וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנדטים: בנט ממשיך להתחזק, גוש הימין עם 66 מנדטים

ימינה עולה ל-21 מנדטים והליכוד עם 31 - כך עולה מסקר חדשות 13. יש עתיד נחלשת במעט, ולעומתה כחול לבן מתחזקת. על פי הסקר 65% אינם מרוצים מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה, ו-68% סבורים כי ראש הממשלה נכנע ללחץ החרדים בניהול המגיפה

בווידאו: נפתלי בנט תוקף את הממשלה על הטיפול במשבר הקורונה/צילום: ערוץ כנסת

מפלגת ימינה בראשות חבר הכנסת נפתלי בנט ממשיכה במגמת ההתחזקות ועומדת על 21 מנדטים - כך עולה היום (שני) מסקר מנדטים שפורסם בחדשות 13. הליכוד בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומדת על 31 מנדטים. זאת, למרות שעל פי תוצאות הסקר 65% אינם מרוצים מהתנהלותו של נתניהו במשבר הקורונה.

עוד עולה מהסקר של חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס, כי יש עתיד בראשות יאיר לפיד נחלשת במעט ויורדת ל-18 מנדטים, ברקע המאבקים הפנימיים עם ח"כ עופר שלח על קיום פריימריז פתוחים במפלגה. כחול לבן מתחזקת במעט ועולה ל-11 מנדטים לעומת תשעה בסקר הקודם, והרשימה המשותפת יורדת מ-15 בסקר הקודם ל-13 מנדטים בסקר הנוכחי.

ח"כ נפתלי בנט, במהלך נאומו במליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
ממשיך להתחזק. בנט/אתר רשמי, אורן בן חקון

תוצאות סקר המנדטים:

  • הליכוד - 31
  • ימינה - 21
  • יש עתיד - 18
  • הרשימה המשותפת - 13
  • כחול לבן - 11
  • ש"ס - 7
  • יהדות התורה - 7
  • ישראל ביתנו - 6
  • מרצ - 6
  • לא עוברות את אחוז החסימה:
  • העבודה
  • דרך ארץ
  • גשר
  • הבית היהודי

מפלגתו של אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו נחלשת לעומת הסקר הקודם ועומדת על שישה מנדטים לעומת שמונה בסקר הקודם של חדשות 13. ש"ס נחלשת עם שבעה מנדטים לעומת שמונה בסקר הקודם. יהדות התורה שומרת על כוחה עם שבעה מנדטים. מרצ בראשות ח"כ ניצן הורוביץ זוכה לשישה מנדטים - לעומת שבעה בסקר הקודם.

בדומה לסקרים קודמים העבודה, דרך ארץ גשר והבית היהודי - לא עוברות את אחוז החסימה.
התחזקותו של בנט בסקרים מחזקת את גוש הימין-חרדים שעומד על 66 מנדטים לעומת 58 לגוש המרכז-שמאל ושישה לישראל ביתנו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
65% לא מרוצים מתפקודו בניהול משבר הקורונה. נתניהו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

בסקר נדרשו המשתתפים להשיב גם על השאלה מי המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה. 32% השיבו כי המתאים ביותר הוא נתניהו, 18% בנט, 13% לפיד, 10% גנץ ו-27% לא ידעו לענות על השאלה.

בנוסף, נשאלו המשתתפים אם לדעתם נתניהו נכנע ללחץ החרדים בניהול משבר הקורונה. 68% אחוזים השיבו שראש הממשלה נכנע ללחץ מצד החרדים, 20% ענו כי הוא קיבל החלטות שקולות ו-12% השיבו כי הם לא יודעים. זאת, ברקע הטענות כי הופעל על נתניהו לחץ מצד הסיעות החרדיות, ובעקבות כך הוחלט לשנות את המגבלות על היישובים האדומים.

שאלה נוספת נגעה לרמת שביעות הרצון מתפקודו של נתניהו בניהול משבר הקורונה. 65% השיבו כי הם לא מרוצים מתפקודו, 21% ענו כי הם די מרוצים, 9% מרוצים מניהולו ו-5% לא ידעו להשיב.

פרויקטור הקורונה רוני גמזו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
45% סבורים שהוא אינו צריך להתפטר. גמזו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

בנוסף, המשתתפים נשאלו אם על ממונה הקורונה לעזוב את תפקידו. 45% השיבו כי לדעתם הוא לא צריך להתפטר, 34% חשבו כי עליו לעזוב את התפקיד ו-21% ענו כי הם לא יודעים. גמזו הבהיר הערב כי אין בכוונתו להתפטר.

בסקר נשאלו המשתתפים אם במקרה של הטלת סגר בחגים הם יצייתו להנחיות. 64% השיבו כי יפעלו לפי הוראות משרד הבריאות, 13% ענו כי יצייתו לחלק מההנחיות, 9% אמרו כי יישמעו להוראות למעט שמחות וארוחות חג, 9% נוספים השיבו כי לא יצייתו כלל, ו-5% ענו כי אינם יודעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully