וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איום של כחול לבן: נתניהו מנע מאוחנה להציג עמדה התומכת בהגבלת ההפגנות

עודכן לאחרונה: 22.9.2020 / 15:00

השר ביקש להציג חוות דעת המנוגדת לזו שהציג היועמ"ש, אך במפלגתו של גנץ הביעו התנגדות ואיימו לפוצץ את ישיבת קבינט הקורונה. בעקבות זאת, הורה רה"מ לאוחנה לא להציג את המסמך. אוחנה: "כחול לבן בשירות מנדלבליט". היועמ"ש: חוות הדעת עלולה להכשיל את עבודת השרים

בווידאו: אלפים הפגינו סמוך למעון רה"מ בי-ם/צילום: רוני כנפו, רויטרס, AP, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנע היום (שלישי) מהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להציג במהלך קבינט הקורונה חוות דעת משפטית התומכת בהגבלת ההפגנות. זאת, בעקבות איום מצד כחול לבן לפיו אם תוצג עמדתו של ד"ר אביעד בקשי מפורום קהלת, אותה ביקש אוחנה - הם יעדרו מהישיבה.

חוות הדעת הפרטית, שנועדה לעקוף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כבר הודפסה והונחה על שולחנות הדיונים בחדרים השונים בהם התכנסו השרים לישיבת הקבינט שמתנהלת בשיחת וידאו. השר לביטחון פנים אף ניסה להשיג אישור כניסה לישיבה עבור בקשי. כחול לבן, ובמיוחד שר המשפטים אבי ניסנקורן, סירבו להכניסו לישיבה ואף איימו כי יצאו מהחדר במידה ומזכירות הממשלה תאשר את השתתפותו בישיבה.

שר המשפטים, אבי ניסנקורן במהלך נאומו במליאת הכנסת 9 בספטמבר 2020. יונתן סמיה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ניסנקורן/אתר רשמי, יונתן סמיה, דוברות הכנסת

בכחול לבן הבהירו כי "הקבינט יתחיל רק ברגע שיופסקו ניסיונות הטריקים והשטיקים ונוכח להתרכז בטובת הציבור לפי הנהלים והכללים". לדברי גורמים במפלגה, "לממשלת ישראל יש רק ייעוץ משפטי אחד מוסמך. לא נאפשר פוליטיזציה של עבודת הדרג המקצועי בממשלה".

טקס לכבוד ראש השנה במעמד השר לביטחון הפנים ח"כ אמיר אוחנה, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, ובהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה.. דוברות משטרת ישראל
"מפלגה בשירות היועמ"ש". אוחנה/דוברות משטרת ישראל

מנגד, תקף אוחנה את כחול לבן. "לאור אמירותיו של היועמ"ש כי הח"כים והשרים אינם יכולים לדון בהגבלות על ההפגנות, הצטיידתי לקראת ישיבת קבינט הקורונה בחוו"ד של ד"ר אביעד בקשי ועו"ד דוד פטר מפורום קהלת, ולפיה הממשלה היא הפורום היחיד המתאים לדון בנושא", אמר.

"היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוות דעת השונה מעמדתו, גייס את מפלגת כחולבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור, אם השרים ישמעו ויראו את חוות הדעת של בקשי", הוסיף השר. "עד כדי כך כחולבן ממושמעים ליועמ"ש, שהיו מוכנים לבטל דיון משמעותי בקבינט הקורונה, לדרישתו של היועץ".

לקריאת חוות הדעת המלאה של ד"ר בקשי

היועמ"ש: השתתפות בקשי בישיבה עלולה להכשיל את הממשלה

היועמ"ש פרסם את המכתב ששלח למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, בנוגע לניסיון של השר אוחנה לשתף בישיבת קבינט הקורונה גם את ד"ר בקשי מפורום קהלת, כדי שייתן חוות דעת משפטית משלו. מנדלבליט כתב כי "הכוונה להזמין את ד"ר בקשי לדיון היא פרובוקטיבית ומיותרת, ואין בה כדי לקדם כהוא זה את טובת עניין. ההיפך הוא הנכון, יש בה כדי להכשיל את ועדת השרים בעבודתה".

עוד הוסיף מנדלבליט במכתבו כי בית המשפט העליון פסק לא פעם שחוות הדעת שלו, כיועץ המשפטי לממשלה, מחייבת את הממשלה ואת חבריה כל עוד בית המשפט עצמו לא פסק אחרת. "ברי כי אין לקבל מצב בו שר משרי הממשלה מבקש להציג את חוות דעתו של היועמ"ש כדעה אחת מיני רבות, כאשר גורמי הממשלה חופשיים כביכול לבחור ביניהן, כטוב בעיניהם. הואיל וזוהי המטרה העומדת ביסוד בקשתו של השר לביטחון פנים להזמין את ד"ר בקשי לישיבת ועדת השרים, הרי שהשתתפותו של ד"ר בקשי בישיבה עלולה חס וחלילה להביא כאמור להכשלת הממשלה ולקבלת החלטה שאינה חוקית".

לפי מתווה ההפגנות, שפורסם בידי משרדי הבריאות והמשפטים ביחד עם המשטרה אך טרם אושר בידי השרים והכנסת, המפגינים יתחלקו לקבוצות של 20 אנשים תוך שמירת מרחק בין הקבוצות. כמו כן, יחויבו לעטות מסיכות. עוד הוחלט כי מארגני ההפגנות יחויבו למנות סדרנים שיאכפו את שמירת הכללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully