וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו יורק מודאגים: זינוק במספר הנדבקים בקורונה בשכונות החרדיות

בשירותי הבריאות אמרו כי שכונות בברוקלין ובקווינס אחראיות ליותר מ-23% ממקרי ההדבקה החדשים בעיר, שחוששת מגל שני של המגיפה. הרשויות הזהירו את התושבים החרדים כי אם יסרבו להישמע להנחיות - הן עשויות להטיל מגבלות על מוסדות החינוך

בווידאו: טראמפ דורש בנאום בעצרת הכללית להעניש את סין על הקורונה/צילום: רויטרס

שיעורי ההדבקה בקורונה עולים "באופן מעורר בהלה" בשכונות חרדיות בניו יורק - כך הזהירו אתמול (ראשון) רשויות הבריאות בעיר. הרשויות איימו כי אם התושבים יסרבו לשתף פעולה עם ההנחיות, הן עשויות להטיל מגבלות על מוסדות חינוך בקהילות החרדיות.

למרות שניו יורק התגאתה בכך שהצליחה לשמור על שיעור הדבקה נמוך מ-1% במשך יותר מחודש, השיעור בשש שכונות בברוקלין ובשתי שכונות בקווינס זינק לכ-6%. "האזורים האלה אחראים ליותר מ-23% ממקרי ההדבקה החדשים ברחבי העיר, למרות שמתגוררים בהם פחות מ-7% מהאוכלוסייה בעיר כולה", נכתב בהצהרה מטעם שירותי הבריאות בניו יורק.

עוד נמסר כי הנתונים מצביעים על עלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים בשני בתי חולים בברוקלין ובבית חולים בקווינס. העלייה בתחלואה מעלה חשש מפני גל שני בניו יורק, שם מתו 23,800 בני אדם בעת שהמגיפה הגיעה לשיאה באביב.

אמבולנסים מול בית חולים בברוקלין, ניו יורק, 25 בספטמבר 2020. רויטרס
שיעורי הדבקה גבוהים לעומת אזורים שונים בעיר. בית חולים בברוקלין/רויטרס

ביום שישי האחרון שירותי הבריאות ערכו מסיבת עיתונאים בשכונת בורו פארק בברוקלין, שנחשבת לאחד ממוקדי ההדבקה הגדולים ביותר. "זאת עלולה להיות הנקודה המסוכנת ביותר של התפרצות קוביד-19 שחווינו בחודשים האחרונים", אמר הנציב דייב צ'וקשי. הוא דחק בתושבים לעטות מסיכות ולכבד את כללי ריחוק החברתי.

עוד בוואלה!

זינוק ב-23 מדינות: מניין הנדבקים בקורונה בארה"ב עבר את ה-7 מיליון

לכתבה המלאה
נוסעים עוטים מסיכות ברכבת התחתית בניו יורק, 14 בספטמבר 2020. AP
נוסעים עוטים מסיכות ברכבת התחתית בניו יורק/AP

בעת מסיבת העיתונאים נקראו קריאות בוז לעבר צ'וקשי ועמיתיו משני משתתפים בקהל, בהם שדרן הרדיו החרדי השי טישלר, הידוע בהתנגדותו לעטיית מסיכות. זאת, לפי תיעוד ברשת NBC.

"יש אנשים שמסרבים להאמין לאמת. זהו וירוס קטלני ויש לנו דרכים פשוטות להימנע ממנו", אמר לרשת החדשות מיטשל כץ, ראש שירותי הבריאות הציבוריים בניו יורק.

בחזרה לבית הספר?

מערכת החינוך הציבורית בניו יורק צפויה להיפתח מחדש ב-1 באוקטובר, והרשויות הודיעו כי הן עשויות לערוך ביקורי פתע גם במוסדות פרטיים, בהם ישיבות ובתי ספר יהודיים. הרשויות הזהירו כי מוסדות חינוך שלא יעמדו בהנחיות מסתכנים בסגירה ובקנסות.

החזרה ללימודים בבתי הספר נדחתה פעמיים, בעוד הוריהם של יותר מ-1.1 מיליון תלמידי החינוך הציבורי מעדיפים להמשיך בלמידה מרחוק. מועצת המפקחים והמנהלים של בתי הספר (CSA) קראה לכך שניהול מערכת החינוך - שנמצאת תחת אחריותו של ראש העיר - תעבור לידי הגורמים החינוכיים במהלך המגיפה.

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו התחייב לאחרונה לגייס תגבור של 4,500 מורים שיסייעו בלמידה בבתי הספר ומרחוק. אך לפי המועצה, איגוד שמייצג 6,400 אנשי מקצוע ב-1,800 בתי ספר ציבוריים, דה-בלאזיו נכשל להעסיק מספיק עובדי הוראה.

בשלב זה עדיין לא ברור אם בתי הספר ייפתחו מחדש ב-1 באוקטובר כמתוכנן. דה בלאזיו ומחלקת החינוך בעיר לא הגיבו לטענות CSA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully