וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפר שלח לאחר הדרישה לפריימריז: "המפלגה בראשות לפיד הגיעה למבוי סתום"

עודכן לאחרונה: 2.9.2020 / 21:11

חבר הכנסת אמר בשיחות סגורות כי יש עתיד זקוקה לשינוי "בהתנהלות, באמירות ובהנהגה". זאת, לאחר שהודיע על כוונתו להתמודד לראשות המפלגה. "הצעתי ללפיד לקיים פריימריז לפני יומיים - אבל לא קיבלתי ממנו תשובה", טען. במפלגה הביעו אכזבה מהאופן בו הודיע על דרישתו

בווידאו: יו"ר הקואליציה מאיים להדיח את שלח מראשות הוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם) אמר היום (רביעי) בשיחות סגורות כי המפלגה זקוקה לשינוי. זאת, לאחר שהודיע על כוונתו לקיים פריימריז ולהתמודד על ראשות יש עתיד מול יו"ר המפלגה יאיר לפיד. "יש עתיד בראשות יאיר לפיד נמצאת במבוי סתום, גם אלקטורלית וגם פוליטית", אמר שלח. "הצעתי ללפיד לצאת למהלך של פריימריז לפני יומיים אבל לא קיבלתי ממנו תשובה. יש עתיד זקוקה לשינוי בהתנהלות, באמירות ובהנהגה".

ח"כ שלח הסביר את החלטתו לקרוא תיגר על לפיד בריאיון לחדשות 12. "אני מתכוון לנצח במאבק על הבחירות המקדימות, לנצח את הפריימריז - ולהוביל את יש עתיד למהפך שלטוני", הצהיר. "בלי דמוקרטיה במפלגה אי אפשר להבליט את הנבחרת של יש עתיד ולעשות את כל מה שצריך כדי לעשות אלטרנטיבה שלטונית".

הוא הוסיף כי "המפלגה לא רשומה על שמו של לפיד בטאבו. הודעתי לחברי יש עתיד שבכוונתי להישאר במפלגה אבל לא בכוונתי להפסיד, אני נשאר ביש עתיד ונאבק על זה עד שזה יקרה".

עפר שלח במליאת הכנסת. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"יש עתיד זקוקה לשינוי בהתנהלות, באמירות ובהנהגה". שלח/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בריאיון שהעניק לחדשות 13, הצהיר שלח כי בכוונתו להוביל את גוש המרכז-שמאל בבחירות הבאות. "מצבה של יש עתיד בסקרים משקף את המבוי הסתום שבו היא נמצאת. אני מסתכל על הסיטואציה הנוכחית והיא דורשת שינוי", אמר. "הלכתי ליש עתיד כי האמנתי שהאלטרנטיבה השלטונית צריכה לצמוח ממנה".

ח"כ שלח הדגיש כי "לא היה מהלך מתואם עם לפיד". הוא אף טען כי אינו פוסל שיתופי פעולה, גם לא עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, והוסיף כי הוא תומך בהקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד במהלך נאומו במליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
"המפלגה לא רשומה על שמו בטאבו". לפיד/אתר רשמי, אורן בן חקון

מקורבי לפיד הביעו היום אכזבה מהדרך בה שלח בחר להודיע על דרישתו לקיים בחירות פנימיות במפלגה. לדבריהם, "זה כשנתיים מתנהל תהליך פנימי של בחינת האפשרות לקיים בחירות פנימיות במפלגה, ושלח בחר לקרוא תיגר פומבית במקום להמשיך בדיאלוג ושיתוף פעולה".

בהודעתו על הכוונה לקיים את ההליך עוד לפני הבחירות הבאות, כתב שלח כי "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו"ר המפלגה". הוא הוסיף: "אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

לפיד משמש יו"ר יש עתיד מאז הקמת המפלגה ב-2012. לפי תקנון יש עתיד, לפיד שוריין תחילה כיו"ר המפלגה לשתי קדנציות. ב-2016 חוקת המפלגה האריכה את כהונתו עד הבחירות לכנסת ה-22, ובנובמבר שעבר הוארכה כהונתו בשלוש קדנציות נוספות - עד סוף הכנסת ה-25.

"כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו", כתב היום שלח.

"בליל הבחירות האחרונות, עוד לפני פירוק כחול לבן, אמרתי שכדי להציב אלטרנטיבה לימי ביבי החשוכים - לא מספיק להגיד 'אנחנו נקיי כפיים' ולעמעם כל מסר אחר", הוסיף שלח. "צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל".

הצגת הרשימה של יש עתיד לבחירות לכנסת, 18 בפברואר, שפיים. ראובן קסטרו
"המפלגה נמצאת במבוי סתום". הצגת רשימת יש עתיד לבחירות 2019/ראובן קסטרו

לדבריו, "זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

לפיד נשאל בריאיון באתר פאנט על הדרישה של שלח ואמר כי "אנחנו חברים 30 שנה ונבחן את זה. יש חוקה במפלגת יש עתיד. אני אומר שוב, אני אבדוק את זה. עפר דיבר איתי על זה וזה בסדר גמור. אני בעד שלפוליטיקאים יהיו שאיפות, החברות יותר חשובה מהפוליטיקה".

שלח נחשב למקורב מאוד ללפיד ומלווה אותו עוד מימי הקמת המפלגה. הוא נתפס גם כמוח הפוליטי שמאחורי רבים מהמהלכים של יש עתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully