וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נחלש בסקר מנדטים; קריאות בליכוד לפירוק השותפות עם כחול לבן

23.9.2020 / 21:01

לפי סקר חדשות 12, ימינה בראשות בנט שומרת על יציבות עם 21 מנדטים בעוד מפלגתו של גנץ מתרסקת למספר חד ספרתי. יו"ר הקואליציה נגד כחול לבן: "צריך לומר את האמת: הם מעולם לא היו פרטנרים אמיתיים"

בווידאו: אלפים הפגינו סמוך למעון רה"מ בי-ם/צילום: רוני כנפו, רויטרס, AP, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחלש, ואילו היו מתקיימות בחירות, הליכוד היה זוכה ל- 29 מנדטים בלבד - כך עולה מסקר מנדטים שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 12, בצל הדיונים בקבינט על החרפת סגר הקורונה. גם כחול לבן בראשות בני גנץ נחלשת ויורד למספר חד ספרתי של תשעה מנדטים. במקביל, גוברות קריאות בליכוד לפירוק השותפות בין המפלגות, בעקבות חילוקי הדעות בנוגע להגבלת ההפגנות.

עוד עולה מהסקר כי ימינה בראשות נפתלי בנט נשארת יציבה עם 21 מנדטים בדומה לסקר קודם. יש עתיד-תל"ם מקבלת 17 מנדטים, ואחריה הרשימה המשותפת עם 15. על פי הסקר, ש"ס מקבלת תשעה מנדטים, ישראל ביתנו שמונה, יהדות התורה שבעה ומרצ חמישה. מפלגות העבודה, גשר, הבית היהודי ודרך ארץ לא עוברות את אחוז החסימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
מפלגתו יורדת מתחת ל-30 מנדטים. נתניהו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

תוצאות סקר המנדטים:

  • הליכוד - 29
  • ימינה - 21
  • יש עתיד-תל"ם - 17
  • הרשימה המשותפת - 15
  • כחול לבן - 9
  • ש"ס - 9
  • ישראל ביתנו - 8
  • יהדות התורה - 7
  • מרצ - 5
  • לא עוברות את אחוז החסימה:
  • דרך ארץ, העבודה, גשר והבית היהודי

עוד נשאלו המשיבים בסקר כיצד היו מצביעים אם יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, הייתה מקימה מפלגה. במקרה כזה, מפלגתה ההיפותטית של ח"כ שאשא-ביטון מקבלת שמונה מנדטים, שמגיעים על חשבון היחלשותה של הליכוד שנותרת עם 26 מנדטים בלבד. כמו כן, במקרה כזה ימינה עם 19 מנדטים, יש עתיד-תל"ם עם 16, כחול לבן עם שבעה.

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון במהלך כינוס ועדת הקורונה | תכנית היערכות המערכות ליום שאחרי הסגר 22 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
תקבל 8 מנדטים אם תקים מפלגה. שאשא-ביטון/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

בסקר נשאלו המשתתפים אם לדעתם צריך לסגור את בתי הכנסת במהלך יום כיפור. 60% השיבו שצריך לסגור את בתי הכנסת, לעומת 32% שהשיבו בשלילה. בנוסף, נשאלו המשתתפים אם הם חושבים שיש להטיל מגבלות על ההפגנות מול מעונו של נתניהו בבלפור. 70% השיבו שיש להשית מגבלות על המחאות, לעומת 22% שהתנגדו לכך.

"כל מה שמעניין אותם - לפגוע ברה"מ"

ברקע המחלוקות בממשלה על הסגר ועל ההפגנות, גוברות הקריאות בליכוד לפרק את השותפות עם כחול לבן ולצאת לבחירות. יו"ר הקואליציה מיקי זוהר תקף הערב את ‏כחול לבן על התעקשותם להשוות בין תנאי התפילות להפגנות בסגר.

ח"כ זוהר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "עד מתי נוכל לקיים איתם ממשלה כשכל מה שמעניין אותם זה לפגוע בראש הממשלה? צריך לומר את האמת: הם מעולם לא היו פרטנרים אמיתיים שלנו וגם לעולם לא יהיו".

ח"כ מיקי זוהר במהלך דיון באחת מועדות הכנסת 9 בפסטמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
תקף את כחול לבן על התעקשותם להשוות בין התפילות להפגנות. זוהר/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום, יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, קרא לפזר את הכנסת מידית לנוכח תפקוד הממשלה. בישיבה של ועדת העבודה והרווחה שבראשה עומד כץ, הוא אמר כי "הכנסת חייבת להתפזר כי היא לא מתפקדת, לא הממשלה מתפקדת ולא הכנסת מתפקדת. אין חקיקה - העסק לא עובד".

גם ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) יצא נגד המשך השותפות עם כחול לבן, עקב המחלוקת בנושא ההגבלות על ההפגנות. "ראש הממשלה צריך לתפוס פיקוד ולהעיף אותם מהדרך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully