וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הליכוד בשפל מאז הבחירות עם 26 מנדטים בלבד, ימינה בשיא עם 23

עודכן לאחרונה: 6.10.2020 / 21:26

לפי סקר חדשות 12, בנט ממשיך להתחזק על חשבון נתניהו וכחול לבן נותרת עם מספר חד-ספרתי של מנדטים. 49% מהציבור מעדיף ללכת לבחירות בהקדם, ו-76% סבורים שיש לפטר את השרה גילה גמליאל. הליכוד: "איך זה נגמר בסוף כולם יודעים"

בווידאו: נפתלי בנט תוקף את הממשלה על הטיפול במשבר הקורונה/צילום: ערוץ כנסת

אילו היו מתקיימות היום בחירות, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 26 מנדטים בלבד - כך עולה מסקר מנדטים שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 12. מהסקר עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להיחלש, בעוד מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט ממשיכה במגמת ההתחזקות ועולה ל-23 מנדטים. מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ נשארת עם מספר חד-ספרתי ומקבלת תשעה מנדטים בלבד.

עוד עולה מהסקר כי יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד מתחזקת מעט ומקבלת 18 מנדטים. אחריה הרשימה המשותפת שנותרת יציבה עם 15 מנדטים, בדומה לסקר הקודם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
בשפל מאז הבחירות. נתניהו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

תוצאות סקר המנדטים:

  • הליכוד - 26
  • ימינה - 23
  • יש עתיד-תל"ם - 18
  • הרשימה המשותפת - 15
  • כחול לבן - 9
  • ש"ס - 9
  • ישראל ביתנו - 8
  • יהדות התורה - 7
  • מרצ - 5
  • לא עוברות את אחוז החסימה:
  • דרך ארץ, העבודה, גשר והבית היהודי

לפי סקר חדשות 12, מפלגת ש"ס עם תשעה מנדטים, יהדות התורה שבעה ומרצ חמישה. כמו כן, ארבע מפלגות שחברות היום בקואליציה ומייצגות שישה ח"כים - העבודה, הבית היהודי, גשר ודרך ארץ - לא עוברות את אחוז החסימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתחזק על חשבון מצביעי הליכוד. בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוש הימין-חרדים של הבחירות האחרונות מקבל 65 מנדטים, וגוש המרכז-שמאל עומד על 55 מנדטים בלבד. עם זאת, בנתונים כה צמודים בין נתניהו ובנט, החלוקה הקלאסית בין גוש הימין למרכז-שמאל לא בהכרח תחזיק מעמד עד אחרי הבחירות הבאות. מהמגמה בסקרים האחרונים נראה כי בנט ממשיך להתחזק בעיקר על חשבון נתניהו וקולות מצביעי ליכוד.

עוד עולה מהסקר כי מפלגה בראשות ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הייתה מקבלת שישה מנדטים. עם זאת, היא פוגעת במפלגות כחול לבן, יש עתיד-תל"ם, מרצ, וישראל ביתנו - ולא משנה את מפת הגושים.

גילה גמליאל. ראובן קסטרו
76% סבורים שעל נתניהו לפטר אותה. השרה גמליאל/ראובן קסטרו

בנוסף, לפי הסקר, 49% מהציבור מעדיף ללכת לבחירות בהקדם, בעוד שרק 30% מעדיפים שהממשלה הנוכחית תמשיך בכהונתה. 21% השיבו כי הם לא יודעים.

כמו כן, 76% מהמשיבים סבורים שעל נתניהו לפטר את השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, שהפרה את הנחיות הסגר.

הליכוד: "גם הפעם זה לא יצליח"

בתגובה לסקר צייצו בליכוד כי "איך זה נגמר בסוף כולם יודעים: אנחנו כבר רגילים לכך שתקשורת השמאל מנפחת את בנט כדי להוריד את ראש הממשלה נתניהו והליכוד". עוד נכתב כי "גם הפעם זה לא יצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully