וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להבטחה: כחול לבן נעדרה מהצבעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

עודכן לאחרונה: 5.8.2020 / 14:03

חברי המפלגה לא נכחו במליאה בעת ההצעה לחקור את תיק 3000, למרות שגנץ ואשכנזי הבהירו כי מדובר באחת הפרשות הביטחוניות החמורות ביותר בתולדות ישראל. לפיד: "מכרו את ביטחון המדינה בשביל כיסא". במקביל, שמרון הגיש תביעת לשון הרע נגד יעלון בגין התבטאותו בהקשר לפרשה

צילום: רויטרס וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ליר שפיגלר

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) הצעה להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות ברוב של 48 מתנגדים מול 19 תומכים. יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, שהבהירו כי מדובר באחת הפרשות הביטחוניות החמורות ביותר בתולדות ישראל, נעדרו מההצבעה. גם שאר השרים והח"כים של כחול לבן לא התייצבו להצבעה.

יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד, אחד מיוזמי ההצעה, תקף את שותפיו לשעבר. "הם מכרו את ביטחון המדינה בשביל כיסא. אין גבול לבושה", אמר.

שר הביטחון בני גנץ בהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
נעדר מההצבעה למרות הבטחתו. גנץ/אתר רשמי, טל שחר

ח"כ משה יעלון נימק את הצעת החוק. "אנחנו עוסקים בפרשה אשר כל מי שמצוי בפרטיה מגדיר אותה כי פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה", אמר. "אם אין כלום כי לא היה כלום, אז למה הליכוד כל כך מתאמץ למנוע את אותה בדיקה מתבקשת? יש לי ציפיות מגנץ ואשכנזי מאחר והם מכירים את הדברים מקרוב, אנחנו מתעקשים ולא נרפה מהנושא עד שהוא ייבדק וייחקר".

ח"כ בוגי יעלון במהלך נאומו במליאת הכנסת 5 באוגוסט 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, רויטרס
"פרשת השחיתות הביטחונית החמורה ביותר בתולדות המדינה". יעלון, היום/רויטרס, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

לפי ההצעה, נשיאת בית המשפט העליון תמנה את חברי ועדת החקירה ותגדיר את העניין שיהיה נושא החקירה. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "בתהליך קבלת ההחלטות בנושא עסקה רכש הצוללות וכלי השיט נפלו פגמים רבים שחלקם כבר פורסמו. בנוסף, אישורו של ראש הממשלה למכור צוללות מתקדמות למצרים, מעלה שאלות קשות לגביי עצם ההחלטה, שנעשתה מבלי שאף אחד מהצמרת הביטחונית של ישראל היה שותף לה. קיים חשש כבד שבנושאים שהם בלב הביטחון האסטרטגי של המדינה התקבלו החלטות ממניעים שאינם ברורים וייתכן אף פליליים".

שמרון הגיש תביעת לשון הרע נגד יעלון

במקביל, עו"ד דוד שמרון הגיש היום לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע על סך 567 אלף שקלים נגד שר הביטחון לשעבר יעלון, בגין דברים שאמר בהקשר לפרשת הצוללות.

בתגובה צייץ יעלון כי "תוך כדי דיון בכנסת להקמת ועדת חקירה לרכש כלי השיט והצוללות מ'תיסנקרופ', מתפרסם שעו"ד דוד שמרון, המעורב בפרשה עד צוואר, הגיש תביעה נגדי בנושא. כך מתנהגת כנופיית פשע. לא תפחידו ולא תרתיעו אותי מלהלחם על הוצאת האמת לאור. ביטחון המדינה אינו הפקר".

שמרון, שותף במשרד עורכי דין פרטי ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחשד בתיווך לשוחד בהקשר לפרשת הצוללות, אך בסופו של דבר הפרקליטות סגרה את התיק הזה נגדו. עם זאת, הוא זומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום בנוגע לעסקה אחרת עם מיקי גנור (פרשת "קרדיט סוויס"), ומיוחסת לו עבירה של הלבנת הון.

עו"ד, דוד שמרון עם כניסתו לבית המשפט המחוזי בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
שמרון/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

במרכז תיק 3000 עומדות עסקאות בשווי מיליארדי שקלים לרכישת צוללות וכלי שיט עבור מדינת ישראל מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" (Thyssenkrupp). על פי כתב החשדות, העסקאות המדוברות הושפעו מהצד הישראלי על ידי שורה של אנשי ציבור וקצינים בכירים במיל' שביצעו עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, וביקשו לגזור לעצמם קופוני עתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully