וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן שוב מעודד מרד נגד ההנחיות: "לא נקבל מציאות של שתי מדינות לעם אחד"

עודכן לאחרונה: 12.10.2020 / 14:45

יו"ר ישראל ביתנו מתח ביקורת על הפרת התקנות בחברה החרדית, והביע תמיכה בעסקים שפתחו בניגוד לתקנות. "לא יכול להיות שיש קבוצה אחת שלא סופרת את הממשלה, ואחרים צריכים לציית להוראות בלתי סבירות", מחה. לפיד: "אין סיכוי שהממשלה תטפל בבריאות ובכלכלה כמו שצריך"

בווידאו: ליברמן קורא שלא להקשיב להוראות הממשלה הנוגעות לקורונה/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הביע היום (שני) תמיכה בבעלי העסקים ששבו לפעילות בניגוד לתקנות הסגר. בפתח ישיבת סיעה אמר ליברמן כי הוא "רוצה לברך את העסקים הקטנים שבכל זאת פתחו את העסקים שלהם והתחילו לעבוד".

ליברמן מתח ביקורת על הפרת ההנחיות בחברה החרדית, והבהיר כי "לא נקבל מציאות של שתי מדינות לעם אחד". לדבריו, "לא יכול להיות שבמדינת ישראל יש קבוצה אחת שלא סופרת את הממשלה והכנסת ועושה חגיגות, פותחת תלמודי תורה וישיבות ומתנהלת כמדינה בתוך מדינה, ואנשים אחרים צריכים לציית להוראות בלתי סבירות".

"לא יכולים לקבל מציאות שמקוואות פתוחות והים סגור או ש-150 אלף ישראלים יוצאים לחו"ל ומממנים את יוון וקפריסין, אבל בתי מלון בישראל סגורים", הוסיף.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, 12 באוקטובר 2020. ישראל ביתנו, אתר רשמי
"קבוצה אחת שלא סופרת את הממשלה והכנסת". ליברמן, היום/אתר רשמי, ישראל ביתנו

ליברמן מוביל קו תקיף נגד החלטות הממשלה מאז פרוץ משבר הקורונה. בחודש שעבר, טרם הטלת הסגר הכללי, אמר כי הוא "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

"לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון. שום דבר לא מתקבל באופן מסודר, הכול בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות", הוסיף.

דבריו זכו אז לגינויים מרחבי הקשת הפוליטית. הנשיא ראובן ריבלין אמר כי "קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות בעקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר". שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף כי "ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית". יו"ר ימינה נפתלי בנט הצטרף אף הוא לגינויים, וציין כי ליברמן "קודח חור בסירה של כולנו רק כדי להעניש את מפקד הסירה".

לפיד: "הממשלה לא כשירה להוביל את המשבר"

יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד חיזק את דבריו של ליברמן. בפתח ישיבת סיעתו אמר לפיד כי "הממשלה הזו לא כשירה להוביל את המשבר, ראש הממשלה הזה נכשל".

יאיר לפיד במהלך ישיבת הסיעה בכנסת 12 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
"הממשלה הזו נכשלה". לפיד, היום/אתר רשמי, -

לפיד ציין כי יש עתיד מניחה היום הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי שנועדה להחליף את הממשלה בכנסת הנוכחית. לדבריו, "מי שלא יצביע בעד ההצעה הזו, הוא פחדן. אנשי כחול לבן יודעים שהממשלה הזו נכשלה. זו לא אמירה פוליטית, התחלואה מוכיחה את זה, האבטלה מוכיחה את זה, ההתפטרות של כל צמרת האוצר. לציבור אין טיפת אמון בממשלה. אין שום סיכוי שהממשלה הזו תטפל בבריאות ובכלכלה כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully