וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שלח: דורש להתמודד על ראשות יש עתיד מול לפיד

עודכן לאחרונה: 2.9.2020 / 14:05

חבר הכנסת, שנחשב למקורבו של יו"ר המפלגה, קרא לקיים פריימריז פתוחים והודיע כי יתמודד על המקום הראשון ברשימה. זאת על אף שכהונתו של לפיד הוארכה עד סוף הכנסת ה-25. שלח: "צורך דחוף בחידוש פניה של יש עתיד, בלי זה לא ננצח". לפיד: "נבחן את זה"

בווידאו: הצהרות לפיד וליברמן בפתח ישיבות הסיעה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

ח"כ עפר שלח הודיע היום (רביעי) כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות יש עתיד מול יו"ר המפלגה יאיר לפיד. ‏שלח דורש לקיים פריימריז במפלגה עוד לפני הבחירות הבאות. "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד", כתב.

"זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", אמר שלח.

לפיד נשאל בריאיון באתר פאנט על הדרישה של שלח לקיים פריימריז המפלגה ואמר כי "אנחנו חברים 30 שנה ונבחן את זה. יש חוקה במפלגת יש עתיד, אני אומר שוב, אני אבדוק את זה. עפר דיבר איתי על זה וזה בסדר גמור. אני בעד שלפוליטיקאים יהיו שאיפות, החברות יותר חשובה מהפוליטיקה".

מיש עתיד נמסר בתגובה לדרישה כי "עפר שלח ויאיר לפיד דיברו כמובן לפני הודעת שלח על רצונו בפריימריז ביש עתיד, כפי שהם מדברים על כל דבר כבר 30 שנה. אנחנו בוחנים את הנושא למול מוסדות המפלגה, הסיעה והשטח שלה".

עפר שלח במליאת הכנסת. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"בלי פריימריז, לא נוכל לנצח". שלח/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לפיד משמש יו"ר יש עתיד מאז הקמת המפלגה ב-2012. לפי תקנון יש עתיד, לפיד שוריין תחילה כיו"ר המפלגה לשתי קדנציות. ב-2016 חוקת המפלגה האריכה לו את כהונתו עד הבחירות לכנסת ה-22, ובנובמבר שעבר הוארכה כהונתו בשלוש קדנציות נוספות - עד סוף הכנסת ה-25.

"כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו", כתב היום שלח.

"בליל הבחירות האחרונות, עוד לפני פירוק כחול לבן, אמרתי שכדי להציב אלטרנטיבה לימי ביבי החשוכים. לא מספיק להגיד 'אנחנו נקיי כפיים' ולעמעם כל מסר אחר. צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל. זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", הוסיף.

יאיר לפיד במהלך נאומו במליאת הכנסת 17 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
כהונתו הוארכה עד הכנסת ה-25. לפיד/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שלח נחשב למקורב מאוד ללפיד ומלווה אותו עוד מימי הקמת המפלגה. הוא נתפס גם כמוח הפוליטי שמאחורי רבים מהמהלכים של יש עתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully