וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרפאת הקורונה בחיפה מוזנחת ולא נגישה: "מסכנים את הנבדקים"

7.9.2020 / 15:06

תושבי חיפה נדהמו לגלות כי מרפאת מאוחדת בשכונת הדר הכרמל, בה קיימת עמדת לבדיקות קורונה, אינה נגישה לבעלי מוגבלויות, ללא חנייה ומלוכלכת. "הזלזול - רק משום שמדובר בשכונה חרדית", אמרו תושבים. מאוחדת: "העמדה הוקמה באופן זמני"

בווידאו: רופאים המתנגדים לסגר מדברים בוועדת הקורונה/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

אשפה, צואת בעלי חיים, וגרם מדרגות ארוך למדי - זהו המראה עמו מתמודדים תושבים בחיפה הנדרשים לבדיקות קורונה במרפאת קופת החולים מאוחדת בשכונת הדר כרמל. העמדה, הממוקמת ברחוב מיכאל בעיר, סובלת מבעיות תברואה קשות, מהיעדר אמצעי נגישות עבור בעלי מוגבלויות המרותקים לכיסאות גלגלים וללא מקומות חנייה לרכבי הנבדקים.

"ממקוממת אותי ההחלטה של קופת החולים למקם כך את המרפאה", אמרה מירי, אם לנערה בת 17 שנשלחה לבדיקות וממתינה לתוצאות. בשיחה עם וואלה! NEWS, היא סיפרה כי היה עליה לעלות 20 מדרגות רעועות, מה שמקשה על הנגישות לאנשים המרותקים לכיסאות גלגלים או נעזרים בקביים. "כשקבעו לי את התור לשם אפילו לא שאלו אותי אם יש לנו בעיות בנגישות או הבהירו לי שהמקום אינו נגיש. מה יעשה אדם שיש לו בעיות? או אדם מבוגר שקשה לו לעלות במדרגות בבואו לשם?".

מרפאת מאוחדת בחיפה. -, אתר רשמי
"צואה ופסולת בכניסה". מרפאת מאוחדת בשכונת הדר הכרמל בחיפה/אתר רשמי, -

עוד אמרה כי מקומות החנייה במרפאה זו, הנחשבת בעיניי הקופה לנותנת שירות ייחודי בתקופת הקורונה, רחוקים מאוד מהכניסה שלה."צריך להבין שמי שמגיע לעשות את הבדיקה הזו יכול להגיע רק ברכב פרטי שכן עם קבלת ההפניה לבדיקת קורונה אתה נכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה", הסבירה. "אי אפשר להגיע באוטובוס או במונית. לכן, מתבקש שמרפאה לבדיקת קורונה תהיה בסביבה שיש בה אפשרות סבירה לחניה, אפילו בתשלום".

מרפאת מאוחדת בחיפה. -, אתר רשמי
"ביזוי מבוטחי הקופה", הכניסה למרפאת מאוחדת בחיפה/אתר רשמי, -

חיסרון נוסף במרפאת הקורונה של מאוחדת בחיפה היא האשפה והלכלוך בכניסתה. "הכניסה למרפאה מזוהמת בצואת יונים ואשפה", הוסיפה מירי. "נאלצנו ממש לפסוע בתוך אשפה שפזורה על המדרכה והמדרגות". לטענת מירי, מצב הניקיון במרפאה לא משתפר עם הכניסה אליה. "הרצפה הייתה מלאה בכתמים שחורים, על הרצפה היו זרוקות כפפות שהדוגמים השתמשו בהן קודם לכן. אמנם היינו האחרונות שנבדקו באותו יום, זה לא הגיוני שבמקום שבו מתבצעות בדיקות רפואיות ושאמור להיות סטרילי, יהיה כל כך מלוכלך".

"אי אפשר שלא להביע שאת נפש מכך שאין סיכוי שסניף כזה של אותה קופה לא היה נראה כך באחת מהשכונות במרומי הכרמל", סיכמה מירי. "אי אפשר שלא לקשר בין העובדה שהקופה מרשה לעצמה לזלזל כך ברמת הנגישות, התברואה, הניקיון והשירות, רק משום שמדובר בשכונה חרדית עם אוכלוסייה במעמד סוציו-אקונומי נמוך. לא יעלה על הדעת שמרפאה שבה מבוצעות בדיקות קורונה בשנת 2020 תבזה ותסכן כך את מבוטחי הקופה".

מרפאת מאוחדת בחיפה. -, אתר רשמי
"זלזול בכל הקשור לנגישות". מרפאת מאוחדת בחיפה/אתר רשמי, -

בקופת חולים מאוחדת לא הכחישו את בעיית הלכלוך במרפאה. "ראשית אנו מבקשים להודות לוואלה! NEWS וללקוחות על הפניית תשומת לבנו לתקלת הניקיון". לדבריהם, עמדת הבדיקות במרפאה ברחוב מיכאל הינה זמנית ונפתחה "כמהלך חירום כמענה דחוף לתחלואה גבוהה באזור". לטענתם, הם מפעילים צוותי דיגום ביתי הפועל 24/7 עבור כל מי שמתקשה להגיע למרפאה בשל בעיות הנגישות בה.

"כבר בתחילת המגפה, פיתחה מאוחדת בשיתוף צה"ל נקודת דיגום מונגשת המאפשרת בדיקה מהירה גם לאנשים הרתוקים לכיסא גלגלים, אך כאמור, צוות הדיגום הביתי בחיפה נתן מענה לכל הפונים ולפיכך אף לא נדרשנו להציב את העמדה הנגישה בסמוך. למען הסר ספק, מדובר כאמור בנקודת דיגום בלבד. המרכז להתפתחות הילד של מאוחדת בחיפה מעניק את מכלול השירותים במעונו החדש, ברחוב חרמון".

קופת חולים מאוחדת. מגד גוזני
לא מכחישים את הלכלוך. קופת חולים מאוחדת/מגד גוזני

בנוסף, אמרו במאוחדת קיימות עמדות נוספות מטעמה לבדיקת קורונה בעיר, מלבד המרפאה ברחוב מיכאל. "בסמטת עתלית 6 יש מרפאת דיגום שפועלת כל בוקר במשך שלוש שעות, כולל ביום שישי. בנוסף, החל מהשבוע, מאוחדת בשיתוף מד"א מפעילה נקודת דיגום נוספת ברחוב יצחק שדה 10, שתפעל כל יום בשעות הערב וגם בשבתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully