וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה: "חקיקת פסקת ההתגברות - תנאי להמשך קיום הממשלה"

ח"כ זוהר אמר ברקע פסיקת בג"ץ על פינוי הבתים במצפה כרמים כי "בזמן שהשופטים ממשיכים למתוח את החבל, השמאל אומר שהימין ונתניהו רוצים להרוס את מערכת המשפט". לדבריו, "הגיע הזמן לשלם את המחיר כדי לשנות את המצב"

בווידאו: עימותים במהלך פינוי 7 מאחזים בגזרת בנימין/צילום: משפחות מעלה שי, עריכה: ניר חן

יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, אמר היום (שישי) כי "‏חקיקת פסקת ההתגברות צריכה להיות תנאי להמשך קיום הממשלה". בדברים שצייץ בטוויטר אמר כי "בזמן ששופטי בג"ץ ממשיכים למתוח את החבל, השמאל אומר שהימין ונתניהו רוצים להרוס את מערכת המשפט. ברור שהתקשורת מאמצת את השקר הזה ושהאופוזיציה רוכבת עליו בדרך לגיוס מנדטים מהמרכז, אך הגיע הזמן לשלם את המחיר כדי לשנות את המצב".

הדברים של זוהר נאמרים ברקע פסיקת בג"ץ מאתמול על פינוי הבתים במצפה כרמים, אך מדובר גם בנושא במחלוקת במסגרת המשבר בקואליציה. בליכוד דורשים מכחול לבן פסקת התגברות עוד מימי המשא ומתן הקואליציוני, והנושא עלה גם במהלך המגעים לפתרון המשבר בשבועות האחרונים.

בליכוד דרשו מכחול לבן הגנה מוחלטת מפני פסילה אפשרית בבג"ץ של הסדר הרוטציה וכהונתו של נתניהו כראש ממשלה חליפי, ולעגן הגנה זו בחקיקה - שמשמעותה היא פסקת התגברות. בכחול לבן הסכימו רק להתחייב כי אם תהיה מניעה משפטית למימוש ההסכם - הממשלה תתפרק ותצא לבחירות, אך סירבו לחקיקה עוקפת בג"ץ, שנחשבת אצלם לקו אדום.

הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020
בני גנץ, מיקי זוהר. עדינה וולמן/ דוברות הכנסת, אתר רשמי
עוד התנגשות בקואליציה. זוהר וגנץ בכנסת, לפני כחודש/אתר רשמי, עדינה וולמן/ דוברות הכנסת

בג"ץ הורה אתמול להרוס בתים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית במאחז מצפה כרמים. זאת בניגוד לעמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שסבר שניתן להכשירם. הפסיקה גם הפכה החלטה קודמת של בית המשפט המחוזי בירושלים. ההחלטה עוררה כעס רב על בג"ץ בקרב הימין.

בית המשפט הדגיש כי במקרה הנוכחי חלק גדול מהאחריות לתוצאה הקשה והכואבת מבחינת תושבי מצפה כרמים מוטל על המדינה. בנסיבות אלה הורו השופטים כי פינוי המבנים יתבצע בתוך שלוש שנים, ורק לאחר שתוקצה לתושבים קרקע חלופית על אדמות מדינה וייבנו להם מבנים חלופיים, או שיועתקו אליה המבנים הקיימים.

עוד בוואלה!

בג"ץ הורה להרוס בתים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית במאחז מצפה כרמים

לכתבה המלאה

מצפה כרמים הוקם בתחילה כמאחז מדרום-מערב להתנחלות כוכב השחר. ב-1999 גובש "הסכם המאחזים" בין ראשי מועצת יש"ע ובין ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, אהוד ברק, שבו הוסכם על פינוי והקפאת מאחזים מסוימים ועל העתקתם של אחרים, ובשנת 2000 עבר מצפה כרמים למיקומו הנוכחי.

מיקומו הנוכחי של המאחז נקבע על בסיס תכנית המתאר של היישוב כוכב השחר - אלא שאז התברר כי למרות שהוא נמצא בתוך תכנית המתאר של היישוב, חלק מהמבנים בו הוקמו על קרקע פלסטינית פרטית, ולא על אדמות מדינה כפי שחשבו בתחילה.

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully