וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לחרדים: "אין ריקודים בשמחת תורה, תקדשו גם את החיים"

8.10.2020 / 19:33

בריאיון לרדיו קול ברמה המזוהה עם הציבור החרדי-ספרדי, ביקש ראש הממשלה מהציבור להתפלל בחוץ ולהימנע מריקודים במהלך חגיגות שמחת תורה, שיחולו בסוף השבוע הקרוב. הוא הבהיר כי "אין חילול השם גדול יותר, אם בגלל שמחת תורה נאבד חיים"

בווידאו: רה"מ בריאיון "קול ברמה" אומר שקודם יהיה תקציב ל-2020/באדיבות רדיו קול ברמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום (חמישי) מהציבור החרדי להתפלל בחוץ ולהימנע מריקודים במהלך חגיגות שמחת תורה, שיחולו בסוף השבוע הקרוב. בריאיון לרדיו קול ברמה המזוהה עם הציבור החרדי-ספרדי, אמר נתניהו כי הוא "מבקש מכל מי ששומע - תשמרו על עצמכם, אין ריקודים בשמחת תורה". הוא הסביר כי "אין חילול השם גדול יותר, אם בגלל שמחת תורה נאבד חיים".

נתניהו קרא לציבור החרדי לפעול בהתאם להוראות הקורונה במהלך החגיגות. "תתפללו בחוץ, תשמרו על ההנחיות, ובכך תקדשו גם את התורה וגם את החיים", אמר. "הציבור החרדי קרוב אליי, אני אוהב אותו מאוד. ראיתי את ההתגייסות של הציבור החרדי בגל הראשון ואת ההתגייסות של הרבנים להקפיד על ההנחיות", הבהיר ראש הממשלה.

הוא ציין כי "הציבור החרדי חי בצפיפות גדולה יותר וזה יותר קשה, אבל זה לא פותר את כולנו מלנסות יותר. אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה: ונשמרתם לנפשותיכם מאוד, תקפידו על הכללים". הריאיון של נתניהו מגיע ברקע התחלואה הגבוהה בקורונה בחברה החרדית, והחשש הכבד במערכת הבריאות מפני התקהלויות במהלך חגיגות שמחת תורה.

הלווית האדמו"ר מפיטסבורג, מרדכי לייפר, אשדוד, 5 באוקטובר 2020. ללא, פלאש 90
נתניהו קרא להישמע להנחיות. התקהלות חרדים בהלווית האדמו"ר מפיטסבורג, השבוע/פלאש 90, ללא

הסגר שהוטל בראש השנה ולמשך תקופת החגים עורר זעם מצד חרדים, בעקבות ההחלטה על סגירת בתי הכנסת. בכמה ערים חרדיות בתי כנסת נפתחו בניגוד להנחיות, והפרת התקנות הובילה לעימותים אלימים עם המשטרה ועשרות מעצרים.

לפי נתוני משרד החינוך שפורסמו הבוקר, שיעור התחלואה הגבוה ביותר - יותר מ-51% - הוא במגזר החרדי. 7,823 ממקרי ההדבקה נרשמו במערכת החינוך החרדית, שם לומדים כ-19% מכלל התלמידים בישראל.

נתניהו התייחס בריאיון גם לסוגיית "חיסון העדר", ואמר כי "אין דבר כזה. חיסון עדר זה מוות לעדר, זה מוות לאלפים רבים של אנשים". הוא הזהיר כי "ראינו מה קורה במדינות מתקדמות אחרות שהלכו בדרך הזאת".

הוא התייחס גם למחאה בציבור החרדי ועל הקריאות שלא להישמע להוראות של המדינה. "אף אחד לא רודף את המגזר החרדי ואני לא אתן לזה לקרות", הבהיר נתניהו. "אבל מצד שני גם אין הנחות. אם יש ריכוזים עם תחלואה, אז זה לא משנה אם זה חרדים, דתיים, חילונים, ערבים או יהודים, ימנים או שמאלנים. כולם חייבים לקיים את הכללים". הוא הוסיף כי "אנחנו לא רודפים אף ציבור, אנחנו רודפים את הנגיף ורודפים את המחלה".

לאחר הריאיון יצא נתניהו בסרטון ברשתות החברתיות בפנייה נוספת לציבור החרדי. "אני פונה הערב לאזרחי ישראל, ובמיוחד לציבור המתפללים: אנחנו ערב שמחת תורה, שמחת תורה הוא חג נפלא, אנחנו מסיימים לקרוא את החומש ומתחילים מבראשית". הוא הוסיף כי "אותה התורה אומרת לנו לקיים מצווה נוספת: 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'. בלי לעגל פינות, בלי להגיד 'לי זה לא יקרה'. תורתנו היא תורת חיים, ולכן אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לשמור על החיים שלנו ושל חיי יקירינו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת ברקע הסגר המתוכנן 13 בספטמבר 2020. חיים צח, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין דבר כזה 'חיסון עדר'". ראש הממשלה בהצהרה בעניין הקורונה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע"מ

נתניהו חזר על קריאתו לציבור החרדי, ואמר: "אל תלכו לבתי כנסת. תתפללו בחוץ ובריחוק. אל תרקדו. אל תדביקו ואל תידבקו. התפללתם בחוץ ושמרתם על ההנחיות? קידשתם גם התורה וגם את החיים".

אתמול הזהירו שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת מפני התקהלויות במהלך שמחת תורה. ראש המל"ל אף הנחה את ראשי הערים למנוע את החגיגות, לא לקיים הקפות ולמצוא תחליפים כמו משאיות שבהן יעבירו ספרי תורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully