וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: מיקי גנור ערער לעליון על איסור יציאתו מהארץ

7.2.2020 / 12:55

איש העסקים שהועמד לדין בחשד לשוחד בתיק 3000 בכפוף לשימוע, טוען כי האיסור המוחלט שהוטל עליו לצאת מישראל מפלה אותו לרעה מול חשודים אחרים. לטענתו, הצו מוביל לפגיעה בלתי מידתית בזכות יסוד שלו וזאת לאור העבודה שמרכז עסקיו נמצא בחו"ל

צילום: רויטרס וארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: כל החשודים בפרשת הצוללות)

איש העסקים מיקי גנור מבקש לערער לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי מרכז, שקבע שלא יוכל לצאת מהארץ לפחות עד 19 במרץ. גנור הגיש אתמול (חמישי) את הבקשה באמצעות סנגוריו, עורכי הדין בעז בן צור ומאיר ארנפלד.

בבקשת רשות הערעור טוען גנור, שעומד לדין בחשד לשוחד בתיק 3000 כי האיסור המוחלט שהוטל עליו לצאת מישראל מפלה אותו לרעה, הן אל מול חשודים אחרים בפרשה והן כלפי חשודים ונאשמים בפרשות אחרות. לדבריו, הצו מוביל לפגיעה בלתי מידתית בזכויות יסוד שלו, וזאת לאור העובדה שמרכז עסקיו נמצא בחו"ל. לדבריו, מדובר בפגיעה אנושה בצורך שלו להמשיך להתפרנס ובחופש העיסוק שלו.

מיקי גנור בדיון בבית המשפט העליון. רוני כנפו, אתר רשמי
טוען לאפליה. גנור בדיון בבית המשפט, מרץ 2019/אתר רשמי, רוני כנפו

במקביל לבקשת רשות הערעור שהוגשה לעליון, פנו סנגוריו של גנור לממונה על חוק חופש המידע במשרד המשפטים וביקש לקבל מידע על מקרים נוספים בהם ביקשה הפרקליטות להאריך את התנאים המגבילים על חשודים בעבירות דומות, שנה ויותר לאחר האיסור המקורי ובטרם הוגש כתב אישום. ביום ראשון קבע בית המשפט המחוזי מרכז כי גנור לא יוכל לצאת מהארץ, ובכך ביטל החלטה קודמת של בית משפט השלום, שהתירה לגנור לצאת לחו"ל בתיאום עם המשטרה, בליווי, ובהפקדת ערבות של כשני מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

מאות אלפי אירו ל"יעוץ" והדלפת מידע חסוי: כך עבדה השיטה בפרשת הצוללות

לכתבה המלאה
פרשת הצוללות. עיבוד תמונה, אתר רשמי
פרשת הצוללות/אתר רשמי, עיבוד תמונה

בדצמבר הודיעה הפרקליטות כי גנור יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין מתן שוחד בפרשת הצוללות. גנור אמור היה לשמש עד מדינה בפרשה, אולם חזר בו מהגרסה שמסר, מה שהביא את הפרקליטות לבטל את ההסכם שנחתם עמו. השופט עידו דרויאן גמליאל, שביטל את ההיתר שניתן לגנור לצאת מישראל, נימק זאת דווקא בכך ש"מרכז עסקיו בחו"ל", וכן בכך שהוא מחזיק דרכון זר. לגבי ההבדל בין גנור לחשודים אחרים, ציין השופט גמליאל כי "כל אחד מהחשודים נחשד בפרשה אחת בלבד, בעוד ידיו של המשיב "טבולות עד מרפק וכתף בכל הפרשות כולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully