, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נתניהו טען כי הוא אינו פועל להגבלת ההפגנות אך ציין שמי שעשה זאת בעבר, היה בית המשפט. "בזמן הפגנות הימין לפני תוכנית אוסלו, קבע בית המשפט כי 'זכות זו אינה מוחלטת ויש לאזן אותה עם זכות הפרטיות של ראש הממשלה, בני ביתו ושכניו וכן יש לאזנה משיקולים של שלום הציבור'", הזכיר. "זו קביעה של כבוד השופט אהרן ברק. מה השתנה? ראש הממשלה השתנה. מה שהיה אסור על ראש הממשלה מהשמאל, מותר על ראש הממשלה מימין. צביעות, צביעות, צביעות".

"לפיד הפך מכתב במחנה לצייצן המחנה"

במהלך דבריו, כמה ח"כים מהאופוזיציה הוצאו מהמליאה בשל הפרעתם לנאום, בהם ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת), אלי אבידר ויוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ותמר זנדברג (מרצ). ח"כ מאי גולן (הליכוד) הוצאה בעקבות קריאות כלפי האופוזיציה.

מיד בתום דבריו, יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נשא נאום תגובה. "אנחנו שילמנו על הכיסא שעליו אתה יושב עכשיו. הוא לא שלך, הוא של אזרחי ישראל", אמר. "אתה לא בעל הבית פה. אתה שכיר. אני שכיר, כולנו, כל הבניין הזה, שכירים של אזרחי ישראל. אתה יודע למה המפגינים באים לבלפור? כי הם בעלי הבית. זה לא הבית שלך, זה הבית שלהם, הם באו להגיד לך שהחוזה נגמר. אנחנו עובדים אצל אזרחי ישראל. הם מחליטים מתי הם לוקחים אותנו לעבודה. הם מחליטים מתי לפטר אותנו".

העימות בין נתניהו ללפיד בכנסת

בווידאו: עימות אישי בין נתניהו ללפיד במליאת הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: איתי עמרם

לפיד המשיך, "הם לא יפטרו אותך כי הם שמאלנים. הם לא יפטרו אותך כי הם אנרכיסטים, או מפיצי מחלות, או כל אחד מהשמות המכוערים שבהם קראת להם. הם יפטרו אותך בגלל סיבה פשוטה בהרבה. פרוזאית בהרבה. הם יפטרו אותך כי אתה עושה עבודה לא טובה. פעם עשית, אתה כבר לא. הם יפטרו אותך בגלל הכלכלה, ובגלל שהם לא יכולים לסבול את מה שאתה מעולל למערכת הפוליטית. הם יפטרו אותך כי צעירים בני 30 לא רוצים לחזור לגור אצל ההורים".

"יש איזו נקודה שהשיווק נעצר. אפילו אלוף העולם בשיווק - ואתה אלוף העולם בשיווק - לא יכול למכור לאנשים חולים שהם בריאים", המשיך לפיד. "אתה לא יכול לשכנע מובטלים שיש להם עבודה. לא יכול לגרום לאנשים שאין להם כסף, לחשוב שיש להם כסף. אין להם. כי נכשלת. נכשלת בטיפול במחלה. נכשלת בטיפול בכלכלה. נכשלת בטיפול באבטלה. יש איזה צדק פואטי במה שקורה עכשיו. אתה אוכל את מה שבישלת. אתה עומד בראש המערכת, אתה אמור היית לנהל את המשבר הזה, הכישלון הוא שלך".

תמר זנדברג בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כים רבים הוצאו. הדיון במליאה, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בהמשך דבריו הביע תמיכה במפגינים ברחבי הארץ, ותקף את נתניהו על חוסר יכולתו לנהל צוות. "המפגינים האלה הם לא הזויים ולא מוזרים, הם נהדרים. הם האנשים הכי טובים בארץ. הם באו להזכיר לך שהם הבוסים שלך, והבוסים שלך מאוד לא מרוצים. ייאשנו את עצמנו מספיק. הגיעה זמנה של התקווה".

נתניהו לא נשאר חייב, ומיד לאחר נאומו של לפיד, שב לדוכן ותקף. "כמובן שאף אחד לא יכול לדעת הכול בכל רגע ויש להתייעץ", טען. הוא סיפר על התייעצות שקיים עם אביו, פרופ' בן ציון נתניהו, לקראת התמודדותו על ראשות הממשלה. "הוא אמר לי שמה שחיוני לראש הממשלה זה השכלה. אם אין לו השכלה הוא יהיה עבד של הפקידים והסובבים. לפיד, היית כתב במחנה, והיום אתה צייצן המחנה. יש עוד כמה דברים שאתה צריך לעשות באמצע".

לפיד השיב לו כי הוא הוכיח בדבריו שהלחיץ אותו. "חבל שאביך לא הציע לך לכבד את האנשים סביבך".

"המשך שלטונך יביא את ישראל לאסון כלכלי, בריאותי וחברתי"

לפני דבריו של נתניהו, ח"כים רבים מהאופוזיציה תקפו אותו על אופן ניהול המשבר וטענו כי נכשל. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, פתח את הדיון במליאה והציג לנתניהו "כתב אישום ציבורי בשמם של כל אזרחי ישראל שהפכו שקופים במדינתם", המתמקד בשלושה אישומים: "הפקרת מדינת ישראל לנגיף הקורונה, שחיתות ורדיפת מערכות אכיפת החוק והסתה, שיסוי ונסיון לדכא מחאה לגיטימית".

הורוביץ קרא לראש הממשלה לפנות את תפקידו. "למען המדינה, הכלכלה, בריאות הציבור ולמען הדמוקרטיה הישראלית, עליך לפנות את כיסאך. המשך שלטונך יביא את ישראל לאסון כלכלי, בריאותי וחברתי", אמר.

תמר זנדברג בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ זנדברג במליאה, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה האשים את נתניהו. "מאז שנהיית ראש הממשלה נרצחו 820 אזרחים ערבים. כל הסדרים החברתיים נדחקו לתהום. זה רק ידחוף עוד צעירים לפשע ובעלי עסקים לשוק השחור ולפרוטקשן בגלל שאתה רוצה לברוח מהתפקיד שלך ומהזכויות האמיתיות", קרא. "אתה בורח לפטריוטיזם במקום לטפל בבעיות האמיתיות". בתגובה לקריאות בינים של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, צעק לעברו ח"כ עודה: "אתה תשתוק, יש לך רגשי נחיתות".

איימן עודה בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"כל הסדרים החברתיים נדחקו לתהום". עודה בכנסת, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עלה אף הוא לדוכן הנואמים וציטט מתוך נאום של נתניהו, ובו בין היתר נאמר כי "בשבועות האחרונים אנחנו עדים להשתקה של ביקורת. כל ביקורת כלפי הממשלה הוצגה כהסתה שעלולה להגיע לאלימות. היסוד של כל חברה דמוקרטית הוא הוויכוח הנוקב, בלעדי ויכוח כזה אין דמוקרטיה. הסתה לאלימות ואלימות מסכנות את המשטר הדמוקרטי. את תוצאות של השתקה והפחדה אנחנו רואים בכל מקום. אנשים מפחדים לדבר זה עם זה. אנשים אומרים אני מפחד לדבר בטלפון. אסור לדבר, אסור להגיב, אסור להניף שלטים. אתם לא תפחידו אותנו".

לאחר שנקראו לעברו קריאות ביניים מחברי הקואליציה, אמר ליברמן: "את הנאום הזה נשא בעבר בנימין נתניהו ואתם חבורה של צבועים".

ניצן הורוביץ בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אזרחי ישראל הפכו שקופים במדינתם". הורוביץ, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר ימינה נפתלי בנט סיפר במליאה בפניו של נתניהו שביקש לפחות פעמיים להיפגש עמו כדי לסייע במשבר הקורונה, אך לא נענה. "כל הפניות האלה לא היו פוליטיות, אין לי עניין להכנס לממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה", אמר בנט. "מכיוון שפגישה אי אפשר, אנצל את ההזדמנות פה במליאה כדי לספר לך מה צריך לעשות". בנט ביקש מנתניהו להגדיל את מספר הבדיקות, לחבר את מערך החקירות לאיכוני שב"כ, לגייס 5,000 מובטלים לטובת שגרירי קורונה ולמקד את האכיפה במרחבים הסגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully