וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים שבו לפעילות בניגוד להנחיות: "רוצים להעביר מסר לממשלה - תנו לעבוד"

11.10.2020 / 10:30

בעלי עסקים קטנים ועצמאים פתחו את שעריהם למרות הסגר, במחאה על מדיניות הממשלה. חיים, ספר מבאר יעקב, הסביר: "אני לא רוצה ללכת נגד הרוח, צריך להביא פרנסה הביתה". כ-400 רשתות מסחר, אופנה והסעדה הודיעו כי הן נערכות לפתיחה בשבוע הבא בערים שאינן אדומות

בווידאו: עסקים שבו לפעילות בניגוד להנחיות במחאה על מדיניות הממשלה/צילום: תמיר ברלקו

עסקים קטנים ברחבי הארץ שבו היום (ראשון) לפעילות בניגוד להנחיות, במחאה על מדיניות הממשלה במהלך הסגר. במקביל, כ-400 רשתות מסחר, אופנה והסעדה הודיעו כי הן נערכות לפתיחה ולחזרה לפעילות בערים שאינן אדומות החל מהשבוע הבא.

חיים לוי, ספר מבאר יעקב, פתח היום את העסק. "זה קשוח, באים כל רגע פקחים ואומרים שיש לי 20 דקות להישאר פתוח. אני עדיין שוקל אם להמשיך את הפעילות", תיאר. "אני לא רוצה ללכת ממש נגד הרוח, אני רוצה להעביר מסר לממשלה, זעקה עדינה. כולם שומרים על ההנחיות, תנו לנו לעבוד. אפשר לקבל לקוחות אחד אחד. לכולנו יש משפחות וצריך להביא פרנסה הביתה, ואני מרגיש אחראי עליהם".

חיים לוי, ספר מנס ציונה. באדיבות המצולמים
"כולם שומרים על ההנחיות, תנו לנו לעבוד". לוי/באדיבות המצולמים

ליאור אברהמי, בעלים של חנות צעצועים וכלי בית בהרצליה, סיפר מדוע החליט לפתוח את העסק בניגוד להנחיות. "יש שיקול דעת מוטעה של איזה עסק מותר לפתוח ואיזה אסור. אמרתי שאני לא אלך איתם ראש בראש, אבל יש גבול", הסביר. "למה שאני לא אפתח דוכנים שקשורים רק לקורונה? מספיק שהייתי צריך לזרוק את כל הסחורה לסוכות".

"יש לי גם מסיכות ומוצרים לקורונה", הוסיף אברהמי. "פקח אמר לי שכולם מוכרים מסיכות, כדי להראות שהם חנות חיונית. זה לא מעניין אותו. החלטתי לפתוח כדי לשרוד ולהביא פרנסה הביתה. כמה אפשר לשבת סגור בבית?".

עוד בוואלה!

בעלי עסקים מאיימים לפתוח מחר במחאה על מדיניות הממשלה: "אנשים קורסים"

לכתבה המלאה
ליאור אברהמי בעל חנות צעצועים וכלי בית מהרצליה. באדיבות המצולמים
"הייתי צריך לזרוק את כל הסחורה לסוכות". אברהמי/באדיבות המצולמים

תמיר ברליקו, מסעדן ויוזם מחאת "לא יהיה סגר", שיגר בשבוע שעבר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הודיע כי ללא מענה - עסקים קטנים ייפתחו את שעריהם בתחילת השבוע. הבוקר ביקר במתחם מסחרי בתל אביב ובכמה מוקדים בראשון לציון ובאר טוביה, ושוחח עם בעלי עסקים שהחליטו לשוב לפעילות בניגוד להנחיות.

"יש מכבסה פתוחה, חנות כלי בית, חנות צעצועים פתוחה, וכולם שומרים על החוק, הכול מסודר", תיאר ברליקו. "לא נותנים ליותר מעשרה אנשים להיכנס, ומביאים להם החוצה דברים. זה כל מה שאנחנו רוצים - רק להתפרנס בכבוד. כל העסקים הקטנים מבינים שאף אחד לא ידאג לנו, רק אנחנו נדאג לעצמנו. התקווה שלנו היא הכוח שלנו ביחד, כי היחידים שנשארו במערכה הם העסקים והמסעדות".

מכתב התאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעה על פתיחת העסקים. ללא, אתר רשמי
הודעת התאגדות רשתות המסחר האופנה וההסעדה/אתר רשמי, ללא

בהתאגדות רשתות המסחר, שתחתיה פועלות כ-18 אלף חנויות ברחבי הארץ, הודיעו כי ישובו לפעילות בשבוע הבא. "לא נוכל לעמוד במתווה היציאה הקיצוני של משרד הבריאות שהחליט לא לספור את המגזר העסקי", כתבו. "משרד הבריאות לא מבין מה שכל העולם כבר מבין, הדרך לנצח את הקורונה לא יכולה לעבור בווידוא הריגה של המגזר העסקי. אנו בטוחים שהקבינט והממשלה לא יאפשרו זאת ויכללו את פתיחת החנויות כבר בשלב הראשון של היציאה מהסגר".

עוד נמסר כי "בגל הראשון היינו סגורים כחודשיים. גם בגל השני שיתפנו פעולה לאור הודעתה הראשונית של הממשלה לפיה הסגר יארך עד מוצאי שמחת תורה. הוכח שהמסחר אינו מדבק, הגיע הזמן לפתוח".

בעקבות הסגר בשל תחלואת הקורונה | מסעדות סגורות בנמל תל אביב 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחאה על מדיניות הממשלה/ראובן קסטרו

בתקופת הסגר, שהחל לפני יותר משלושה שבועות, אסורה העבודה במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, למעט עובדים חיוניים. הגבלה זו כוללת את מקומות הבילוי, השווקים, בריכות השחייה, מכוני הכושר, מכוני היופי והמספרות. כמו כן, חל איסור על קבלת קהל במקומות עבודה. מסעדות מורשות לפעול רק במתכונת של משלוחים.

עם זאת, עסקים שהוגדרו חיוניים ממשיכים לפעול. לפיכך, תותר פתיחת חנויות מזון, אופטיקה, בתי מרקחת ומוצרי היגיינה, מוצרים לתחזוקת הבית, מכבסות, חנות למוצרי תקשורת ומעבדות לתיקון מחשבים.

לפי תכנית היציאה מהסגר של משרד הבריאות, שתוצג השבוע בקבינט הקורונה, בשלב הראשון ייפתחו כלל מקומות העבודה במגזר הפרטי ללא קבלת קהל, בהתאם לנתוני התחלואה. מקומות עבודה עם קבלת קהל ושירותים רק בשלב מאוחר יותר, ופתיחת יתר הפעילויות המסחריות והעסקים מתוכננת למועד מאוחר עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully