וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: אבריאל בר יוסף ושי ברוש יועמדו לדין על עבירות שוחד בכפוף לשימוע

27.2.2020 / 16:00

המשנה לשעבר לראש המל"ל יואשם בכפוף לשימוע בגין בקשת וקבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. לברוש, מקורבו של בר יוסף מחיל הים, יוחסה העברת מסרים בנוגע לעסקאות שהתקיימו, וכן דרישת כספי שוחד והסתרתם

צילום: רויטרס וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ליר שפיגלר

פרשת הצוללות - עדכונים אחרונים

  • בר יוסף יועמד לדין בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים בכפוף לשימוע
  • ברוש יועמד לדין בגין שוחד, עבירות מס והלבנת הון בכפוף לשימוע
  • פרקליטו של בר יוסף: "מעולם לא דרש ולא קיבל כל טובת הנאה"

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה היום (חמישי) למשנה לראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר (מל"ל), אבריאל בר יוסף, וכן למקורבו ואיש חיל הים לשעבר, שי ברוש, כי נשקלת העמדתם לדין בפרשת הצוללות, בכפוף לשימוע שייערך להם. לבר יוסף מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים, בעוד שלברוש מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, לקיחת שוחד, עבירות מס והלבנת הון. במרכז הפרשה, המכונה תיק 3000, עומדות עסקאות בשווי מיליארדי שקלים לרכישת צוללות וכלי שיט עבור מדינת ישראל מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" (Thyssenkrupp).

בר יוסף שירת כקצין בחיל הים עד לשנת 2003, עד שהשתחרר מצה"ל בדרגת תת-אלוף. בין השנים 2009-2004 כיהן כמנהל ועדת החוץ והביטחון של כנסת ישראל, בשנים 2015-2009 כיהן כמשנה למל"ל וב-2016 מונה לראש המל"ל, אולם תוך זמן קצר מינויו הוקפא ולבסוף בוטל. לפי כתב החשדות, בר יוסף שהכיר את מיקי גנור, נציג חברת טיסנקרופ בישראל על רקע שירותם הצבאי בחיל הים, הציע לגנור במהלך 2009 לפעול יחד על מנת לקדם את מינויו לתפקיד נציג התאגיד בישראל, וזאת תוך שבר יוסף רצה להפיק לעצמו תועלת כספית מכך.

אבריאל בר יוסף בהארכת מעצרו 17 ביולי 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה!
בר יוסף בבית המשפט, 2017/מערכת וואלה!, מאצ'י הוף

ברוש, שירת כקצין בחיל הים עד לשחרורו מצה"ל ב-2001 בדרגת תת-אלוף, ומאז הוא משמש כאיש עסקים. בינו לבין בר יוסף שררו יחסי חברות קרובים, ולפי כתב החשדות הוא העביר מסרים ומידע בין בר יוסף לגנור לצורך קידום העסקאות, וכן דרש וקיבל בצוותא עם בר יוסף, את כספי השוחד מגנור, והסתירם. לברוש מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, לקיחת שוחד, עבירות מס והלבנת הון.

שי ברוש מפקד שייטת 13 וראש מספן מודיעין לשעבר. תומר אפלבאום, "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
העביר מסרים ומידע לצורך קידום העסקאות. ברוש/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום, "הארץ"

פרקליטו של בר יוסף, עו"ד ז'ק חן, מסר בתגובה כי "קיבלנו את הודעת הזימון לשימוע. תא"ל (בדימוס) בר יוסף דוחה בתוקף את החשדות נגדו. הוא מעולם לא דרש ומעולם לא קיבל כל טובת הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו. אלה נעשו אך ורק לטובת האינטרס הציבורי ומשיקולים נקיים ומקצועיים. רבב לא דבק בפעולותיו. אנו משוכנעים שבירור החשדות בפני הגורמים המוסמכים יביא למסקנה זו".

אינפו - פרשת הצוללות. -, אתר רשמי
אינפו - פרשת הצוללות/אתר רשמי, -

בחודש דצמבר האחרון הודיעה הפרקליטות למעורבים בפרשת הצוללות, מלבד בר יוסף וברוש, כי יועמדו לדין בכפוף לשימוע. הפרשה נחשפה בערוץ 10 (היום ערוץ 13) בסוף 2016, והפכה לחקירה משטרתית חודשים ספורים לאחר מכן. דמות המפתח בפרשה, מיקי גנור, שכיהן כנציג טיסנקרופ בישראל, יואשם בעבירות של הצעה ומתן שוחד, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות על חוק המפלגות. במהלך חקירת הפרשה הפך גנור לעד מדינה אולם לאחר מכן חזר בו. מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום (צ'ייני) יואשם בלקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס. לעומתו, עו"ד דוד שמרון, מקרבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא יואשם בשוחד.

(עדכון ראשון: 15:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully