וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עיכובים בהיערכות: העוצר הלילי בעשרות יישובים אדומים יידחה למחר

עודכן לאחרונה: 7.9.2020 / 18:29

משרד הבריאות הודיע כי המגבלות לבלימת התפשטות הקורונה בכ-40 ערים עם התחלואה הגבוהה ביותר, בהן עוצר בין השעות 05:00-19:00, לא יחלו היום. זאת, בשל התארכות תהליכי ההתייעצות עם ראשי הרשויות האדומות ובדיקת הנתונים. רשימת היישובים הסופית צפויה להתפרסם הלילה

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

כניסתה לתוקף של ההחלטה על הטלת העוצר הלילי בעשרות יישובים אדומים נדחתה למחר - כך הודיע היום (שני) משרד הבריאות. זאת, בשל התארכותם של תהליכי ההתייעצות עם ראשי הרשויות האדומות ובדיקת נתוני התחלואה בערים השונות. רשימת היישובים הסופית צפויה להתפרסם הלילה, לאחר אישור וועדת השרים לענייני אזור מוגבל. ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור בשעה 18:00 הצהרה בנושא הקורונה.

על פי גורם בכיר המעורה בפרטים, יישום התקנות נדחה בשל עיכובים בהשלמת ההיערכות. לדבריו, רשימת 40 היישובים בעלי התחלואה הגבוהה ביותר כללה כ-15-10 רשויות שדרשו תהליכי היוועצות חדשים, ומשום שמדובר בתהליכים מורכבים הדורשים זמן, העוצר הלילי יחול ממחר.

אתמול אישרה ועדת השרים לענייני אזור מוגבל הטלת עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך בכ-40 יישובים אדומים. העוצר להתחיל כבר הערב, מהשעה 19:00 ועד 05:00 למחרת. על פי ההחלטה, כל פעילות מסחרית אמורה להיות מושבתת בשעות אלו, למעט עסקים חיוניים.

החלת הסגר בלוד בעקבות עלייה בתחלואה 2 ביולי 2020. ראובן קסטרו
העוצר הלילי נדחה למחר. סגר בלוד, יולי/ראובן קסטרו

כמו כן, במהלך העוצר הלילי, לתושבים יהיה מותר להתרחק עד 500 מטרים מהבתים, למעט לצורך הצטיידות במזון וצרכים רפואיים. זאת, בנוסף למגבלת ההתקהלות לפיה תיאסר התכנסות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח, ויותר מעשרה בחללים סגורים.

ברשימת היישובים עליה יצביעו השרים נמצאות כ-40 רשויות, בהן לא מעט מהמגזר החרדי והערבי. לרשימה צפויות להיכנס גם אשקלון, אילת, שדרות וכוכב יאיר. עם זאת, עדיין לא ידוע אילו יישובים יישארו מחוץ לרשימה, כשבחלקם צפויות להיסגר רק שכונות בודדות.

עוד בוואלה!

ליברמן: "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

לכתבה המלאה

הטלת העוצר הלילי וסגירת מערכת החינוך ביישובים האדומים הם חלק ממתווה מרוכך שעלה להצבעה בוועדה, בהובלת נתניהו. זאת, בעקבות הלחץ שהפעילו הסיעות החרדיות, שבלמו את הצעתו של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, שכללה הטלת סגר מלא על כתשעה היישובים אדומים.

בין ההגבלות על הערים האדומות, החליטה ועדת השרים גם לסגור את מערכת החינוך ביישובים אלה, למעט החינוך המיוחד. לצד זאת, הבוקר אישר קבינט הקורונה את הצעת שר הבריאות יולי אדלשטיין לאפשר קיום בחינות בגרות בערים אדומות החל מהיום.

ועדת הקורונה: "אין צורך בסגר"

ועדת הקורונה בכנסת דנה הבוקר בצורך בהטלת סגר כללי, לנוכח הזינוק המשמעותי במספר החולים. הדיון בנושא בא בצל החשש מקריסת מחלקות האשפוז במערכת הבריאות, אל מול הנזק שעלול להיגרם למשק. "אנו רוצים להבין האם מדינת ישראל באמת חייבת סגר כשלכולם ברורות ההשלכות", אמרה יו"ר הוועדה יפעת שאשא-ביטון בפתח הדיון בוועדה.

"תקופה די ארוכה מרחף מעלינו הסגר הכללי בטענה שאנחנו נמצאים במציאות אפדימיולוגית שדורשת את זה", אמרה שאשא-ביטון. "ככל שצללנו כאן לנתונים ראינו שהם לא דרמטיים. גם העלייה שאנחנו רואים היא מאוד קטנה ביחס למאומתים. בשבוע האחרון נוצרה אווירה שאנחנו לקראת קטסטרופה. חשוב להסביר שהעלייה במאומתים עולה בעקבות כמות הבדיקות שעולה".

החלת הסגר על בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"לכולם ברורות ההשלכות". סגר בביתר עילית, יולי/ראובן קסטרו

פרופ' אודי קמרון, מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב, וחוקר מערכות הגנה של חיידקים מפני נגיפים, חזר על הערכות היתר של מתים וחולים במגיפה עם תחילתה - שלא התממשו. הוא תיאר את ההתנהלות בשבדיה, שכיום מוגדרת "ירוקה", וטען שבשל כך אין צורך בהטלת סגר בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully