וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על דרישת שלח: "לא נאפשר קיום פריימריז פתוחים"

עודכן לאחרונה: 7.9.2020 / 17:26

בפתח ישיבת הסיעה הכריז יו"ר יש עתיד כי בכוונת המפלגה לקיים ועידה ב-2021, במהלכה תיקבע שיטה לבחירות פנימיות לתפקיד העומד בראשה. למרות קריאתו של ח"כ שלח לקיים פריימריז פתוחים עוד בדצמבר השנה, לפיד שלל זאת: "זה לא ב-DNA שלנו". שלח: "אנשים חזקים לא מפחדים"

בווידאו: לפיד מגיב לדרישת שלח לקיים פריימריז על ראשות המפלגה/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הכריז היום (שני) כי מפלגתו תפעל לקיום ועידה במהלך 2021, בה תיקבע שיטה לקיום בחירות פנימיות לראשות המפלגה. לפיד שלל כי יתקיימו פריימריז פתוחים, זאת למרות דרישתו של ח"כ עפר שלח לקיימם כבר בדצמבר השנה.

"ההצעה של עפר לא באה בחלל ריק", אמר לפיד. "אנחנו התחלנו כבר לפני כמה חודשים בתהליך של בחינת כל האפשרויות לדמוקרטיזציה של המפלגה. זה השלב הבא, הטבעי, של מפלגה גדולה. של אלטרנטיבה שלטונית. את התהליך מרכזים חברי הכנסת אורנה ברביבאי ויואב סגלוביץ'. הם עובדים עם ראשי המטות שלנו. המטרה היא להגיע במהלך 2021, לוועידת המפלגה הראשונה".

"בוועידה הזו אנחנו נמצא את הדרך הטובה ביותר לקיים בחירות פנימיות לתפקיד יושב ראש המפלגה", המשיך לפיד. "כל חבר מפלגה שירצה להתמודד מולי, מוזמן. כמובן כולל עפר, שהוא מועמד ראוי. אני מניח שהוא לא יהיה היחיד".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, כנסת, 27 יולי 2020. יאיר לפיד, אתר רשמי
ועידת מפלגה ב-2021. לפיד/אתר רשמי, יאיר לפיד

לפיד הדגיש כי "במסגרת התהליך שהתחלנו בו בתוך המפלגה בחנו כבר כמה שיטות לקיום בחירות פנימיות, ואחת האפשרויות שנפסלו, היא פריימריז פתוחים. פריימריז פתוחים זה קבלני קולות ומפקדי ארגזים, כל מה שאין ולא יהיה ב-DNA שלנו. כל מה שהרס מפלגות אחרות. ההצעה לא התקבלה".

לדברי יו"ר יש עתיד, "תהיה התמודדות, אני מברך עליה, הגיע זמנה, אבל אנחנו נעשה הכול בלי לחץ. אף אחד לא מציב לי אולטימטומים, אני לא אתן לתופעות שהרסו מפלגות כמו העבודה וקדימה להרוס גם את יש עתיד".

ח"כ עפר שלח בדיון בועדה לביקורת המדינה, 03 באוגוסט 202. עדינה ולמן דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מועמד ראוי". שלח/אתר רשמי, עדינה ולמן דוברות הכנסת

בתגובה לדבריו של לפיד כתב שלח בחשבון הפייסבוק שלו כי "מאז יום רביעי שעבר לא הגיב יאיר לפיד על דרישתי לקיים בקרוב בחירות לראשות יש עתיד - פתוחות לכל מועמד ומצביע, כיאה לתהליך שבו בוחרים את האיש שיפיל את בנימין נתניהו. במקום לאחוז באתגר, לטובת האלטרנטיבה השלטונית וגם לטובתו שלו, לפיד מתחמק".

"'אף אחד לא מציב לי אולטימטומים', הוא אומר. לא הצבתי אולטימטום. שמתי על השולחן, ללא איום, את הדבר היחיד שיכול בעיני להצעיד את יש עתיד אל מחוז חפצה ואל מה שהציבור הישראלי צריך", הוסיף שלח. "אנחנו צריכים קהלים חדשים ורעיונות חדשים. אנחנו צריכים לשים את האמת שלנו על השולחן, ולתת פתרונות לציבור הישראלי. רק כך הוא יאמין בנו בעת המשבר הזו, ויהיה מוכן לשים בידינו את גורלו. אנשים חזקים לא מפחדים מאתגר כזה".

מתווה שלח: בחירות פתוחות, כל אחד יוכל לבחור

שלח הודיע בשבוע שעבר כי הוא דורש לקיים פריימריז על ראשות יש עתיד, והצהיר כי הוא מתכוון להתמודד ולנצח בהן את לפיד, יו"ר המפלגה מאז הקמתה. לפי תקנון יש עתיד, שהוקמה ב-2012, לפיד שוריין תחילה כיו"ר המפלגה עד סוף הכנסת ה-20 ללא בחירות, אך מאז הוא האריך את תחולת סעיף זה פעמיים עד סוף הכנסת ה-25. לפי המתווה של שלח, הבחירות יהיו פתוחות לכל מועמד, וכל אדם יוכל לבחור, ובלבד שלא היו חברים במפלגה אחרת בחצי השנה שקדמו לבחירות.

לפיד הודיע בתגובה כי הוא מוכן לבחון את האפשרות לקיים פריימריז, הליך שנבחן במפלגה בחודשים האחרונים, אך הוא מתכוון להליך פנימי בתוך המוסדות והפעילים הקיימים של המפלגה והוא לא צפוי לתמוך במודל של פתיחת המפלגה למועמדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully