וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

עודכן לאחרונה: 7.9.2020 / 18:19

יו"ר ישראל ביתנו מתח ביקורת חריפה על התנהלות השרים במאבק בהתפשטות הקורנה, וטען כי "הממשלה נכשלה כישלון חרוץ". ריבלין גינה את דבריו: "מנהיגים - אנא היזהרו בדבריכם". אדלשטיין תקף: "מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות". גנץ: "מציע לו לשמור על הציבור ולא על עצמו"

בווידאו: ליברמן קורא שלא להקשיב להוראות הממשלה הנוגעות לקורונה/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי הוא "מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה". בישיבת סיעתו תקף ליברמן את התנהלות הממשלה בנושא המאבק בקורונה, ואת האפשרות להטלת סגר כללי.

"לא יכול להיות שהחלטות קריטיות, כמו דחיית תקציב, פתיחת שנת הלימודים, או מגבלות בערים אדומות מתקבלות ברגע האחרון", מחה ליברמן. "שום דבר לא מתקבל באופן מסודר, הכול בשלופים וכתוצאה מלחצים ומקומבינות".

החל מהערב צפויות להיכנס לתוקפן ההנחיות שאישרה אתמול ועדת השרים לענייני אזור מוגבל, בהן עוצר לילי וסגירת מערכת החינוך בכ-40 יישובים "אדומים" שאמורים להתפרסם בתוך זמן קצר. העוצר יחול בין השעות 05:00-19:00, וכל פעילות מסחרית תושבת בשעות אלו, למעט עסקים חיוניים. מתווה מרוכך זה עלה להצבעה במקום הצעתו של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו להטיל סגר מלא על תשע ערים אדומות, שנבלמה על ידי הסיעות החרדיות.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך הצהרתו בישיבת סיעת המפלגה 7 בספטמבר 2020. מיכאל לוריה, אתר רשמי
"נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה". ליברמן/אתר רשמי, מיכאל לוריה

לדברי ליברמן, "לא יכול להיות שאזרחי מדינת ישראל יהפכו לבני ערובה של דרעי, ליצמן וגפני. החלטות קבינט הקורונה לא מתקבלות על סמך נתונים מדעיים, לא בשקיפות ולא באופן הגיוני. למעשה, נתניהו הקריב את בריאות הציבור על מזבח שמירת הקואליציה ולכן כל ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל".

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי "הממשלה נכשלה כישלון חרוץ", וקרא לשלטון המקומי לקחת אחריות על הטיפול במגיפה. "בסופו של דבר מי שנמצא בחזית, מי שניצב מול הציבור יום יום אלו ראשי הערים. הממשלה איבדה את אמון הציבור והיא לא ראויה לו, ולכן הדרך לטפל בבעיה כרגע זה באמצעות השלטון המקומי. יש לבטל את קבינט הקורונה, וברמה הממשלתית לרכז את כל הנושא בידי צה"ל ופיקוד העורף", אמר.

עוד בוואלה!

מתי העוצר יחל ומה יישאר פתוח: מדריך להגבלות בערים האדומות

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת יריב לוין בדיון במליאה, 20 במאי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"ההיפך מדוגמה האישית". לוין/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הנשיא ריבלין גינה את קריאתו של ליברמן למרד. "‏ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות בעקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, היזהרו בדבריכם", צייץ בטוויטר.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי "הצטערתי מאוד לשמוע את הדברים שאמר יו"ר ישראל ביתנו", אמר לוין. "כמנהיגי ציבור חלה עלינו חובה לנהל את הוויכוח הדמוקרטי בינינו באופן ראוי תוך שימוש בכל הכלים הפרלמנטריים, אך קריאה לאזרחים לעשות איש הישר בעיניו, באופן שייצור אנרכיה ויסכן את הבריאות של כלל אזרחי המדינה - היא חסרת אחריות. זהו ההיפך מהדוגמה האישית ומהמנהיגות הנדרשים מכולנו כדי להתגבר ביחד על המשבר".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הצטרף לדברים ותקף את יו"ר ישראל ביתנו. לדברי אדלשטיין, "ליברמן משחק באש. אנחנו צריכים אנשים מתחת לאלונקה, לא כאלה שיפריעו לנושאים אותה. ליברמן מתנהל בהפקרות ובחוסר אחריות תוך ניצול מצב שברירי מבחינה בריאותית וכלכלית. בושה".

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"ליברמן משחק באש". אדלשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

שר הפנים אריה דרעי התייחס אף הוא להתבטאות של ליברמן בישיבת סיעת ש"ס. "שלא יהיו אי הבנות, אני שומע כל מיני קולות אבל אני רוצה שיהיה ברור - אנחנו מחויבים לשמוע להוראות ולהנחיות עד הפסיק הקטן", אמר. "זה שאני מצביע נגד, זה לא פוטר אותנו מהאחריות, זה לא אומר שאנחנו נגד הצעדים".

דרעי הוסיף כי יש לשמור על כל ההנחיות של משרד הבריאות. "זה עניין של פיקוח נפש", הדגיש. "חלילה וחס שתהיה פה אנרכיה וכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. זה עניין של הצלת חיים".

בווידאו: גנץ מתייחס לסגר הצפוי בערים אדומות/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ גינה את דבריו של ליברמן בישיבת הסיעה. "אני שומע פוליטיקאים שקוראים לא להישמע להנחיות, מציע להם לשמור על הציבור ולא על עצמם", תקף יו"ר כחול לבן. "הקורונה לא פה כדי להעביר מנדטים מפה לשם, זה הזמן להתייחס אליה כאל אתגר משותף ולא ככלי לניגוח פוליטי".

לדבריו, "בריאות הציבור חייבת להישאר הדבר היחיד שדרכו מקבלים החלטות. לא צריך לחשוש לקבל החלטות ולא צריך להסס לערוך בהן התאמות, אם זה מה שמחייבת המציאות בשטח". גנץ הוסיף כי "הקורונה אינה פוליטית. הקורונה היא מגיפה, סוג של אויב, בקורונה נלחמים יחד עד שמכריעים אותו ומתגברים עליו".

ביקורת הושמעה גם מכיוון האופוזיציה. יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט אמר כי בדבריו רוצה ליברמן לקדוח חור ולהטביע את הסירה של כולם ואמירותיו מובילות לאנרכיה. "קודח חור בסירה של כולנו רק כדי להעניש את מפקד הסירה". עם זאת בנט לא חסך בביקורת על הממשלה: "אנחנו אמנם בסירה ששטה לשום מקום, אבל הקריאה הזו לאנרכיה - דומה לאחד בסירה שקודח חור בסירה כדי להעניש את מפקד הסירה אבל הוא יטביע את כולנו. לא לאנרכיה, כן למנהיגות למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully