וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאופוזיציה: "מנצלים את המגיפה לצרכים פוליטיים, זו אנרכיה"

ראש הממשלה מתח ביקורת על כמה מראשי הסיעות שקראו לאי-ציות להנחיות הממשלה ומשרד הבריאות למאבק בנגיף. לפיד לנתניהו: "נכשלת כישלון חרוץ, מצפה ממך לקחת אחריות ולהתפטר". ליברמן תקף: "כל ההחלטות שהתקבלו על ידך עד עתה מונעות משיקולים פוליטיים ולא עניינים"

בווידאו: נתניהו, גנץ, אדלשטיין וגמזו בביקור במפקדת הקורונה בפיקוד העורף/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) את ראשי האופוזיציה לאחר שכמה מהם קרו שלא להישמע להנחיות הממשלה במאבק בקורונה. בתום סיור במפקדת הקורונה בבסיס פיקוד העורף ברמלה אמר נתניהו כי "לצערי פוליטיקאים מנצלים את המגיפה לצרכים פוליטיים וקוראים לאי-ציות להוראות משרד הבריאות. זו אנרכיה, גלו אחריות".

נתניהו אף שלח מכתב לראשי האופוזיציה, בהם חברי הכנסת יאיר לפיד, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ואיימן עודה, בו האשים אותם בפגיעה במאבק בקורונה. "ראיתי בצער ודאגה התבטאויות חסרות אחריות מצדכם, שמחלישות, מפלגות ופוגעות באחדות הציבור במאבק בקורונה", כתב ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
מתקפה נגד האופוזיציה. נתניהו, היום/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

"התבטאויות מסוכנות וחסרות אחריות מצד נציגי ציבור עלולות להביא לאי-ציות להנחיות משרד הבריאות והמשטרה - וכתוצאה מכך לאובדן חיי אדם", הוסיף ראש הממשלה. "בשעה זו, בה אנו פועלים יומם וליל לנצח את המגיפה, אני מצפה מכם לחדול מהתבטאויות אלה, לגלות אחריות, ולהבהיר לציבור שיש לקיים את ההנחיות במלואן".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שהצטרף לביקור של נתניהו במפקדת הקורונה, הדגיש כי הוא קורא לציבור להישמע להנחיות. גנץ אמר כי "אנחנו מאפשרים הפגנות אבל חייבים להישמע להוראות. לא מרידה אישית ולא מרידה רשותית היא פתרון למה שקורה במדינה, אלא רק שיח ושיתוף פעולה".

עוד בוואלה!

נתניהו: "הצעדים שלנו נועדו למנוע סגר בראש השנה"; גמזו: "לא מתכוון להתפטר"

לכתבה המלאה
מכתבו ששלח ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי מפלגות האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר ישראל ביתנו איבגדור ליברמן ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, בנושא נגיף הקורונה. 07 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
המכתב ששיגר נתניהו לראשי האופוזיציה/אתר רשמי, אתר רשמי

יו"ר האופוזיציה לפיד השיב למכתבו של נתניהו ותקף את התנהלותו במשבר. "במסגרת מאבק זה נכשלת כישלון חרוץ בטיפול במשבר בהיבט הבריאותי והכלכלי", כתב. "גרמת לישראל להיות מקום ראשון בעולם בתחלואה, הובלת לקריסת המשק, וגרמת לשבר חסר תקדים באמון הציבור במוסדות המדינה ובהנהגתה".

"ההתבטאויות המסוכנות, היהירות וחסרות האחריות שלך ושל סביבתך הקרובה והכשל העמוק בתהליך קבלת ההחלטות הביאו לכך שיש בישראל למעלה מאלף מתים מנגיף הקורונה, כמעט מיליון מובטלים, מעל 70 אלף עסקים יסגרו עד סוף השנה ומדינת ישראל נמצאת בגירעון התקציבי הגדול בתולדותיה", הוסיף לפיד. "בשעה זו, בה ניצבת ישראל מול המשבר הבריאותי והכלכלי החמור בתולדותיה אני מצפה ממך לקחת אחריות, להודות בכישלונך ולהתפטר. רק כך נוכל לשמור על הבריאות, על החיים, על הכלכלה ועל מדינת ישראל".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד במהלך מליאת הכנסת 26 באוגוסט 2020. דוברות הכנסת- יהונתן סמייה, אתר רשמי
"גרמת לשבר חסר תקדים באמון הציבור במוסדות המדינה ובהנהגתה". לפיד/אתר רשמי, דוברות הכנסת- יהונתן סמייה

גם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן השיב למכתבו של ראש הממשלה. "קיבלתי את מכתבך בתדהמה רבה. טענותיך חסרות שחר ורחוקות שנות אור מהמציאות", טען. "כל ההחלטות שהתקבלו על ידך עד עתה מנועות משיקולים פוליטיים ולא עניינים. מעולם לא טרחת לכנס את ראשי מפלגות האופוזיציה על למנת להסביר את מדיניות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה ובמשבר הכלכלי, כי אין לך מדיניות, ולכן לא ניתן לתמוך במשהו שלא קיים".

עוד הוסיף ליברמן כי "במקום להחזיק את אזרחי מדינת ישראל כבני ערובה ולהוביל את המדינה לסגר כללי בחגי תשרי בגלל שאתה מ-פ-ח-ד מדרעי ומליצמן, תורה על העברת הטיפול במשבר הקורונה לצה"ל ולפיקוד העורף ותעביר תקציב לאלתר. את תמיכת ישראל ביתנו במהלכים אלו יש לך".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך הצהרתו בישיבת סיעת המפלגה 7 בספטמבר 2020. מיכאל לוריה, אתר רשמי
"אין לך מדיניות, ולכן לא ניתן לתמוך במשהו שלא קיים". ליברמן, היום/אתר רשמי, מיכאל לוריה

המתקפה של נתניהו נגד ראשי האופוזיציה הגיעה בעקבות דבריו של ליברמן בישיבת סיעתו היום. יו"ר ישראל ביתנו אמר כי הוא "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה". לדבריו, החלטות קריטיות כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות "מתקבלות ברגע האחרון, כתוצאה מלחצים ומקומבינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully