וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד נעדרו, החרדים התנגדו: הכנסת דחתה את הצעת חוק פסקת ההתגברות

עודכן לאחרונה: 5.8.2020 / 14:53

הצעת החוק של ח"כ איילת שקד נדחתה במליאה בקריאה טרומית ברוב של 71 מתנגדים לעומת 5 מתנגדים. מפלגתו של נתניהו לא התייצבה להצבעה, ובכחול לבן הצביעו נגד. ניסנקורן לשקד: "לא מתביישים לפלג והחליש את המערכת"

בווידאו: תוצאות ההצבעה על הצעת חוק פסקת ההתגברות/צילום: ערוץ כנסת

הצעת חוק פסקת ההתגברות של ח"כ איילת שקד נדחתה היום (רביעי) במליאת הכנסת בקריאה טרומית. 71 חברי כנסת הצביעו נגד ההצעה, לעומת 5 תומכים. בליכוד נעדרו מההצבעה, ואילו ביהדות התורה, בש"ס ובכחול לבן התנגדו.

בדיון על הצעת החוק במליאת הכנסת, הקריאה ח"כ שקד אמירות של חברי הקואליציה מהליכוד ומהמפלגות החרדיות בעד קידום פסקת ההתגברות. בתגובה, השיב לה שר המשפטים אבי ניסנקורן: "אתם לוקחים את השוליים ומנסים להפוך אותם למרכז. תפקיד בתי המשפט הוא להגן על המיעוט, האזרחים, אי שוויון ואפליה. אתם כל היום עובדים בהחלשת מערכת שלטון חוק. מה עומד מאחורי זה? כוח בלתי מוגבל לממשלה, זה מה שאתם רוצים? אתם רוצים לקחת את מה שלא נהוג באירופה ובארצות הברית ולייצר בישראל משטר שיפגע בזכויות הפרט והאזרחים".

ניסנקורן המשיך לתקוף את חברי ימינה: "איך אתם לא מתביישים, איך אתם מעזים לפלג בתקופה הזו. זה מה שמעניין, איך להחליש את המערכת?".

לאחר דחיית ההצעה הוסיף כי "הכנסת הצביעה היום ברוב מוחץ בעד הדמוקרטיה ונגד הנסיון להחליש את האזרח מול כוחו של השלטון. בעיצומו של משבר לאומי צריך לשלב ידיים למען המאבק בקורונה והצלת הכלכלה, לא להטריל את שלטון החוק".

ח"כ איילת שקד במהלך נאומה במליאת הכנסת 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
שקד במליאת הכנסת, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בליכוד הודיעו אמש שייעדרו מההצעה. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר צייץ מוקדם יותר כי "לאחר בירורים ובדיקות היה ברור שהצבעה בעד החוק (שגם לגביו יש לא מעט מחלוקות גם בתוך הימין) הייתה מביאה לבחירות באופן ודאי. מתוך רצון אמיתי לנסות ולייצב את הקואליציה ולמנוע בחירות הוחלט להיעדר".

עוד בוואלה!

החרדים לנתניהו: לא מעוניינים בבחירות, מחוייבים לשלמות הקואליציה

לכתבה המלאה
שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן במהלך כינוס מליאת הכנסת 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לוקחים את השוליים ומנסים להפוך אותם למרכז". ניסנקורן, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת
כינוס מליאת הכנסת 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
חברי ימינה בעת ההצבעה, היום/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הסביר מדוע חברי מפלגתו הצביעו נגד פסקת ההתגברות. לדבריו, "מאז פרוץ נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי, ישראל ביתנו קיבלה החלטה עקרונית, לעסוק אך ורק בנושאים הקשורים למלחמה בקורונה וייצוב המשק מבחינה כלכלית. בימים אלו, מדינת ישראל זקוקה לאחדות בשני הנושאים הנ"ל. אנו דוחים מכל וכל את הפוליטיקה הקטנה, ההתרסה והניסיונות להרוויח רווחים אלקטורליים על חשבון החוסן הלאומי ואחדות העם. לכן, אנחנו נגד פסקת ההתגברות וועדת החקירה בנושא הצוללות בעת הזו. שני נושאים שלא קשורים, לא למלחמה בקורונה ולא להוצאת המשק מהמשבר הכלכלי, ואנו נתמוך בהם רק לאחר שהקורונה והמשבר הכלכלי יהיו מאחורינו".

לפי הצעת החוק, רק בית המשפט העליון בשבתו בהרכב של 11 שופטים לפחות, יהיה מוסמך לבטל חוק שאושר בכנסת. החלטה כזאת תינתן רק אם תמכו בה לפחות שני שליש מהשופטים היושבים בהרכב.

לכנסת, לעומת זאת, תהיה אפשרות לחוקק מחדש חוק שנפסל ברוב של 61 חברי כנסת, ותוקפו יהיה למשך חמש שנים, אך יהיה ניתן לחוקק אותו לתקופות דומות מחדש. הצעת החוק היא גם תיקון לחוק יסוד, המצריך אישור של 61 חברי כנסת בכל קריאה בכנסת, כולל בקריאה טרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully