וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בברוקלין: חרדים הפגינו נגד מגבלות הקורונה

חלק מחברי הקהילה מתנגדים להחלטת הרשויות בניו יורק להגביל את מספר המתקהלים לעשרה, באמצע חג הסוכות. שיעור החיוביים באזורים החרדיים גבוה פי כמה מזה של כל העיר, וראש העיר והמושל רוצים למנוע הדבקה שנייה. מפגינים כינו "נאצי" ו"היטלר" כתב חרדי המסקר את ההתפרצות

בווידאו: הפגנת אורתודוכסים בניו יורק נגד הגבלות קורונה/מערכת וואלה! NEWS

העיר ניו יורק תחל היום (חמישי) בסגירת בתי עסק ובתי ספר, חרף מחאות זועמות של חרדים בכמה שכונות שהפכו למוקדי התפרצות של נגיף הקורונה.

חלקים בקהילה החרדית זועמים על ראש העיר ביל דה בלאזיו, שהכריז לראשונה על התכנית ביום ראשון בעקבות זינוק בתחלואה בברוקלין ובקווינס. בחלק מהשכונות שיעור החיוביים בבדיקות הקורונה היה גבוה מ-3% במשך שבוע רצוף.

בניו יורק, שהייתה אחד ממוקדי המגיפה הראשונים בארצות הברית, חוששים מגל שני. ברחבי העיר, שיעור החיוביים, נכון לאתמול, היה 1.39%. בכמה אזורים חרדיים בשכונת בורו פארק בברוקלין יוטלו המגבלות הנוקשות ביותר, כולל איסור על התקהלות של יותר מעשרה אנשים. באזור זה, אחוז החיוביים השבוע היה 8%.

במהלך הלילה האחרון, ניסו מפגינים לתקוף את העיתונאי החרדי ג'ייקוב קורנבלוך, שזכה להגנה מצד שוטרים. המפגינים, ללא מסיכות ועם שלטי תמיכה בנשיא דונלד טראמפ, כינו אותו "היטלר" ו"נאצי" בשל דיווחיו על קצב ההדבקה הגבוה בקרב הקהילה.

ראש העיר אמר כי המפגינים לא מייצגים את רוב תושבי ניו יורק וקרא לאחדות ולמאבק ב"מכחישי קורונה".

מחאה של חרדים בשכונת בורו פארק, ברוקלין, ניו יורק, נגד הגבלות קורונה, 8 באוקטובר 2020. רויטרס
מחאה של חרדים בשכונת בורו פארק, ברוקלין, הלילה/רויטרס

בקהילה היהודית זועמים על מושל ניו יורק, אנדרו קומו, וארבעה מנציגיה במועצת העיר והמדינה פרסמו מכתב תקיף נגדו. הם האשימו את קומו הקתולי בסימון הקהילה לא התייעצות מספקת.

"גרוע יותר, הרטוריקה שלו בימים האחרונים הייתה לא אחראית ומזלזלת, במיוחד כלפי קהילה של ניצולי שואה וצאצאיהם, שלהם דבריו הזכירו מתקפות מילוליות מהעבר נגד הקהילות היהודיות", נכתב במכתב, שעליו חתמו שמחה פלדר, חבר בסנאט של ניו יורק; שמחה אייכנשטיין, חבר אסיפת מדינת ניו יורק; וחיים דויטש וקלמן ייגר, חברי מועצת העיר ניו יורק.

אתמול הגן קומו על המגבלות, שייאכפו גם במחוזות רוקלנד ואורנג' שנמצאים מחוץ לעיר ניו יורק ושגם בהם חיות קהילות חרדיות גדולות. "לקהילות שזועמות, זה משום שהן לא מילאו אחר החוקים המקוריים", אמר המושל הדמוקרטי, שהרבה להתעמת עם הנשיא טראמפ לאורך המגיפה. "ולכן ההדבקות מתפשטות".

לא רק בקהילה היהודית יצאו נגד המהלך. ראש הכנסייה הקתולית במחוז ברוקלין, ניקולס דימרציו, אמר ביום שלישי כי הוא מתנגד לתקנות החדשות, בטענה שהם נשמעו בצורה מוצלחת לאלו הקודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully