וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוזר נגד ההצעה להקמת ממשלה חלופית: "לפיד רוצה שוב להטריל את המדינה"

11.10.2020 / 10:20

חבר מפלגת דרך ארץ הביע את התנגדותו להצעה שמקדמת יש עתיד לאי-אמון קונסטרוקטיבי. האוזר תקף את לפיד: "לנו יש עקרונות, אנחנו לא משנים אותם". זוהר תקף את כחול לבן: "כבר לא שותפים קואליציוניים אלא סכנה למדינה". בכנסת אין היתכנות למהלך

בווידאו: הכנסת דנה בהגבלות: "מביאים החלטה שאין בה כל רציונל רגע לפני הסגר"/מערכת וואלה! NEWS

יש עתיד-תל"ם ומרצ יגישו מחר (שני) מחדש הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבי שתאפשר הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. שתי המפלגות קראו לכחול לבן לתמוך בממשלה חלופית בראשות יאיר לפיד, שבה בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן שומרים על תפקידיהם, ושאר התפקידים הבכירים מחולקים ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר ימינה נפתלי בנט, ח"כ איילת שקד ואנשי יש עתיד. בכנסת אין היתכנות למהלך כזה.

ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) הבהיר כי סיעתו לא תתמוך בהצעה. "שמעתי שיאיר לפיד רוצה שוב להטריל את המדינה ולנסות להקים ממשלה משותפת עם הרשימה המשותפת, אלה שקרא להם עד לאחרונה 'הזועביז'. אז זהו יאיר, שלא", אמר האוזר בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות. "יש לנו הרבה במשותף עם ערביי ישראל אבל אין לנו שום דבר במשותף עם בל"ד ושותפיהם. אז יאיר, לנו יש עקרונות, אנחנו לא משנים אותם ואני אגב בטוח שבבית לימדו אותך שגם לציונות ליברלית יש קווים אדומים, אז יאללה - תתקדם לתרגיל הבא".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר תקף הבוקר בחריפות את כחול לבן וכתב בטוויטר כי "סגרו עם לפיד על הקמת ממשלת מיעוט עם בל"ד והמשותפת, מסתבר שהם שוב חזרו לאופציית איימן עודה ואחמד טיבי". זוהר הוסיף כי "כחול לבן כבר לא שותפים קואליציוניים אלא סכנה למדינה. הם משתמשים באקדח ריק ומוכנים לסכן את כולנו רק כי הסקרים קובעים שהם נכשלו. במילה אחת: בושה. בשתי מילים: בושה וחרפה".

בכחול לבן הגיבו בביטול להצהרתו של יו"ר הקואליציה.‏ "מיקי, אפילו בליכוד לא לוקחים אותך ברצינות", נמסר מטעם המפלגה. "תמשיך לקשקש כי זה הדבר היחיד שאתה יודע לעשות וגם זה לא בהצלחה יתרה".

בהמשך, ח"כ זוהר טען כי תגובת המפלגה מעידה על כך שהיא נמצאת בלחץ בשל מצבה הפוליטי וחולשתה בסקרים. "התגובות של כחול לבן מראות שהם בלחץ משום שסופם הפוליטי מתקרב", אמר. "לא אתן יד לכך שנשמש כגלגל ההצלה שלהם".

במצב של הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי, האופוזיציה מגישה הצעה שבה עליה להראות כי באמתחתה ממשלה חלופית. ההצבעה, במקרה כזה, היא כפולה: אי-אמון בממשלה הקיימת והכרזה על ראש הממשלה החלופי.

למרות שההצעה לא צפויה לקבל את אישור הכנסת, לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בסוף זאת החלטה פשוטה. או שמביעים אמון בנתניהו הכושל או שלא מביעים בו אמון. כל השאר זה תירוצים של פוליטיקאים פחדנים. מחר המבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully